וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר רוסי: "השמדנו 6 טילים ששיגרו מטוסי חיל האוויר הישראלי בסוריה"

עודכן לאחרונה: 10.11.2021 / 7:18

לדברי ואדים קוליט, סגן ראש המרכז הרוסי לפיוס הצדדים הלוחמים בסוריה, שישה מטוסי F-15 של צה"ל חדרו למרחב האווירי של סוריה ביום שני ושיגרו 8 טילים מונחים, שרובם יורטו על ידי מערכות הגנה אווירית מתוצרת רוסיה, הממוקמות על אדמת סוריה

מערכות הגנה אווירית מתוצרת רוסיה, הממוקמות על אדמת סוריה, יירטו שישה טילים מונחים שנורו על ידי חיל האוויר הישראלי - כך טען אמש (שלישי) ואדים קוליט, סגן ראש המרכז הרוסי לפיוס הצדדים הלוחמים בסוריה, בסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק".

לדברי הקצין הרוסי, שישה מטוסי F-15 של צה"ל חדרו למרחב האווירי של סוריה ביום שני ושיגרו שמונה טילים מונחים לעבר מתקנים עורפיים של צבא סוריה במחוז חומס. בצבא סוריה טענו כי שני חיילים נפצעו בתקיפות שנערכו בחומס ובטרטוס.

אתמול דווח כי התקיפה האווירית של ישראל החלה בסביבות השעה 19:16 בערב מצפון לביירות, ופגעה בכמה אתרים במרכז המדינה ובאזור החוף. לפי גורמים זרים, המטרות היו קשורות למשלוחי הגנה אווירית איראנית.

מטוסי התקיפה של חיל האוויר חמקן אף 15 ואף 16. ראובן קסטרו
שישה מטוסים של חיל האוויר בשמי סוריה. F-15/ראובן קסטרו

במערכת הביטחון בישראל מודאגים מהמאמצים האיראניים להבריח לסוריה מל"טים ומערכות הגנה אוויריות ונמיסיונותיהם לנצל קרבה לבסיסי רוסיה במדינה, בדגש על ציר החוף, כדי לקבל "הגנה". הנושא עלה בפגישתם של ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסוצ'י בחודש שעבר. בתוך כך, בצה"ל שוקלים דרכי פעולה חדשות נגד האיראנים בסוריה.

ביום רביעי שעבר אמרו בסוריה כי ישראל תקפה מוצב צבאי באזור דמשק, ונזק נגרם במקום. לפני כשבועיים טען משטר אסד כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו לאחר שטילי קרקע-קרקע שוגרו מאזור הצפון לעבר פרברי דמשק באור יום. ישראל לא התייחסה לרצף הדיווחים האחרונים, המצביעים על פעילות מוגברת בסוריה. ישראל ממשיכה להצהיר שלא תאפשר לאיראן להתבסס מעבר לגבול ולהעביר אמצעי לחימה מתקדמים לחיזבאללה, שיחד עמה סייע לנשיא סוריה לשרוד את ההתקוממות נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully