וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"12 מיליון, אתם עושים ממני צחוק?": ההצעה שקיבל ח"כ מהליכוד כדי לעזור לקואליציה

14.11.2021 / 9:13

בכירים בקואליציה חיפשו פתרונות יצירתיים לצלוח את ההצבעה בקלות, וכעת מתברר כי אחת האפשרויות היה לנסות "לקנות" את היעדרותם של חברי כנסת בכספים קואליציוניים. ח"כ פטין מולא מהליכוד סיפר בכנס של המפלגה כי קיבל הצעה להיעדר מההצבעה בתמורה ל-12 מיליון שקל

בווידאו: מליאת הכנסת אישרה את התקציב לשנת 2022/צילום: ערוץ הכנסת

ערב אישור התקציב בכנסת, ח"כ פטין מולא (הליכוד) קיבל הצעה מהקואליציה להיעדר מההצבעה בתמורה ל-12 מיליון שקלים. מולא, כך סיפר בכנס מקומי של המפלגה בשבוע שעבר, השיב בשלילה ואמר: "12 מיליון? אתם עושים ממני צחוק?".

הכספים, אם מולא היה נעתר להצעה, היו אמורים להגיע לטובת יעדים פוליטיים שאותם היה מבקש לממש בדומה לכספים קואליציוניים. במענה לשאלת וואלה! לא הכחיש מולא את הדברים. לדבריו, "היו כל מיני דיבורים, הרבה דיבורים. אני לא רוצה להתייחס". לאחר שנשאל האם בסכום כסף גבוה יותר הוא היה נעתר בחיוב להצעת הקואליציה, השיב מולא: "יש ממשלה, שיעשו, יעבדו ויהיו בריאים. לא קונים אותי בכסף, יש לי ערכים וכבוד".

פטין מולא. ראובן קסטרו
"לא קונים אותי בכסף, יש לי ערכים וכבוד", ח"כ מולא/ראובן קסטרו

קואליציית בנט-לפיד מונה 61 חברי כנסת, וקודם אישור התקציב בכנסת חיפשו בכירים בה פתרונות פוליטיים יצירתיים כדי לצלוח את ההצבעה בקלות יותר. כעת מתברר כי אחת האפשרויות היה לנסות "לקנות" את היעדרותם של חברי כנסת בכספים קואליציוניים.

שיחות דומו נוהלו גם עם חברי הרשימה המשותפת, וכך גם באמעצות גורם שלישי עם חברי כנסת מסיעת אגודת ישראל ביהדות התורה. למרות זאת, הקואליציה צלחה את ההצבעה, ואישרה את התקציב לשנים 2021-2022, ללא כל סיוע מצד חברי האופוזיציה, למעט בהצבעות על הסתייגויות מסוימות שבהן חברי הרשימה המשותפת נמנעו, וכך הקלו על הקואליציה במעט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully