וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל חוששים: מעצר בני הזוג בטורקיה - על רקע מדיני

בכירים ישראלים אמרו כי עד כה ישראל לא קיבלה כל הסבר מהשלטונות באנקרה על הרקע לפרשה. במשרד החוץ עדיין מקווים שניתן יהיה לפתור את הנושא ללא צורך במהלכים מדיניים אך מדגישים: "נכון לעכשיו זה לא נראה טוב". בנט שוחח עם המשפחה: "לא עובדים עבור אף סוכנות ישראלית"

בווידאו: הישראלים נטלי ומורדי בצאתם הערב מבית המשפט/צילום: Takvim

בכירים ישראלים אמרו הערב (שבת) כי בירושלים גובר החשש שאירוע מעצר הישראלים בטורקיה הינו על רקע מדיני ולא תקרית קונסולרית בלבד. עם זאת, הם אומרים, עד כה ישראל לא קיבלה כל הסבר מהשלטונות הטורקים לגבי הפרשה. לדברי הבכירים, במשרד החוץ עדיין מקווים כי ניתן יהיה לפתור את הבקשה ברמה הקונסולרית ללא צורך בקמפיין מדיני בנושא, "אבל נכון לעכשיו זה נראה לא טוב", אמר בכיר ישראלי.

שר החוץ יאיר לפיד שוחח היום עם הממונה על שגרירות ישראל באנקרה, אירית ליליאן, ודן עימה בהתפתחויות בפרשה. לפיד מוביל מטעם הממשלה את הטיפול בסוגיה. ראש הממשלה נפתלי בנט מעודכן בפרטי הפרשה אך לא עוסק בה ישירות בשלב הזה.

האזינו לדיווח של שליח וואלה! לאיסטנבול

נטלי ומורדי אוקנין, זוג הישראלים שנעצר בטורקיה. אגד
הזוג אוקנין העצור בטורקיה/אגד

בכירים ישראלים ציינו כי בעת הגיון בבית המשפט אתמול בעניינם של בני הזוג הישראלים נציגי משטרת טורקיה הם לא אלה שביקשו את הארכת המעצר. לדבריהם, הבקשה הגיע מגורמי ביטחון טורקיים אחרים. ההתרחשות הזו יכולה להיות סימן מעיד לכך שמאחורי הארכת המעצר עומד מניע מדיני.

ביום שישי ביקשו אנשי שגרירות ישראל באנקרה והקונסוליה באיסטנבול לבקר את הישראלים בבית המעצר, אולם עד כה לא קיבלו כל תשובה בנושא.

בני הזוג הישראלים נטלי ומורדי אוקנין עצורים בטורקיה מאז יום חמישי, ובית המשפט החליט להאריך את מעצרם ב-20 יום, לאחר שעל פי הדיווחים חשודים ב"ריגול פוליטי או צבאי". הנשיא יצחק הרצוג ושר החוץ הבהירו כי לבני הזוג אין קשר לסוכנות כלשהי של המדינה.

בנט: "פועלים ללא לאות"

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח הערב (שבת) עם משפחת זוג הישראלים העצורים בטורקיה. בנט אמר כי "הדרגים הבכירים ביותר בישראל עסקו בנושא לאורך כל סוף השבוע וימשיכו לפעול ללא לאות במטרה להביאו לידי פיתרון בהקדם האפשרי". עוד הדגיש בנט כי הזוג לא עובד עבור אף סוכנות ישראלית.

  • עוד באותו נושא:
  • טורקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully