וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים במשרד החוץ: לוחצים לקבוע מועד לביקור העצורים בטורקיה

הבכירים אמרו כי בניגוד לימים האחרונים, המגעים שהתנהלו עם בכירי ממשלת טורקיה היו משמעותיים וניתן אישור עקרוני לביקור אצל הזוג אוקנין. עם זאת, ציינו: "אין מקום לאופוריה". בד בבד, עורך הדין של השניים ביקר את מורדי בכלא, ובהמשך ייפגש עם נטלי

בווידאו: עורך הדין של הישראלי העצור בטורקיה: הוא שוהה בתנאים לא פשוטים/יואב איתיאל

בכירים במשרד החוץ אמרו הערב (שני) כי עדיין לא נקבע מועד לביקור הקונסולרי של הדיפלומטים הישראלים אצל שני הישראלים שעצורים בטורקיה. "אנחנו לוחצים לקיים את הביקור מוקדם ככל האפשר", אמרו בכירים במשרד החוץ. "הביקור הקונסולרי הוא צעד בכיוון הנכון אבל אין מקום לאופוריה. המטרה היא להחזיר את בני הזוג הביתה".

שר החוץ יאיר לפיד קיים היום הערכת מצב בהשתתפות כל הגופים המדיניים, הביטחוניים והמשפטיים שעוסקים בפרשה. בירושלים מביעים הערב אופטימיות זהירה ביותר מהשיפור בשיח עם השלטונות בטורקיה.

בכירים במשרד החוץ ציינו כי בניגוד לימים האחרונים היום המגעים שהתנהלו עם בכירי ממשלת טורקיה גם ברמה המדינית וגם ברמה הקונסולרית היו משמעותיים יותר והביאו בסופו של דבר גם למתן האישור העקרוני לביקור אצל שני העצורים.

במקביל ליציאה של ראש החטיבה הקונסולרית במשרד החוץ לאיסטנבול, נפגשה היום סימה דובדבני מנהלת מחלקת ישראלים בחו"ל במשרד החוץ עם בני משפחתם של הישראלים העצורים במודיעין ועידכנה אותם במאמצים לשחרורם.

מורדי ונטלי אוקנין. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
הזוג אוקנין/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

עורך הדין הישראלי של בני הזוג, ניר יסלוביץ', ביקר את מורדי אוקנין בכלא, ובהמשך צפוי להיפגש עם רעייתו נטלי. מורדי אוקנין מוחזק בבית הסוהר מלטפה הממוקם כ-20 ק"מ ממרכז איסטנבול, מתחם כליאה עצום בצד האסיאתי של טורקיה. השניים מוחזקים בשני אגפים שונים ועורך ביקר אותם לאחר שפעל לקבל אישור למעמדו.

לפי עורך הדין, מורדי בכה מהתרגשות כשפגש בו - למעשה המפגש הראשון עם ישראלי מאז המעצר. הוא סיפר כי מילותיו הראשונות היו: "אתה באת אלי מישראל?!". הפגישה ארכה כמה שעות. התרשמות עורך הדין היא שמדובר במתקן כליאה מודרני. עוד הוא אמר כי התנאים אינם פשוטים ועצם הכניסה היום לבית הכלא הייתה תוצאה של מאמצים רבים של משרד החוץ, משרד רה"מ לרבות פניה רשמית של מכתב רשמי מראש לשכת עורכי הדין בישראל עו"ד אבי חימי אל ראש לשכת עורכי הדין בטורקיה.

עוד בוואלה!

התפתחות חיובית ראשונה: אושר ביקור קונסולרי לשני העצורים הישראלים בטורקיה

לכתבה המלאה
עו"ד ניר יסלוביץ. יואב איתיאל
יסלוביץ', הערב/יואב איתיאל

"מצאתי אותו נרגש לראות מישהו שדובר עברית, השפה שלנו. חיזקתי אותו, הסברתי לו את המצב בו הוא נמצא, הסברתי לו שמדינה שלמה עוקבת אחרי הסיפור שלו", אמר עורך הדין. "הוא בכלל לא מודע לכך, הוא לא מודע למה שהולך אצלנו בארץ. חיזקתי אותו, הסברתי לו את המהלכים העתידיים שעלינו לבצע, ניסיתי להחדיר בו רוח של תקווה, של אמונה שהוא יצליח לצאת מהמקום שהוא נמצא בו".

"הוא שאל אותי שאלות לא פשוטות כמו כמה זמן זה יימשך, איך השיטה פה עובדת, למה אני כלל במעצר, איך הם לא מבינים שאני בכלל לא איש שעוסק בביון? למה עצרו אותי. שאלות לא פשוטות. בלי להיות יותר מדי תיאטרלי - אני יכול להגיד שהיו דמעות בפגישה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully