וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל יירט כלי טיס בלתי מאויש של חמאס שחצה לשטח ישראל

עודכן לאחרונה: 8.11.2021 / 13:16

תושבים בגבול הרצועה דיווחו על שמיעת פיצוץ עז ועל שובל טיל שנצפה למרחקים. כעבור זמן קצר בצה"ל אישרו: לוחמי ההגנה האווירית יירטו מל"ט שחצה משטח הרצועה לכיוון הים. "הוא היה במעקב של יחידת הבקרה האווירית לאורך כל האירוע", נמסר מדובר צה"ל

בווידאו: צה"ל נערך על גבול הרצועה מחשש להסלמה/צילום: דו"צ

צה"ל יירט היום (שני) כלי טיס בלתי מאויש של חמאס שחצה לים, מעל שטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית שגרו לעברו טיל כיפת ברזל ויירטו אותו. לפי דובר צה"ל. הוא היה במעקב יחידת הבקרה האווירית לאורך כל האירוע. זאת, לאחר ששובל עשן נראה בשמי עזה ופיצוץ עז נשמע באזור.

האירוע מגיע ברקע תקופה יחסית שקטה בעוטף עזה. לפני שלושה שבועות, צה"ל החליט על חסימת כמה אתרים וצירים סמוכים לגדר המערכת ברצועה. מאוחר יותר מסר דובר צה"ל כי החשש הוסר וכל הכבישים נפתחו.

בתחילת האירוע, דובר צה"ל מסר כי הכניסה לאתרים אנדרטת "החץ השחור", גבעת הפעמונים על שם אסף סיבוני, גבעת נזמית, גן הנופלים וגבעת "הפרש הבודד" - תיחסם. עם זאת, לא היו הנחיות מיוחדות לעורף ביישובים הסמוכים לגדר הרצועה.

לוחמי ההגנה האווירית יירטו כלי טיס בלתי מאויש של חמאס. חדשות בטחון שדה, אתר רשמי
שובל עשן בשמי עזה/אתר רשמי, חדשות בטחון שדה

שר המודיעין המצרי הגנרל עבאס כאמל, יועצו הקרוב ביותר של הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי, אמר לאחרונה לוואלה!, בשיחה נדירה עם עיתונאים ישראלים, כי מצרים "עובדת יומם ולילה" כדי להביא לעסקה שבמסגרתה יוחזרו לישראל גופות החיילים הישראלים וישוחררו האזרחים הישראלים שבידי חמאס בעזה.

שר המודיעין המצרי סיפר שאנשיו מדברים מדי יום עם ישראל, חמאס והרשות הפלסטינית על המצב בעזה. הוא הדגיש כי המשבר ברצועה צריך להיפתר על ידי עסקה אחת גדולה ומקיפה. כזו שתכלול הפסקת אש ארוכת טווח, הקלות הומניטריות נוספות לאוכלוסייה, שיקום של הרצועה ופתרון לסוגיית השבויים והנעדרים.

במסגרת העסקה שהמצרים היו רוצים להשיג בעזה, אומר כאמל, צריכה להתרחש גם חזרה כלשהי של הרשות הפלסטינית לעזה. הוא מודע לכך שחמאס לא יאפשר לזה להתרחש מיד, אבל סבור שאפילו מהלך סמלי בשלב ראשון של נוכחות של הרשות הפלסטינית בעזה הוא חיוני.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully