וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג שוחח עם משפחת העצורים בטורקיה: "פועל ככל שניתן להשיבם הביתה"

בני הזוג הישראלים עצורים באינסטנבול מאז יום חמישי ולפי הדיווחים, הם חשודים בעבירות "ריגול פוליטי או צבאי". משפחתם בארץ: "שבת קשה מאוד, כל פעם שרואים את התמונות שלהם אנחנו מתחילים לבכות". גורם מדיני: "ההסתבכות עלולה להעמיק, ומי יודע מתי וכיצד תסתיים"

בווידאו: הישראלים נטלי ומורדי בצאתם הערב מבית המשפט/צילום: Takvim

בני הזוג הישראלים נטלי ומורדי אוקנין עצורים בטורקיה מאז יום חמישי ובית המשפט החליט להאריך את מעצרם ב-20 יום, לאחר שעל פי הדיווחים חשודים ב"ריגול פוליטי או צבאי". בני המשפחה שנותרו בארץ בילו את סוף השבוע בלי בני הזוג: "שבת קשה מאוד, כל פעם שאנחנו רואים את התמונות שלהם אנחנו מתחילים לבכות", סיפרו.

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח במוצאי השבת עם בני המשפחה ומסר כי הוא פועל "יחד עם שר החוץ ומשרדו ככל שניתן להשיבם הביתה במהרה" של בני הזוג. הנשיא הדגיש, בהמשך להבהרתו של שר החוץ יאיר לפיד, כי בניגוד לדיווחים לבני הזוג "אין קשר מכל סוג לסוכנות כלשהי של המדינה", וכי הוא משוכנע בחפותם.

גורם מדיני המעורב במצב אמר כי אם המהלך הדיפלומטי לא יצלח ויישאר בין כתלי בית המשפט, "ההסתבכות עלולה להעמיק, ומי יודע מתי וכיצד תסתיים". בינתיים, תמונת המצב מוסיפה להתעמעם.

במשפחת אוקנין מתלבטים האם לטוס לאינסטנבול וללוות את ההליך המשפטי מקרוב, אך בשלב זה, כאשר טרם ידוע אם יתאפשר להם להיפגש בני הזוג, החליטו להישאר בישראל. עו"ד ניר יסלוביץ', המייצג את משפחתם, ייפגש באינסטנבול עם עורכי דין מקומיים כדי לנסות להביא לשחרורם. במקביל ינסה גם הקונסול הישראלי להיפגש עם השניים.

נטלי ומורדי אוקנין, זוג הישראלים שנעצר בטורקיה. אגד
נטלי ומורדי אוקנין, זוג הישראלים שנעצר בטורקיה/אגד
עורך הדין ניר יוסלביץ' באיסטנבול. יואב איתיאל
עורך הדין ניר יוסלוביץ' באיסטנבול/יואב איתיאל

בני המשפחה בארץ מרגישים "שבורים", כלשונם. "אנחנו תלויים באוויר, זו הרגשה נוראית. אנחנו מרגישים שהמדינה מפקירה אותנו", סיפרה אורלי, אחותו של מורדי.

היום תשיק משפחתם של הזוג הישראלי קמפיין גיוס המונים למימון המאבק המשפטי שלהם. הכספים שייאספו בקמפיין ישמשו גם למימון הנסיעות והשהות שנכפתה על בני הזוג, נהגי אגד המתגוררים במודיעין, בשל התסבוכת המשפטית שאליה נקלעו. בתוך כך בני המשפחה קיבלו ייעוץ להקטין את מידת החשיפה התקשורתית שלהם.

בני הזוג אוקנין נעצרו, על פי הדיווחים בתקשורת הטורקית בחשד ל"ריגול פוליטי או צבאי". השניים צילמו את התמונות ממרומי מגדל צ'מליקה, שבמרומיו תצפית של 360 מעלות, כולל על מעון הנשיא. על פי דיווח אחד, עובד של המגדל דיווח על החשד שהשניים עוררו בו, מה שהוביל למעצרם. לשניים יש ילד בן חמש בעל צרכים מיוחדים, שנותר עם סבתו בארץ.

עם העדכון על המעצר, המשפחה בארץ יצרה קשר עם משרד החוץ. כרמית, אחותה של העצורה, טענה אתמול שהמשרד היה רדום לפני כן. "רק כשהתחלנו לעשות רעש ולערב תקשורת זה התחיל לזוז", אמרה כרמית, "עד אז הם רק אמרו שהם מחכים למידע ושהם לא יודעים כלום". לדבריה, על הארכת המעצר המשפחה בארץ שמעה רק בתקשורת הזרה.

  • עוד באותו נושא:
  • טורקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully