וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: ישראל תקפה במרכז המדינה ובאזור החוף, שני חיילים נפצעו

עודכן לאחרונה: 8.11.2021 / 22:26

בטלוויזיה הרשמית דיווחו כי מערכות ההגנה האווירית "סיכלו" את המתקפה על חומס וטרטוס. לפי משרד ההגנה במדינה, נגרם נזק לכמה אתרים. בחודש האחרון דווח על שבע תקיפות ישראליות. לפי גורמים זרים, המטרות קשורות למשלוחי ציוד הגנה אווירית

בווידאו: דיווח סורי: ישראל תקפה מטרות באזור חומס/מתוך טוויטר

מערכות ההגנה האווירית הופעלו הערב (שני) באזור חומס וטרטוס בסוריה נגד מטרות עוינות - כך דיווחה סוכנות הידיעות סאנ"א שבמדינה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם מדובר בתקיפות ישראליות.

במשרד ההגנה של סוריה דיווחו כי שני חיילים נפצעו בתקיפות ונגרם נזק. עוד נמסר כי התקיפה האווירית של ישראל החלה בסביבות השעה 19:16 מצפון לביירות, ופגעה בכמה אתרים במרכז המדינה ובאזור החוף. לפי ההודעה, "מערכות הההגנה האווירית שלנו פעלו נגד טילי האויב והפילו את רובם".

בטלוויזיה הרשמית בסוריה טענו כי ישראל תקפה אתרים במרכז המדינה (חומס) ובאזור החוף (טרטוס) ומערכות ההגנה האווירית "מסכלות" את המתקפה. לפי גורמים זרים, המטרות קשורות למשלוחי הגנה אווירית איראנית.

תיעוד ממערכות ההגנה האווירית בחומס, סוריה 8 בנובמבר 2021. מתוך טוויטר, מערכת וואלה!
תיעוד מערכות ההגנה, הערב/מערכת וואלה!, מתוך טוויטר

במערכת הביטחון בישראל מודאגים מהמגמה הברורה של העברת הפעילות האיראנית לאזור בסיסי צבא רוסיה בדגש על ציר החוף כדי לקבל "הגנה". סוגיה זו עלתה בשיח בין ישראל לרוסיה בפגישתם של נפתלי בנט וולדימיר פוטין.

ביום רביעי שעבר אמרו בסוריה כי ישראל תקפה מוצב צבאי באזור דמשק, ונזק נגרם במקום. בהודעת סוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א דווח כי כמה טילים שוגרו מכיוון צפון ישראל לקראת השעה 1:00 לעבר אזור העיירה זאכיה. לא נמסרו פרטים נוספים.

לפני כשבועיים טען משטר אסד כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו לאחר שטילי קרקע-קרקע שוגרו מאזור הצפון לעבר פרברי דמשק. בתקיפה, שבאופן חריג הייתה באור יום, נפצעו שני חיילים. גורמי אופוזיציה סוריים דיווחו שבתקיפה נפגעה שיירת נשק של חיזבאללה.

ישראל לא התייחסה לרצף הדיווחים האחרונים, המצביעים על פעילות מוגברת בסוריה ובאים אחרי פגישתו בחודש שעבר של ראש הממשלה נפתלי בנט עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסוצ'י. ישראל ממשיכה להצהיר שלא תאפשר לאיראן להתבסס מעבר לגבול ולהעביר אמצעי לחימה מתקדמים לחיזבאללה, שיחד עמה סייע לנשיא סוריה לשרוד את ההתקוממות נגדו.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully