וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט בדיון 40 חתימות בכנסת: "אין מו"מ למדינת טרור"; נתניהו: "מומחה בהונאה"

עודכן לאחרונה: 8.11.2021 / 21:02

בדיון שהתקיים תחת הכותרת "ממשלת בנט-עבאס מחדשת את התהליך להקמת מדינת טרור בלב ישראל", הוטחה בממשלה ביקורת רבה מצד חברי האופוזיציה, בהם נתניהו שתקף בחריפות את בנט: "מנהיגי העולם לא סופרים אותו". בנט עלה אל הדוכן ומיד ירד לאחר שהבהיר כי אין מו"מ שכזה

בנט בדיון 40 חתימות: אין מו"מ להקמת מדינת טרור בלב הארץ, נתניהו בתגובה: מומחה בהונאה/צילום: ערוץ הכנסת

ח"כים מהאופוזיציה, בהם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ביקרו בחריפות הערב (שני) את ממשלת בנט-לפיד, בדיון במליאה שיזמה מפלגת הציונות הדתית בראשות ח"כ בצלאל סמוטריץ' ו-40 ח"כים מהאופוזיציה. נושא הדיון היה התהליך המדיני מול הרשות הפלסטינית ונערך תחת הכותרת "ממשלת בנט-עבאס מחדשת את התהליך המדיני לחלוקת הארץ ולהקמת מדינת טרור בלב ארץ ישראל". בסיום הדיון, הפסידה הקואליציה בהצבעה לאחר שהחרימה אותה. מדובר בהצבעה סמלית בלבד שאין לה השפעות להמשך.

בעקבות הטענה נגד ממשלת בנט-לפיד המוצגת בנושא הדיון, ראש הממשלה נפתלי בנט עלה לדוכן הנאומים ואמר: "להלן תשובתי, אין כל משא ומתן מדיני להקמת מדינת טרור בלב הארץ", אמר, וירד מיד מהדוכן.

בבקשה לכינוס המליאה נכתב כי "מאז הקמת ממשלת בנט-עבאס חודש התהליך המדיני עם הרשות הפלסטינית. שר החוץ וראש הממשלה החליפי הציג תכנית מדינית בה הוא פורס את אבני הדרך לחידוש התהליך המדיני להקמת מדינת טרור בלב ארץ ישראל, והוא מקדם את התכנית מול מנהיגים זרים, ללא כל התנגדות מצד שותפו בנט".

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' וח"כ יריב לוין במליאת הכנסת. 28 ביוני 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת
יוזמה של הציונות הדתית. ח"כ סמוטריץ' במליאה/דוברות הכנסת, דני שם טוב

מיד לאחר מכן יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו החל לנאום ותקף את בנט וממשלתו. "בנט מתרברב בנתון הצמיחה הכלכלי של ישראל. הוא מגדולי גנבי הקרדיט בעת החדשה. כל מי שמבין בכלכלה יודע שצמיחה כלכלית היא לא דבר שנוצר יש מאין בארבעה חודשים. זה תוצאה של מדיניות סדורה שהובלנו ארבע שנים, במיוחד בזמן הקורונה".

"אתם אומרים שהבאתם 'תקציב חברתי'. לא חברתי ולא נעליים. זהו תקציב שמעלה מיסים ומחירים, שפוגע בפריפריה ומתעלל בשכבות החלשות. אני מציע לך בנט - אולי תרד כבר מהספינים. אולי תעשה פעם אחת משהו אמיתי. הרי אתה כבר יודע שלא תהיה פה הרבה זמן. אז תנצל את הזמן כדי לעשות משהו אמיתי".

"בנט חלש ושותק. מנהיגי העולם לא סופרים אותו מכיוון שגם הם יודעים שהוא ראש ממשלה בובה שלא עובר את אחוז החסימה. הוא בסך הכל אבן שדורכים עליה בדרך ללפיד כראש ממשלה. זה החלום של השמאל. אתם משליטים את התנועה האסלאמית על ערביי ישראל. עשרות המיליארדים שנתתם לתנועה האיסלאמית יחזרו אלינו כמו בומרנג. הכסף הזה זורם בלי שום בקרה ובלי שום אחריות. אנחנו יודעים לאן זה יגיע. אזרחי ישראל ישלמו במשך שנים את מחיר הכניעה המבישה הזאת לרע"ם".

רה"מ, נפתלי בנט במהלך נאומו בדיון 40 חתימות בכנסת 8 בנובמבר 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
עלה וירד מהדוכן. בנט/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

בפתח הדיון נאם ח"כ סמוטריץ', ותקף בדבריו בחריפות את ראש הממשלה ואת שיתוף הפעולה שלו עם יו"ר רע"ם מנסור עבאס. הממשלה מוחזקת על ידי מי שמסרבים להכיר בזכות קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. אנשים שאבותיהם פתחו נגדנו במלחמה ושבניהם רואים במדינת ישראל אסון, נכבא", אמר. בהמשך פנה לעבאס: "לא משנה כמה נפתלים בנטים ישתחוו עפר לרגליך, את קומתו של העם היהודי השב לארצו לא תשפיל וברוחו לא תפגע".

כינוס מליאת הכנסת 8 בנובמר 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"בנט כדאי שתבין שאזרחי ישראל יודעים את האמת". נתניהו/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

יו"ר הציונות הדתית התייחס למגעים עם הרשות הפלסטינית ואמר: "הממשלה מקדמת תהליך מדיני, זה לא משנה כמה בנט יכחיש הרי למילים שלו שום אין ערך. יאיר לפיד כשר החוץ ובני גנץ כשר בטחון החזירו את אבו מאזן מכחיש השואה למרכז הבמה ואיתו את הלחץ הבינלאומי".

ח"כ יואב קיש מהליכוד עלה לנאום אחריו ואמר לבנט כי הוא "מסוכן לישראל", וכן הוסיף: "אין לך מעצורים, אין לך אידיאולוגיה ואתה תעשה כל מה שצריך כדי לשמור על הכיסא שלך".

ח"כ יעקב ליצמן מיהדות התורה תקף מעל בימת הכנסת את בנט על הברית הפוליטית שלו עם לפיד: "חידשת את הברית הזאת אחרי שהבטחת לי שלא תעשה את זה לעולם. ביקשת על כך הכרה. אני לא רוצה לומר כאן בפני כל החברים מה היו הדברים שאמרת על לפיד. כעת, הכל בסכנה - הכותל, השבת, הגיור והכשרות. נבל זה ראשי תיבות נפתלי בנט ליברמן". יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי ביקש ממנו לחזור בו מההערה האחרונה שלו, וליצמן סרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully