וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט קבע: עשרות המיליונים שמקבל "הרנטגן" מחסידיו חייבים במס

עודכן לאחרונה: 10.11.2021 / 20:24

ביהמ"ש המחוזי בתל אביב קבע כי הרב ישראל איפרגן ישלם מס על הכנסות של 30 מיליון שקלים. פרקליטיו של "הרנטגן" טענו כי הכספים מועברים לעמותות חסד, אך התברר שרק כרבע מהם אכן נתרמים. "הכסף מהמאמינים הם משלח היד של הרב"

בית המשפט המחוזי תל אביב קבע היום (רביעי) כי הכנסותיו של הרב ישראל איפרגן, הידוע בכינוי "הרנטגן", בסכום של כ- 30 מיליון שקלים, חייבות במס.

הרב איפרגן ערער על שומות שהוציא לו פקיד השומה לשנים 2003- 2014, בגין הפקדות בסכום של 43.5 מיליון ש"ח בחשבונות הבנק שלו, אך פקיד השומה טען כי מדובר בהכנסות החייבות במס. בית המשפט קבע כי מקור ההכנסות הוא ממאמיניו של הרב, המקבלים ממנו ברכות, מזמינים אותו להיות נוכח באירועים ומקבלים ממנו יעוץ. עוד נקבע, כי על אף שלא קיבלו המאמינים שירות או מוצר מסויים תמורת הכספים, אלא העבירו לו אותם מתוך אמונה, מכח המסורת וצורך לשמר את חצר הרב ואת פעילותו, הכספים חייבים במס מפני שהם מהווים משלח היד של הרב איפרגן ומקור הכנסתו.

הרנטגן, הרב יעקב איפרגן, בחתונתו של יו"ר ההסתדרות לשעבר עופר עיני, 19 בספטמבר 2014. ראובן קסטרו
ישלם מס על הכנסות של 30 מיליון שקלים, ישראל איפרגן/ראובן קסטרו

במסגרת הערעור טען איפרגן, בין היתר, כי פעילותו נובעת מאמונה דתית ותחושת שליחות עמוקה כלפי עם ישראל, בהיותו חלק משושלת רבנים אשר החלה במרוקו לפני 600 שנים והמשיכה מדור לדור. כמו כן, טען כי כספים המתקבלים אצלו מועברים לעמותות חסד. אלא שבית המשפט מצא, כי מתוך סכום של כ-43 מיליון ש"ח שהופקדו בחשבונו של איפרגן, רק כ- 11.5 מיליון שקלים הועבר לעמותות. על כן בית המשפט הפחית מהשומה סכום זה בלבד.

עוד בוואלה!

המשטרה: ברלנד היה המשלח בפרשת החטיפה והרצח בירושלים

לכתבה המלאה
אדוארד אלשטיין והרב איפרגן. צבי תקשורת,
ישראל איפרגן, המכונה "הרנטגן", בחתונת ביתו/צבי תקשורת

איפרגן הוסיף וטען כי חלק ניכר מן הסכומים שהופקדו בחשבונו התקבלו מיהודים אמידים בחו"ל, אולם לא הצליח להוכיח זאת. בנוסף, בית המשפט הפחית מן השומה גם כספים שהתקבלו כמתנות באירועים אישיים של איפרגן, כמו בר המצווה והחתונה של בנו, וכן כספים ששימשו לכיסוי עלויות הנסיעות לחו"ל למטרת גיוס כספים על ידי איפרגן ואשתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully