וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמן הכינורות שמפעל חייו נהרס בשריפה בהרי ירושלים יתבע את המדינה

עודכן לאחרונה: 13.11.2021 / 16:16

מיכה הררי, שאיבד בשריפה בהרי ירושלים את בית המלאכה שלו ליצירת כלי נגינה, מאיים לתבוע את מחוז ירושלים בארגון כבאות והצלה ואת המועצה האזורית מטה יהודה, שבתחומה יישובו רמת רזיאל. לדבריו הם יכלו למנוע את התפשטות השריפה, או לכל הפחות להקטין את הנזק שנגרם

האמן מיכה הררי, שאיבד בשריפה בהרי ירושלים את בית המלאכה שלו ליצירת כינורות ונבל, מאיים לתבוע את רשויות המדינה בגלל הנזקים שנגרמו לו.

ב-15 באוגוסט השנה כילתה את הרי ירושלים שריפת ענק. יער קדושים המונה כ-25 אלף דונם נחרב כמעט לחלוטין, ובתוכו גם מספר ישובים אליהם הצליחה לחדור האש לאחר שתושבי הבתים פונו. מבין המבנים שנהרסו, בלטו במיוחד בית ובית מלאכה ותיק ברמת רזיאל, השייכים להררי המתמחה ביצירת כלי נגינה מעץ כמו כינורות ונבלים.

"הבית שלי, בית המלאכה בו אני פועל כבר 40 שנה, הקליניקה של אשתי - הכול נחרב עד היסוד. כלום לא שרד", מספר הררי. הנזק שנגרם להררי מוערך בסכום של בין שלושה לארבעה מיליון שקלים. הוא כולל עשרות פריטים נדירים עשויים מעץ מיוחד ששווים מגיע לסכומים גבוהים מאוד, חתיכות של עצי זית מארץ ישראל בני 1,500 שנה, מכונות וציוד מקצועי, ועוד.

הררי מספר כי לאחר השריפה התקשרו אליו מכרים מכל רחבי העולם. "הרבה אנשים ממדינות אחרות שאלו אותי אם ממשלת ישראל הציעה לי עזרה כספית או אחרת - והאמת היא שגם אני תוהה מאוד לגבי השאלה הזאת".

מיכה ושושנה הררי מחוץ לסטודיו, לפני השריפה. באדיבות המשפחה
מיכה הררי/באדיבות המשפחה

טענות אלה ואחרות נמצאות במרכזן של תביעה, שמתוכננת להיות מוגשת בימים הקרובים, ומופנית נגד שני הגורמים, שלטענת הררי באמצעות עורכי דינו חיה ודוד מנע, יכלו למנוע את התפשטות השריפה - או לכל הפחות להקטין את הנזק שנגרם: מחוז ירושלים בארגון כבאות והצלה לישראל , והמועצה האזורית שבתחומה ממוקמת רמת רזיאל, מועצת מטה יהודה.

עוד בוואלה!

תושבי הרי ירושלים דורשים מהמשטרה: פרסמו את תוצאות חקירת שריפת הענק, אנחנו תקועים

לכתבה המלאה

מעורכת הדין חיה מנע, באת כוחו של הררי, נמסר בתגובה: "השריפה ביער ירושלים היא עוד מחדל של הרשויות, שלא השכילו מבעוד מועד להכין את היערות לקראת הקיץ על-ידי דילול צמחיה, הקמת חיץ בתוך היערות למניעת רצף של שריטות מיער ליער, וכן הכשרת דרכי גישה לכבאיות לכל מקום ברחבי היערות בהרי ירושלים".

"כמו השריפה בכרמל, שהתחילה מאש קטנה כך גם התחילה השריפה באזור מושב בית מאיר ביער ירושלים ולא הצליחו לכבותה כשעודנה קטנה. מחדל רודף מחדל והנזק רב, כולל למי שאנו מייצגים, שהם בעלי המפעל לייצור נבל וכינורות מיוחד במינו, שנשרף באש. מדובר בשני עולים מארצות הברית שעלו לישראל והשקיעו כל מרצם וכספם במפעל ייחודי זה, וכעת מפעל חייהם הוחרב".

הסטודיו של מיכה הררי לאחר השריפה. באדיבות המשפחה
הסטודיו שנחרב/באדיבות המשפחה

מכבאות והצלה נמסר כי "כוחות גדולים של לוחמי אש ומטוסי כיבוי הוזנקו למוקדי שריפת הענק בהרי ירושלים שהתפשטה בחסות הרוחות ותוך זמן קצר איימה על חיי תושבים רבים ויישובים. הכוחות נתנו מענה מציל חיים לאלפי תושבים שהיו בסכנה, פתחו צירי תנועה מרכזיים למילוט , הגנו על נכסים אסטרטגיים, בתים ורכוש. בזכות פעילותם הנחושה, המקצועית והאמיצה של הכוחות מן האוויר והקרקע נמנע אסון כבד ולראיה שריפת הענק שכילתה כ-15 אלף דונם הסתיימה ללא נפגעים בנפש ועם נזק מיזערי של בתים בודדים שעלו באש".

מהמועצה האזורית מטה יהודה נמסר בתגובה כי "במשך שנים מרימה המועצה דגל אדום מעל כל במה ובכל הזדמנות בנושא טיפול ותחזוק אזורי החיץ שאינם מתוקצבים על ידי אף גורם רגולטורי.
ויחד עם זאת מתוך אחריות מלאה לבטחון תושבינו, המועצה מבצעת עבודות חישוף באופן מתמיד ברחבי היישובים. רק לאחרונה אישרה המועצה מיליונים לטובת חישוף העצים בתוך היישובים, דבר חסר תקדים בכל המרחב הכפרי. אנו מצטרפים לזעקתם של התושבים במועצה, וקוראים לגורמים הרלוונטיים בממשלה לקחת אחריות, להקצות משאבים, למלא אחר ההבטחות ולאמץ את בקשותינו בנושא שכן הכתובת נמצאת על הקיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully