וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס ויהדות התורה על תקציב הישיבות: "על מה לברך? יש גזירות אכזריות על הציבור שלנו"

2.11.2021 / 14:40

בש"ס וביהדות התורה מסרבים להודות לממשלת בנט-לפיד על הסכום שכמעט ולא קוצץ. "קוצצנו בעשרות מיליונים, לא כולל הגידול הטבעי שנמנע מאיתנו". יו"ר ש"ס מיכאל מלכיאלי מתח גם הוא ביקורת: "מיסים אכזריים". גורמים בסביבת ליברמן אמרו "התקציב לפי ההסכם הקואליציוני"

בווידאו: שר האוצר בפתח דיוני התקציב במליאת הכנסת/צילום: ערוץ הכנסת

תקציב הישיבות נותר כמעט זהה, אבל בש"ס וביהדות התורה מסרבים להודות על כך לממשלת בנט-לפיד. בתגובה לפרסום בוואלה! כי התקציב קוצץ רק ב-54 מיליוני שקלים, אמר יו"ר סיעת יהדות התורה יעקב ליצמן כי "מדובר באילוץ של הממשלה שמנעה את תכנית ליברמן לקצץ לגמרי את תקציב הישיבות רק מכיוון שזה היה פוגע בתקציבי הישיבות הדתיות ולא החרדיות". לדברי ליצמן, "בנט ואנשיו מנעו זאת, ובכך ניצלנו מקיצוץ עמוק יותר, בינתיים".

ליצמן אף מתח ביקורת על כך שהתקציב קוצץ בפועל: "התקציב לישיבות קוצץ בעשרות מיליונים, לא כולל הגידול הטבעי שנמנע מאיתנו", זאת בכוונתו לעלייה במספר תלמידי הישיבות ואברכי הכוללים בשנתיים שחלפו.

לדבריו הצטרף גם יו"ר סיעת ש"ס בכנסת מיכאל מלכיאלי. "עובדתית תקציב הישיבות קוצץ. תקציב הכוללים, הסמינרים ותלמודי התורה קוצץ. נוסף לכך, מספר התלמידים עולה מדי שנה, והפער שלא ישולם, יוטל על ההורים שמתמודדים עם עוד שורת גזירות אכזריות שהוטלו רק על החברה החרדית".

יעקב ליצמן ועוזרו מוטי בבצ'יק, 3 במרץ 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
ליצמן/פלאש 90, יונתן זינדל
מיכאל מלכיאלי במהלך דיון 40 חתימות במליאת הכנסת 12 ביולי 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
מלכיאלי/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

"איך אפשר לברך כזאת ממשלה?", אמר מלכיאלי, וטען כי "הטלתם של מיסים אכזריים באופן קיצון נגד השכבות החלשות, מס חד פעמי, מס מיץ ענבים, ומעל הכול גזירת המעונות נגד כל אותם שבחרו להמית את חייהם באוהלה של תורה", לא מאפשרים לו לברך את הממשלה. לדבריו, בממשלה מצאו "תקציב להכרה ברפורמים וחתולים אך לא תקציב לילדים קטנים שרוצים ביטחון תזונתי למרות שאביו 'חוטא' בלימוד תורה".

גורמים בסביבת שר האוצר אביגדור ליברמן אמרו בתגובה כי התקציב שהובא למוסדות תורניים בתקציב הנוכחי הידוע בכינויו "תקציב הישיבות", הוא בהתאם להסכם הקואליציוני שנחתם עם מפלגת ימינה, ולא לפי דרישתו. לדבריהם, "שר האוצר מכבד את ההסכם הקואליציוני שנחתם עם כל המפלגות, כמו גם עם מפלגת ימינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully