וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד ושאשא-ביטון דרשו להעביר את ערכת צריבת המספרים מאושוויץ ליד ושם

עודכן לאחרונה: 11.11.2021 / 18:42

השרים העבירו את הדרישה לידי בית המכירות הפומביות, לאחר שערכת החותמות ששימשה לקעקוע המספרים על זרועות האסירים הוצעה למכירה. "אין מחיר לזיכרון, אין כסף בעולם שיוכל לאמוד את ערכם המזעזע של החפצים"

שר החוץ יאיר לפיד ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון העבירו הערב (חמישי) פנייה לבית מכירות פומביות הקורא להעביר את ערכת הקעקועים ששימשה לקעקוע מספרים על זרועות האסירים באושוויץ ליד ושם. "אין מחיר לזיכרון".

"זיכרון והנצחת השואה היא אחת המשימות המרכזיות שלנו, וזה בלתי נתפס שנאפשר כבני אדם וכמדינה לסחור בזילות אחר חפצים שחרטו בבשרנו את הנורא מכל", כתבו השרים ודרשו למצוא "דרך מכובדת להעביר את החפצים הנוראיים הללו ל'יד ושם'".

"אין מחיר לזיכרון, אין כסף בעולם שיוכל לאמוד את ערכם המזעזע של החפצים", סיכמו. "אנא מכם אל תתנו יד לזילות זיכרון השואה".

מספר על ידה של ניצולת שואה. ARIEL SCHALIT, AP
"פסול מבחינה ערכית, מוסרית, לאומית וציבורית"/AP, ARIEL SCHALIT

בשבוע שעבר פורסם בוואלה! כי בית המכירות הפומביות "צולמנ'ס" יוציא למכירה פומבית ערכה ששימשה לצריבת מספרים על ידי אסירים במחנה הריכוז וההשמדה אושוויץ בפולין. הסכום שדורש בית המכירות תמורת הפריטים ינוע בין 30 ל-40 אלף דולר לפי ההערכות.

האוסף המוצע למכירה הוא אחד משלוש ערכות ששרדו ממלחמת העולם השנייה. הערכות האחרות נמצאות במוזיאון הצבאי בסנט פטרסבורג ובמוזיאון ההנצחה במחנה הריכוז וההשמדה אושוויץ עצמו. האוסף העומד למכירה כעת הוא הגדול מבין השלושה.

אתמול הודיעה הפרקליטות כי לפי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, הסחר "פסול מבחינה ערכית, מוסרית, לאומית וציבורית. מכירה פרטית של חפץ זה, מעבר לזילות שבמכירתו לכל המרבה במחיר, עלולה אף להביא לאובדן הוכחה חשובה להנצחת הזיכרון הלאומי ולאובדן של פיסת היסטוריה חשובה ביותר לעם היהודי".

יד שם גינו גם את מכירת החותמות והטילו ספק במהימנות הפריטים. הארגון מסר כי על סמך הצילום שכלול בפרסום של בית המכירות קשה לקבוע אם הפריטים אכן אותנטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully