וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס ויהדות התורה תקפו, אבל תקציב הישיבות בממשלת בנט-לפיד נותר כמעט זהה

עודכן לאחרונה: 2.11.2021 / 15:05

אחד הסעיפים הכי משמעותיים מבחינת שתי המפלגות - כמעט ולא נפגע ויעמוד על 1.17 מיליארד שקלים, סך הכול קיצוץ מזערי של 54 מיליון שקלים. למרות זאת, השתיים לא מיהרו לברך בטענה כי הממשלה פוגעת בחרדים בצורה ש"אין לה תקדים"

בווידאו: שר האוצר בפתח דיוני התקציב במליאת הכנסת/צילום: ערוץ הכנסת

ראשי ש"ס ויהדות התורה מתחו ביקורת חריפה על תקציב המדינה שיובא בסוף השבוע הקרוב לאישור הכנסת, שלוש שנים וחצי לאחר אישורו בפעם האחרונה. אולם אחד הסעיפים הכי משמעותיים מבחינתם הידוע בכינויו "תקציב הישיבות" - כמעט ולא נפגע, ויעמוד על 1.17 מיליארד שקלים, סך הכל קיצוץ מזערי של 54 מיליון שקלים.

מדובר בהישג שהובילו בדיוני התקציב חברי הכנסת של מפלגת ימינה ואנשיו של ראש הממשלה נפתלי בנט. מטרתם הייתה להעביר בכך שני מסרים מרכזיים: דאגה לישיבות ההסדר שמזוהים עם הציונות הדתית וכן מסר פוליטי למפלגות החרדיות שאין לאף אחד בקואליציה הנוכחית כוונה מכוונת לפגוע בציבור בוחריהם. עיקר תקציב הישיבות הופיע בבסיס התקציב, ועמד על 804 מיליון שקלים, אך בדיונים שנערכו בוועדת הכספים - הוסכם על הוספת התקציב שנותר חסר.

פתיחת שנת הלימודים בבני ברק 9 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
קיצוץ מזערי יחסית בתקציב של 54 מיליון שקל. פתיחת שנת הלימודים בבני ברק. אוגוסט/ראובן קסטרו

למרות זאת, בש"ס וביהדות התורה לא מיהרו לברך את הממשלה על כך בטענה כי התקציב, חוק ההסדרים ורפורמות נוספות שמקדמת הממשלה פוגעים בציבור החרדי בצורה ש"אין לה תקדים", כלשונם של גורמים בשתי מפלגות. הם ציינו בין היתר את שינוי הקריטריונים במעונות היום, את המיסוי על החד פעמי ועוד. יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, אף סרב לפרגן על התקציב הישיבות בפני עצמו ואמר "הם קיצצו ב-54 מיליון שקלים ולא התייחסו כלל לגידול הטבעי בקרב לומדי התורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully