וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: הוארך ב-20 יום מעצרם של הישראלים שצילמו את ארמונו של ארדואן

עודכן לאחרונה: 12.11.2021 / 21:27

בית המשפט במדינה האריך את מעצרם של נטלי ומורדי אוקנין, בני הזוג שנעצרו במהלך חופשה. בתקשורת הטורקית דווח כי החשד נגדם הוא "ריגול פוליטי או צבאי". משפחתם: "אנחנו שבורים מההחלטה, על סף התמוטטות". עורך דינם של הזוג קרא ללפיד לפעול למען שחרורם

בווידאו: הישראלים נטלי ומורדי בצאתם הערב מבית המשפט/צילום: Takvim

בית המשפט בטורקיה החליט הערב (שישי) להאריך את מעצרם של זוג הישראלים המוחזק המדינה ב-20 ימים. זאת, בניגוד להערכות כי המדינה תבקש לגרשם חזרה לישראל. בני הזוג, נטלי ומורדי אוקנין, נהגי אגד המתגוררים מודיעין, עצורים בגלל שצילמו לפי הדיווחים את ארמונו של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן.

"אנחנו שבורים מההחלטה", אמר אחד מבני המשפחה בתגובה. "אנחנו תלויים באוויר. זו הרגשה נוראית", ציינה אורלי, אחותו בת ה-53 של מורדי אוקנין. "אנחנו מרגישים שהמדינה מפקירה אותנו. כאילו אין לנו אבא ואמא. אולי היינו צריכים לעשות רעש. חשבנו שלפעמים תקשורת לא עושה טוב אבל אולי ההיפך", הוסיפה.

בתקשורת הטורקית דווח כי השלושה נעצרו באשמת "ריגול פוליטי או צבאי". התקשורת הטורקית אינה מפרידה בין בני הזוג למלווה הטורקי שלהם ומתייחסת למעצרם של "שלושה ישראלים". לפי הדיווחים בטורקיה, האירוע המפליל לכאורה אירע במרומי מגדל צ'מליקה שברובע אוסקודר באיסטנבול, מגדל תקשורת אימתני עם תצפית של 360 מעלות ומסעדות המשקיפות על העיר.

נטען כי בני הזוג, שהחלו "לצלם תמונות שונות של איסטנבול ממגדל צ'מליקה, צפו במעונו של הנשיא ארדואן זמן מה ושוחחו ביניהם". על פי הדיווח זה, "איש צוות במגדל שמע את השיחה בין בני הזוג ודיווח למשטרה. לאחר שצוותי הלוחמה בטרור בחנו את הדיווח הם הודיעו ליחידת משמר הנשיא, והם נעצרו".

הישראלים העצורים נטלי ומורדי בצאתם מבית המשפט.  12 בנובמבר 2021. צילום מסך, אתר רשמי
הישראלים העצורים נטלי ומורדי בצאתם מבית המשפט/אתר רשמי, צילום מסך

"יש פה ילד שלהם בן חמש, על הספקטרום, וכמה אפשר לעבוד עליו שההורים שלו מתעכבים וכבר בקרוב חוזרים. אפילו אמא שלי לא יודעת ופוחדים עליה. אנחנו לחוצים כבר שלושה ימים אבל התחלנו להיות עוד יותר לחוצים מרגע ששמענו בחדשות שהאזרח הטורקי נשאר במעצר", אמר קרוב משפחה אחר. "מי שיער שמתמונה שצילמו זה יתפתח לדבר כזה. לא ציפינו בכלל שלבחור הזה יאריכו. היינו בטוחים שהבוקר הכל מסתיים ובפועל עדיין לא יודעים כלום. החזקנו את עצמנו חזק עם התקווה שזה עוד ייקרה לפני שבת".

עוד בוואלה!

דיווח בטורקיה: זוג הישראלים שנעצרו בטורקיה יגורשו מחר לישראל

לכתבה המלאה

שר החוץ לפיד: "הם אינם עובדים עבור אף סוכנות ישראלית"

שר החוץ יאיר לפיד שוחח הערב עם משפחות הזוג ודחה את הדיווחים על קשר שלהם לסוכנויות ביון. "שר החוץ מבקש להדגיש כי בני הזוג נטלי ומורדי אוקנין אינם עובדים עבור אף סוכנות ישראלית", נכתב בהודעת המשרד. לפיד אישר כי משרדו ביקש ביקור קונסולרי דחוף וכי הוא "פועל לשחרורם בכל הדרגים".

השניים נסעו למדינה לחופשה פרטית, שבמהלכה נעצרו באיסטנבול יחד עם המלווה הטורקי שלהם. דבר מעצרם של השניים נודע לאחר שאשתו עדכנה את המשפחה בארץ, האומרת שבמשך ימים ארוכים לא קיבלה שום מידע רשמי. עם העדכון על המעצר, יצרו קשר עם משרד החוץ. עו"ד ניר יסלוביץ, פרקליטם של השניים העריך כי אדם ששהה עם השניים בשיט דיווח על הצילום לרשויות - מה שהוביל למעצרם.

נטלי ומורדי אוקנין, זוג הישראלים שנעצר בטורקיה. אגד
זוג העצורים בטורקיה/אגד

משפחת הזוג בארץ שכרה עבורם את עורך הדין יסלוביץ', שקרא לשר החוץ יאיר לפיד לשחרר את בני הזוג העצורים, לדבריו ללא כל סיבה מוצדקת. עורך הדין ביקש מלפיד שיעשה את כל שניתן בידו כולל לפנות באופן ישיר ומידי לשר החוץ בטורקיה. גורם בטורקיה אמר כי הנשיא לא היה מודע למעצר הזוג, וכי הם נלקחו לחקירה מיד לאחר מכן.

"הקשר עמם נותק ביום שלישי", סיפרה כרמית, אחותה של העצורה. "בנם בן החמש, עם צרכים מיוחדים, מאוד לחוץ. כל דפיקת דלת הוא קופץ ושואל מה עם אבא ואימא". אתי, אחותה של העצורה, סיפרה כי "משלישי בצהריים הם לא היו בוואטסאפ, מה שלא היה הגיוני כי הם כל הזמן היו בקשר. הייתי בקשר עם המלון כל שעה". אחרי שהם לא נכחו בצ'ק אין של הטיסה לארץ, היא הגישה תלונה במשטרת רמלה.

עם העדכון על המעצר, המשפחה בארץ יצרה קשר עם משרד החוץ, שלדברי כרמית - היה רדום. "רק כשהתחלנו לעשות רעש ולערב תקשורת זה התחיל לזוז. עד אז הם רק אמרו שהם מחכים למידע ושהם לא יודעים כלום", אמרה. "זה היה באוויר". על כך שהזוג יובא להארכת מעצר, המשפחה בארץ שמעה רק בתקשורת הזרה. "משרד החוץ לא מסר לנו שום דבר חוץ מזה שמטפלים", אמרה אתי.

  • עוד באותו נושא:
  • טורקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully