וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו פה אחד את חוק הגבלת כהונת ראשי ממשלה ל-8 שנים

עודכן לאחרונה: 14.11.2021 / 16:42

לפי ההצעה, ח"כ שכיהן בתפקיד ראש הממשלה שמונה שנים, בין ברציפות ובין שלא ברציפות, לא יהיה כשיר עוד לכהן בתפקיד. החוק לא יחול רטרואקטיבית, כך שלנתניהו תהיה אפשרות להתמודד על התפקיד ואף לכהן בו שמונה שנים נוספות. בליכוד תקפו: "ניסיון אנטי דמוקרטי"

בווידאו: השר גדעון בריאיון לטל שלו בוועידת הג'ורזלם פוסט/צילום: ניב אהרונסון

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) בפה אחד את הצעת החוק של סגן ראש הממשלה ושר המשפטים גדעון סער להגבלת כהונת ראשי ממשלה. "הגבלת כהונה היא עקרון חשוב בבסיס התפיסה שהשלטון יפעל לטובת האזרחים במקום למען עצמו ושרידותו", כתב סער בחשבון הפייסבוק שלו והבטיח: "נמשיך לחזק את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

החוק לא יחול רטרואקטיבית, כך שלראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, תהיה אפשרות להתמודד על התפקיד ואף לכהן בו שמונה שנים נוספות.

מפלגת הליכוד מסרה בתגובה כי "דמוקרטיות פרלמנטריות משאירות לציבור את ההחלטה לבחור בבחירות חופשיות מי ימשיך להנהיג אותו בכל פעם", ותקפו את סער: "הניסיון של מי שאינו עובר את אחוז החסימה להגביל את בחירת הציבור באשר למי שינהיג אותו הוא אנטי דמוקרטי בעליל". יו"ר האופוזיציה נתניהו הבהיר כי הוא "שולל" את החוק, "בין אם זה חל עליו ובין אם לאו".

גדעון סער בפתח ישיבת סיעת תקווה חדשה 12 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
"עקרון חשוב". סער/ראובן קסטרו

סער פרסם את תזכיר החוק בתחילת החודש שעבר. לפי ההצעה, חבר כנסת שכיהן בתפקיד ראש הממשלה שמונה שנים, בין ברציפות ובין שלא ברציפות, לא יהיה כשיר עוד לכהן בתפקיד. ביום שבו תסתיים תקופת שמונה השנים יראו את הממשלה כאילו התפטרה מתפקידה, ובהתאם להוראות חוק היסוד, הדבר יוביל לפתיחה בהליכים להקמת ממשלה חדשה.

במניין התקופות לא תבוא בחשבון התקופה שבה כיהן חבר הכנסת באופן זמני ומוגבל בזמן כממלא מקום ראש הממשלה בשל נבצרותו הזמנית של זה, לשון ההצעה. בנוסח החוק נקבע כי כהונה בתפקיד ראש הממשלה החלופי בממשלת חילופים אינה בגדר כהונה כראש הממשלה לענין הגבלת כהונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully