וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט קבע: איתן בירן שהוריו נהרגו באסון הרכבל ישוב לאיטליה

עודכן לאחרונה: 25.10.2021 / 18:19

השופטים לא קיבלו את הטענה כי ישראל הייתה ביתו של בן ה-6 בנוסף לאיטליה, שם גדל מגיל חודש ימים. הסב שחטף אותו לישראל יישא בהוצאות המשפטיות, אך הודיע כי יערער על ההחלטה: "נמשיך להיאבק למען זכותו לגדול בארץ". דודתו באיטליה: "מבקשים שישוב במהרה לחבריו"

בווידאו: עורכי הדין של משפחת בירן מגיבים להחלטת ביהמ"ש להשיב אותו לאיטליה/צילום: יותם רונן

בית הדין לענייני משפחה בתל אביב קבע היום (שני) כי איתן בירן, שניצל באסון הרכבל באיטליה, ישוב להתגורר יחד עם בני משפחתו באיטליה. בית המשפט לא קיבל את טענת הסב שחטף את בן השש לישראל, ואף לא את הטענה כי ישראל ואיטליה היו שתיהן מקום מגוריו של איתן. לכן, הסב יישא בעלויות המשפטיות. משפחתו בישראל הודיעה כי תערער על ההחלטה.

להחלטה המלאה של בית המשפט

בהחלטת בית המשפט צויין כי "המשפט אינו דן בסוגיית המשמורת לפי החוק בישראל אלא בודק האם בוצעה הרחקה שלא כדין של הקטין ממקום מגוריו תוך פגיעה בזכויות משמורת על פי אמנת האג".

בית המשפט לא קיבל את טענת הסב כי ישראל הייתה מקום מגוריו הרגיל של איתן, ואף לא את הטענה כי ישראל ואיטליה שתיהן שימשו לו כמקום מגורים. מכיוון שאיתן עבר עם כל משפחתו לאיטליה כשהיה כבן חודש בלבד, "יש לקחת בחשבון את חייו, חוויותיו, ואת עובדות החיים וסיפור חייו שלו". לכן נקבע כי מקום מגוריו "הרגיל" של איתן היה בפאביה שבאיטליה ביחד עם דודתו, וכי הגשמת עקרון ההמשכיות בחייו "מטה את הכף לאמצה".

משפחת בירן. באדיבות המשפחה
משפחת בירן/באדיבות המשפחה

עוד נקבע כי בחטיפתו של איתן על ידי הסב, והבאתו ארצה, פעל הסב להרחקת איתן ממקום מגוריו הרגיל. לדברי השופטת מדובר ב"הרחקה שלא כדין במשמעות האמנה, ובכך הפר את זכויות המשמורת של הדודה על הקטין".

טענות הסב לפיהן השבתו של איתן לאיטליה תפר את חובת ההגנה שלו ותזיק לו, גם הן לא התקבלו על ידי השופטת. "בנסיבות המתוארות אין מניעה להורות על השבתו של הקטין למקום מגוריו הרגיל באיטליה, שם אמורות להתברר לגופן שאלות הקשורות בטובתו במובן הרחב וכך גם ביחס לעתידו", אמרה.

בתום המשפט הבהיר בית המשפט כי טובתו של איתן מחייבת קשר בין שתי המשפחות. "קשר כזה שיאפשר לו להרגיש שייכות ומקום להמשך מורשת שתי המשפחות והנצחת זיכרון משפחתו הקרובה שאבדה לו". עוד הוסיפה השופטת כי "עוד לא אבדה התקווה לאיחוי הקרע של המשפחות, שנקרע אף הוא באבחה אחת בצל הטרגדיה".

עוד בוואלה!

המאבק על איתן בירן: התקשורת הישראלית לא נגררת בינתיים לשיח דתי-שבטי - וטוב שכך

לכתבה המלאה
זירת תאונת רכבל בצפון איטליה, סמוך לאגם מאג'ורה -  בה נהרגו חמישה ישראלים, 213 במאי 2021. רויטרס
זירת תאונת הרכבל באיטליה, במאי/רויטרס

משפחת פלג, הצד הישראלי, אמרה בתגובה כי פסק הדין "עסק אך ורק בשאלת הרחקתו של הקטין מאיטליה והגעתו לישראל, ולא בשאלות בעניין טובתו ועתידו של הקטין. לצערנו, אפשרויות ופתרונות שעלו על הפרק, בדבר קשר של הקטין עם שתי המשפחות לא מוצו כראוי ועד תום. המשפחה נחושה להמשיך ולהיאבק בכל הדרכים האפשריות, למען טובתו של איתן, רווחתו וזכותו לגדול בישראל כפי שהוריו ייחלו".

פרקליטיהם של משפחת בירן, עורכי הדין שמואל מורן, אבי חימי, נועה גלרמן-ליאל, יפעת שרון-הדס ועמרי דרור מסרו בתגובה כי "הגם שאנו מברכים על פסק דינה של כבוד השופטת אילוטוביץ'-סגל, אנו סבורים כי בפרשה זו אין מנצחים ואין מנוצחים, אין זוכים ואין מפסידים. יש רק את איתן. כל שאנו מבקשים כעת הוא כי איתן ישוב במהרה לביתו, לחבריו בבית הספר, ולמשפחתו ובעיקר למסגרות הטיפוליות והחינוכיות שהוא כזה זקוק להן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully