וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה מאגרי נשק של חיזבאללה

עודכן לאחרונה: 30.10.2021 / 18:21

הטלוויזיה הממלכתית במדינה דיווחה כי "מטרות עוינות" תקפו סמוך לבירה. מדובר בתקיפה חריגה לאור יום, לעומת רוב התקיפות שיוחסו לישראל שהתרחשו במהלך הלילה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, הותקף מאגר נשק של חיזבאללה בפרברי דמשק

יירוט בשמי דמשק כפי ששודר בטלוויזיה הסורית, 3.9.21/SANA

מערכות ההגנה האוויריות של סוריה יירטו "מטרות עוינות" שתקפו סמוך לדמשק - כך דיווחה היום (שבת) רשת הטלוויזיה הממלכתית במדינה. מדובר בתקיפה חריגה לאור יום, לעומת רוב התקיפות שיוחסו לישראל שהתרחשו במהלך הלילה.

גורם צבאי סורי אמר כי שני חיילים נפצעו בתקיפה וכי נגרם נזק. בסוכנות הידיעות הסורית הרשמית דווח כי התקיפה הייתה באמצעות טילי קרקע-קרקע ששיגרה ישראל מאזור רמת הגולן. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, הותקף מאגר נשק של חיזבאללה בפרברי הבירה.

עשן על רקע מבנים שניזוקו בדרעא, סוריה, 31 באוגוסט 2021. רויטרס
עשן על רקע מבנים שניזוקו בדרעא, סוריה, אוגוסט/רויטרס

ביום שני האשימה סוריה את ישראל במתקפה בדרום המדינה בשעות הבוקר המוקדמות, והזהירה כי היא "שומרת לעצמה" את הזכות להגיב. בסוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א, שציטטו גורם במשרד החוץ בדמשק, לא פירטו אילו יעדים הותקפו או אם היו נפגעים. בישראל לא הגיבו להאשמות שהגיעו אחרי פגישת ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסוף השבוע שעבר בסוצ'י.

מקור בכוחות התומכים במשטרו של בשאר אסד אמר לרויטרס כי מל"ט ישראלי תקף כמה אתרים, בהם בסיס של חיזבאללה בעיר בעת' שבמחוז קוניטרה הסמוך לרמת הגולן ומגדל מעקב סמוך לבסיס של צבא סוריה. הארגון הסורי לזכויות אדם, העוקב אחרי המלחמה מבריטניה, דיווח כי מטוס ישראלי שיגר שני טילים לעבר שני אתרים צבאיים של כוחות ממשלת סוריה ובעלי בריתו. הארגון דיווח על נזק שנגרם במהלך התקיפה, אך ציין כי לא ידוע על נפגעים.

ישראל תוקפת בשגרה בסוריה מאז פרוץ מלחמת האזרחים בה לפני עשור, והיא מנסה למנוע מאיראן להתבסס מעבר לגבול ולהעביר אמצעי לחימה מתקדמים לחיזבאללה. היא נאלצת לתאם את מהלכיה עם רוסיה, בעלת בריתו של אסד שהתערבותה בסכסוך ב-2015 הטתה את הכף לטובתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully