וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט דחה את הערעור: איתן בירן יוחזר לאיטליה

עודכן לאחרונה: 11.11.2021 / 23:08

המחוזי בתל אביב דחה את ערעורו של שמואל פלג ובכך אישר: איתן נחטף מאיטליה לישראל, וכי עליו לשוב למקום מגוריו הרגיל תוך 15 ימים. "עם כל ההבנה לכאבם של סבו וסבתו של הקטין, אין מנוס מלדחות את הערעור", כתבו. עו"ד של הסב: נשקול לערער לבית המשפט העליון

בווידאו: דיון בבית המשפט המחוזי תל אביב בתיק המשמורת של הילד איתן בירן/צילום: רויטרס

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה הערב (חמישי) את ערעורו של שמואל פלג, סבו של איתן בירן. בכך, הותיר על כנו את פסק דינו של בית המשפט לענייני משפחה, לפיו איתן נחטף מאיטליה לישראל, וכי עליו לשוב למקום מגוריו הרגיל באיטליה.

בהחלטתו קבע בית המשפט כי איתן בירן יוחזר לביתו באיטליה בתוך 15 ימים, ובכך הביע את תמיכתו בקביעת בית המשפט לענייני משפחה לפיה מקום מגוריו אינו בישראל אלא באיטליה. "עם כל ההבנה לכאבם של סבו וסבתו של הקטין, אין מנוס מלדחות את הערעור", כתבו שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב. שמואל פלג יישא בעלויות המשפטיות, על סך של 50 אלף שקלים.

פרקליטיהם של משפחת בירן, עורכי הדין שמואל מורן ואבי חימי, בירכו על פסק הדין: "אנו תקווה שזהו הצעד האחרון לפני חזרתו של איתן למשפחתו ולביתו שבאיטליה".

מנגד, משפחת פלג הישראלית מסרה כי "אין לנו אלא להצטער על פסק הדין. איתן הוא ילד ישראלי ויהודי שהוריו המנוחים היו רוצים שימשיך לגדול להתחנך ולהתפתח בישראל. לצערנו, שוב קולו ורצונו של איתן נותרו מחוץ לכתלי בית המשפט". עורכי דינו של הסב שמואל פלג, עו"ד רונן דליהו, חגי הלוי, עידן סגר ומקסים ליפקין, אמרו כי הם ישקלו אפשרות ערעור לבית המשפט העליון.

איתן בירן וסבו שמואל פלג. -, באדיבות המשפחה
איתן בירן וסבו/באדיבות המשפחה, -

ב-25 באוקטובר בית הדין לענייני משפחה בתל אביב קבע כי איתן בירן, שניצל באסון הרכבל באיטליה, ישוב להתגורר יחד עם בני משפחתו באיטליה.

בית המשפט לא קיבל את טענת הסב כי ישראל הייתה מקום מגוריו הרגיל של איתן, ואף לא את הטענה כי ישראל ואיטליה שתיהן שימשו לו כמקום מגורים. מכיוון שאיתן עבר עם כל משפחתו לאיטליה כשהיה כבן חודש בלבד, "יש לקחת בחשבון את חייו, חוויותיו, ואת עובדות החיים וסיפור חייו שלו". לכן נקבע כי מקום מגוריו "הרגיל" של איתן היה בפאביה שבאיטליה ביחד עם דודתו, וכי הגשמת עקרון ההמשכיות בחייו "מטה את הכף לאמצה".

  • עוד באותו נושא:
  • איטליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully