וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בטורקיה: זוג הישראלים שנעצרו בטורקיה יגורשו מחר לישראל

עודכן לאחרונה: 11.11.2021 / 22:20

בני הזוג, תושבי מודיעין, יובאו מחר לפני השופט שצפוי להורות על גירושם. הם נעצרו בטורקיה לאחר שעל פי הדיווחים צילמו את מתחם הארמון של ארדואן. בני המשפחה מחו: "הקשר עם משרד החוץ היה איטי, רק כשדיברנו עם כלי התקשורת הם התחילו להתעורר"

בווידאו: אתרי תיירות מובילים באיסטנבול/צילום: רויטרס

בני הזוג הישראלים שנעצרו בטורקיה במהלך השבוע, יובאו מחר (שישי) בפני שופט. לפי דיווחים בכלי התקשורת המקומיים, בית המשפט צפוי להודיע על גירושם לישראל.

השניים נסעו למדינה לחופשה פרטית, אלא שאז נעצרו במהלך שיט שערכו באיסטנבול עם בני משפחה בחשד "שצילמו את מתחם הארמון של ארדואן". במקביל, בני משפחתם של השניים פועלים נמרצות להשבתם ארצה. "איך אנחנו יכולים לישון בלילה כשאנחנו יודעים שהם שם", תהו.

דבר מעצרם של השניים נודע לאחר שמדריך טיולים שהיה לצד בני הזוג עדכן את המשפחה. "דרכו שמענו על זה בכלל", סיפרה אחותה של האישה העצורה. "לא קיבלנו על זה שום דבר רשמי". עו"ד ניר יסלוביץ, פרקליטם של השניים העריך כי אדם ששהה עם השניים בשיט דיווח על הצילום לרשויות - מה שהוביל למעצרם.

"הקשר עמם נותק ביום שלישי", סיפרה כרמית, אחותה של העצורה. "בנם בן החמש, עם צרכים מיוחדים, מאוד לחוץ. כל דפיקת דלת הוא קופץ ושואל מה עם אבא ואימא". האחות השנייה סיפרה כי "משלישי בצהריים הם לא היו בוואטסאפ, מה שלא היה הגיוני כי הם כל הזמן היו בקשר. הייתי בקשר עם המלון כל שעה". אחרי שהם לא נכחו בצ'ק אין של הטיסה לארץ, היא הגישה תלונה במשטרת רמלה.

עם העדכון על המעצר, המשפחה בארץ יצרה קשר עם משרד החוץ, שלדברי כרמית - היה רדום. "רק כשהתחלנו לעשות רעש ולערב תקשורת זה התחיל לזוז. עד אז הם רק אמרו שהם מחכים למידע ושהם לא יודעים כלום", אמרה. "זה היה באוויר". על כך שהזוג יובא להארכת מעצר, המשפחה בארץ שמעה רק בתקשורת הזרה. "משרד החוץ לא מסר לנו שום דבר חוץ מזה שמטפלים", אמרה האחות.

זוג הישראלים העצורים בטורקיה. אגד, אתר רשמי
"לא יכולה לישון עוד לילה בלי שאני יודעת מה קורה איתם"/אתר רשמי, אגד

הבוקר אחותה של העצורה קמה "עם בטן מלאה", כלשונה. "לא ישנתי כל הלילה ואמרתי שאי אפשר לשתוק, אני לא יודעת אם קרה להם משהו. אני צריכה לעזור לאחותי, אני צריכה מידע. אני לא יכולה לישון עוד לילה בלי שאני יודעת מה קורה איתם".

גורם בטורקיה אמר היום כי הנשיא לא היה מודע למעצרם, וכי הם נלקחו לחקירה מיד לאחר מכן. אחותה של האישה תיארה את הזוג כ"אוהבים את החיים, אוהבים טיולים ובעיקר אוהבים אחד את השנייה בטירוף. זו זוגיות מקסימה, שניהם היו גרושים והכירו בקבוצת פייסבוק".

משפחת הזוג בארץ שכרה עבורם את עורך הדין ניר יסלוביץ', שקרא לשר החוץ יאיר לפיד לשחרר את בני הזוג העצורים, לדבריו ללא כל סיבה מוצדקת. עורך הדין ביקש מלפיד שיעשה את כל שניתן בידו כולל לפנות באופן ישיר ומידי לשר החוץ בטורקיה.

ממשרד החוץ נמסר כי הם "מכירים את הדיווחים ומטפלים בנושא". באשר לטענות המשפחה על הטיפול האיטי במעצר, אמרו כי "מאז נודע העניין מטפלים בו כמקובל, סביב השעון, ללא לאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully