וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוג ישראלים נעצר בטורקיה: "צילמו את הארמון של ארדואן"

עודכן לאחרונה: 11.11.2021 / 17:56

בני הזוג נעצרו במהלך חופשה פרטית, לאחר שלפי הדיווחים צילמו את מעונו של הנשיא הטורקי כחלק משיט עם קרוב משפחה טורקי. בני משפחה ציינו שהקשר עימם אבד ביום שלישי. גורם בטורקיה: ארדואן לא עודכן במעצר. פרקליטם של בני הזוג קרא לשר החוץ לפיד להתערב

זוג ישראלים נעצרו לאחרונה באינסטבול שבטורקיה, ככל הנראה במהלך חופשה, לאחר שצילמו מתחם ש"אסור בצילום". על פי חלק מהדיווחים, הם צילמו את הארמון של נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן. עם זאת, בתקשורת הטורקית לא דווח על המקרה. במשרד החוץ אומרים כי הם מכירים את הדיווחים ומטפלים בנושא.

על פי כמה מהדיווחים, הישראלים, נהגי אגד תושבי מודיעין, שלחו את התמונות שצילמו בקבוצת ווטסאפ משפחתית. משפחתה של האישה הגישה תלונה על היעדרותה לאחר שנותק עמם הקשר והם לא חזרו ארצה.

זוג הישראלים העצורים בטורקיה. אגד, אתר רשמי
בתקשורת הטורקית שתקו. הזוג שנעצר/אתר רשמי, אגד

בני הזוג יצאו בשבוע שעבר לחופשה פרטית לכבוד יום הולדתה של האישה. במסגרת החופשה, ביום שלישי השתתפו בשיט תיירותי, ככל הידוע עם קרוב משפחה טורקי. מאז שיצאו לשיט, נותק עימם הקשר. אמש היו אמורים לנחות בארץ וכשלא יצרו קשר, בני משפחתם בארץ החלו לדאוג. בנם בן החמש נמצא אצל סבתו.

משפחת הזוג בארץ שכרה עבורם את עורך הדין ניר יסלוביץ', ששיגר מכתב לשר החוץ יאיר לפיד בו קרא לשחרור בני הזוג העצורים במדינה זרה, לדבריו ללא כל סיבה מוצדקת, "מאחר וכל 'חטאם' נעוץ בפעולה תמימה שנעשתה בתום לב, כאקט תיירותי ולא כאקט 'עברייני' המצדיק פעולה כה פוגענית בדמות מעצר, פעולה שיש בה כדי לשלול את החירות במדינה זרה על כל המשתמע מכך".

עו"ד יסלוביץ' ביקש מלפיד שיעשה את כל שניתן בידו כולל לפנות באופן ישיר ומיידי לשר החוץ בטורקיה. "אסור למדינת ישראל לאפשר מעצר של אזרחיה ללא סיבה מוצדקת לכך", כתב.

עוד בוואלה!

דיווח בטורקיה: אלו 15 "סוכני המוסד" שנעצרו

לכתבה המלאה
איסטנבול, טוריקה 11 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
נעצרו במהלך חופשה. איסטנבול/ראובן קסטרו

גורם בטורקיה אמר היום כי הנשיא לא היה מודע למעצרם, וכי הם נלקחו לחקירה.

השר לשעבר איוב קרא שבזמנו היה מהתומכים בהשבת היחסים עם טורקיה ומקושר מאד במדינה שוחח היום עם מקורביו שם שלדבריו בדקו את הסוגיה ופועלים לסייע ולמצוא דרך לשיחרור מהיר של בני הזוג העצורים.

ראש העיר מודיעין-מכבים רעות, חיים ביבס אמר כי הוא בקשר עם משרד החוץ וכי כל עדכון יועבר למשפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully