וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורב לברלנד הודה במעורבותו ברצח ניסים שטרית - והפליל שניים נוספים

עודכן לאחרונה: 3.11.2021 / 17:40

לפי סנגורו של החשוד, הוא לקח אחריות על חלקו ברצח הנער באזור ירושלים לפני 35 שנה. "בוודאי שלא הייתה לו כוונה להמית", הדגיש. בחקירתו הצביע על שני מעורבים נוספים - מקורב לשעבר של ברלנד ובן של שר לשעבר. עד כה עצרה המשטרה 5 חשודים בפרשה

בווידאו: הוארך מעצרו של ברלנד בחשד למעורבות ברצח והעלמות לפי 30 שנה/צילום: שלומי הלר

אחד החשודים ברצח ניסים שטרית בירושלים הודה היום (רביעי) במעורבות במעשה, והפליל שני חשודים נוספים - מקורב לשעבר של אליעזר ברלנד ובן של שר לשעבר. "החשוד לקח אחריות בלקיחת מעשה. בוודאי שלא היתה לו כוונה להמית", אמר סנגורו. חקירת פרשת הרצח וההיעלמות שהתרחשו לפני כ-30 שנה נמשכת.

מעצרו של החשוד, מקורב לאליעזר ברלנד, הוארך בשמונה ימים. בבית המשפט שאל סנגורו, עו"ד רועי אטיאס, אם "התוודה למעשה שהוא היה נוכח בזמן הרצח או בזמן ההריגה של המנוח?", וטען: "לקחתם אותו לזירת הרצח וביקשתם ממנו להצביע. אחרי שהוא התוודה לכאורה, הוא לא ידע להצביע על מקום הקבורה".

לאחר מכן, מסר יחד עם עו"ד שלום בן שבת "מרשנו אמנם מסר גירסה וזאת בלחץ פסול של היחידה החוקרת. המרחק בין גירסתו של מרשנו לבין המציאות הוא כרחוק מזרח ממערב והראיה לכך היא בין היתר אי המצאות הגופה". החשוד שהודה במעורבותו עשה זאת לטענתו בהוראת הרב ברלנד, זאת לאחר שהשניים נפגשו במסגרת מפגש שהתקיים בין השניים ביוזמת חוקרי הימ"ר.

ניסים שטרית, נעלם בירושלים לפני שלושים שנה, בימ"ש מחוזי ירושלים, 17 באוקטובר 2021. מתוך "רב הנסתר", באדיבות כאן 11, אתר רשמי
החקירה מתפתחת. שטרית/אתר רשמי, מתוך "רב הנסתר", באדיבות כאן 11

שטרית, אז נער חרדי בן 17, נעלם בינואר 1986 לאחר שקבע להיפגש עם מייק, אדם שנפגש עמו ועם וחבריו שבוע קודם לכן. לפי עדויות ופרסומים באותה תקופה, שטרית הותקף באלימות קודם לכן על ידי משמרות הצניעות שפעלו באותה עת ברחוב החרדי. הניסיונות במהלך השנים לאתר את מייק, הגבר האלמוני, נקלעו למבוי סתום.

במסגרת חקירת הרצח עצורים כעת שבעה חשודים. שלשום נחקר גם מנהיג קהילת "שובו בנים" ברלנד בימ"ר ירושלים, ימים לאחר שחזר לרצות את עונשו בבית הכלא ברמלה. אשתו נעצרה אף היא ועימותים פרצו מחוץ לבית המשפחה בין השוטרים לתומכיו של ברלנד.

עצור נוסף בפרשה חתם בשבוע שעבר על הסכם עד מדינה. במהלך הדיונים בבית משפט עלה כי לפחות שניים מהחשודים שיתפו פעולה בחקירות ונידבו פרטים לצוות החקירה על האירועים. בשבועיים החולפים בוצעו כמה עימותים בין החשודים, והציגו את גרסתם בפני חוקרי המשטרה. בעקבות ההתקדמות בחקירה אמר נציג המשטרה כי "אני יכול לומר שיש כבר התפתחויות. פעולות החקירה חיזקו את החשד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully