וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

91 מיליון שקלים לאופוזיציה: תקציב המדינה אושר בוועדת הכספים

עודכן לאחרונה: 28.10.2021 / 13:27

התקציב יעלה לקריאה שנייה ושלישית לאחר שחברי האופוזיציה הצליחו להעביר לדרישותיהם 91 מיליון שקלים במסגרת הכספים הקואליציוניים, שיושקעו בחינוך תורני ובפיתוח הנגב והגליל. 10 מיליארד שקלים נוספו לתקציב לשנת 2022 להתמודדות עם משבר הקורונה

בריאיון: שר האוצר ליברמן בריאיון לטל שלו ויקי אדמקר באולפן וואלה!/צילום סטילס: ראובן קסטרו, עריכה: ניר חן

תקציב המדינה אושר הלילה (חמישי) לקריאה שנייה ושלישית בוועדת הכספים של הכנסת. חברי האופוזיציה רשמו הישג משמעותי, יומיים לאחר שהסירו את החרם על ועדות הכנסת, כשהצליחו להעביר 91 מיליון שקלים לדרישותיהם, במסגרת הכספים הקואליציוניים. הכספים יועברו בין היתר לטובת רשת מעיין החינוך התורני של ש"ס, החינוך העצמאי המזוהה עם יהדות התורה, תרבות יהודית, מנהלת זהות יהודית, פיתוח הנגב והגליל ועוד.

הכספים הקואליציוניים שהשיגו חברי הכנסת ינון אזולאי, אופיר כץ, בצלאל סמוטריץ ויצחק פינדרוס הם תוספת ליותר ממיליארד שקלים שקיבלו חברי הכנסת בקואליציה, מהלך שעורר ביקורת חריפה לאור התנגדות העבר של מפלגת יש עתיד, והעומד בראשה, השר יאיר לפיד לתופעת הכספים הקואליציוניים, שכונתה על ידם "פוליטיקאים לוקחים לעצמם את הכסף".

האופוזיציה הצליחה להשיג את מבוקשה לאחר שהגישה יותר מ-30 אלף הסתייגויות ובמשך שש שעות נימקו מאות מהן. צעד זה היה אמור להאריך את הדיון לימים ארוכים, כדי לבלום את הקואליציה עם אישור התקציב. יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר, דרש לקבוע סדרי-דין על מנת לבלום את צעד האופוזיציה ולתחום את אורך הדיון. חברי האופוזיציה סירבו להצעה, תקפו אותה וטענו כי מדובר ב"דריסה של הכלי היחיד שנותר" להם.

אישור תקציבי 21-22 לקריאה שנייה ושלישית, 28 באוקטובר 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת
יותר מ-30 אלף הסתייגויות. ההצבעה על התקציב/דוברות הכנסת, דני שם טוב

לאחר הפסקה ושיחות בין חברי הכנסת מהקואליציה והאופוזיציה, הגיעו הצדדים להסכמה על הקצאת כספים קואליציוניים למטרות שונות. בעקבות כך האופוזיציה משכה כמה אלפי הסתייגויות, ובוועדה נערכה הצבעה על השאר. בשיאו של הלילה הארוך, ובתום דיונים ממושכים, התקיימה הצבעה על חוקי התקציב, והחוקים אושרו לקריאה שנייה ושלישית.

הדיון הלילה סיפק כמה רגעים משעשעים, ואחד מהם היה לפנות בוקר כשיו"ר רע"מ, מנסור עבאס, ביקש מח"כ אזולאי מש"ס להעביר אליו את חוברת ההסתייגויות שחיבר, ובתגובה יו"ר הוועדה, ח"כ קושניר, החל לחשוד: "אני צריך לדעת משהו שאני לא יודע?". גם כאשר ח"כ אזולאי מש"ס הודיע שהחליט להסיר אלפי הסתייגויות בעקבות ההסכמות הוא השתעשע: "עבדתי על זה קשה, לא לזלזל", והח"כים בקואליציה השיבו לו: "תשמור את זה גם לפעם הבאה". ח"כ סמוטריץ' ענה להם בתגובה: "בתקציב הבא, זאת כבר תהיה עבודה שלכם מולנו".

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית
ח"כ אלכס קושניר בדיון אישור תקציבי 21-22 לקריאה שנייה ושלישית, 28 באוקטובר 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת
"דריסה של הכלי היחיד שנותר לאופוזיציה". ח"כ קושניר/דוברות הכנסת, דני שם טוב

לפנות בוקר אישרה ועדת הכספים את החלק המספרי בתקציבי המדינה לשנים 2022-2021. במסגרת פרק זה נקבע כי בעקבות תוספת 10 מיליארד שקלים לסעיף הקורונה בשנת 2022, יגדל ויעמוד התקציב לשנה זו על 572.9 מיליארד שקלים. במסגרת כך נקבע כי תקציב המדינה לשנת 2021, כולל הוצאות הקורונה ותשלום חובות, הינו כ-609.1 מיליארד שקלים.

תקציב המדינה לשנת 2022, כולל הוצאות הקורונה ותשלום חובות במסגרת החלק שאושר הלילה, יעמוד על כ-572.9 מיליארד שקלים - לאחר שהסכום גדל ב-10 מיליארד שקלים, כשלסעיף הרזרבה שבתקציב המדינה לשנת 2022 התווספו 10 מיליארד שקלים להתמודדות עם משבר הקורונה, על רקע הוצאה גדולה מהצפוי והגל הרביעי.

בתוך מסגרות התקציב, אושרו תוספות לכספים הקואליציוניים: לשנת 2021 תוספות בסך כ-326 מיליון שקלים, ולשנת 2022 תוספות בסך כ-400 מיליון שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully