וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפתחות חיובית ראשונה: אושר ביקור קונסולרי לשני העצורים הישראלים בטורקיה

עודכן לאחרונה: 16.11.2021 / 11:36

משרד החוץ שלח דיפלומטית בכירה לאיסטנבול כדי לתגבר את הצוות הדיפלומטי בטורקיה ברקע מעצר נטלי ומורדי אוקנין. צוות הסנגורים צפוי להגיש מחר את הערעור על ההחלטה לעצור את השניים עד פתיחת משפטם

בווידאו: ישראלים בטורקיה לא חוששים למרות מעצר הזוג אוקנין/צילום: יואב איתיאל

מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז ושר החוץ יאיר לפיד החליטו לשלוח היום (שני) את ראש החטיבה הקונסולרית במשרד החוץ, רינה דג'רסי, לתגבור הצוות הדיפלומטי בטורקיה ולקידום שורה של סוגיות קונסולריות. זאת, ברקע מעצר זוג הישראלים באיסטנבול, נטלי ומורדי אוקנין.

בהמשך היום התקבל אישור לביקור קונסולרי של נציגים ישראלים אצל שני העצורים. ממשרד החוץ נמסר כי שגרירות ישראל באנקרה והקונסוליה הכללית של ישראל באיסטנבול פועלות לתיאום מועד לביקור. מדובר בהתפתחות חיובית ראשונה בפרשה.

נטלי ומורדי אוקנין, זוג הישראלים שנעצר בטורקיה. אגד
העצורים בטורקיה, מורדי ונטלי אוקנין/אגד

הבוקר נערך דיון בבית משפט באיסטנבול דיון בבקשת עו"ד ניר יסלוביץ למעמד שיאפשר לו לבקר אצל העצורים. עצם הנכונות לקיום הדיון היא בגדר התקדמות - ברקע העובדה שמדובר בתיק ריגול ובעורך דין זר. גורמים ישראלים בכירים, לצד לשכת עורכי הדין בישראל, סייעו במגעים לקיום הדיון מול משרד המשפטים והתביעה בטורקיה במהלך סוף השבוע. במקביל, צוות הסנגורים החל בהכנת הערעור על החלטת בית המשפט לעצור את בני הזוג עד פתיחת משפטם, והוא יוגש ככל הנראה מחר - ואז ייקבע מועד לדיון בו.

"הכנת הערר בשלב מתקדם", מסר לוואלה! עו"ד יסלוביץ', אבל הדגיש כי "אי אפשר לעבוד פה עם סטופר, ההליכים מתקדמים כאן באופן שונה מאשר בישראל". בינתיים, העצורים המוחזקים בכלא, מסרו כי מצבם בסדר. הם ככל הידוע לא נחקרו כלל מאז הוארך מעצרם. הרשויות בטורקיה טרם מסרו הודעה בנוגע לפרשייה ולא היו עד כה התבטאויות של גורמים פוליטיים או מדיניים.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully