וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחשד להפרת צו הרחקה: אישה הושארה במעצר ללא אוכל ושתייה במשך חצי יממה

31.10.2021 / 9:02

שופטת השלום בירושלים קבע כי התנהלות המשטרה במעצר בת ה-36, שהורחקה מבית כנסת לאחר שגרמה נזק למבנה, לא הייתה תקינה.במשטרה טענו כי "החשודה קיבלה אוכל במהלך שהותה בתחנה, אך בחרה לזרוק אותו ולהשתולל". סנגורה של האישה: "רמסו את זכויותיה של מתמודדת נפש"

אישה בת 36, שנעצרה בשבוע שעבר בחשד שהפרה צו הרחקה מבית כנסת בירושלים, הושארה במעצר במשך 13 שעות ללא שניתן לה אוכל, שתייה וטיפול רפואי. "מדובר בהתנהלות לא תקינה", אמרה שופטת בית משפט השלום בירושלים.

לטענת המשטרה, החשודה עוכבה לאחר שגרמה נזק לבית הכנסת והוצא נגדה צו הרחקה מהמקום. יממה לאחר מכן, שוטרים מתחנת "לב הבירה" בעיר, מצאו אותה בבית הכנסת. בפתח הדיון להארכת מעצרה ביום חמישי בבית המשפט, טענה החשודה כי תחילה מתפללים בבית הכנסת היכו אותה וגנבו לה דברים.

"כעת אני בלי שתיה ואוכל 13.5 שעות, גם עכשיו אני מבקשת מים לשתות ושום דבר לא ניתן לי", סיפרה החשודה. "הדברים הכי הכרחיים כדי לחיות לא השאירו לי, עד שעורכת הדין באה ואז נתנו לי את המשקפיים שלי".

חלוקת שתייה לאסירים ביטחוניים בכלא נפחא, 11 בינואר 2017. ראובן קסטרו
חלוקת שתייה לאסירים בכלא נפחא. ינואר, 2017/ראובן קסטרו

השופטת עדי בר טל הורתה על שחרורה בתנאים של האישה תוך שהיא מציינת בהחלטתה כי "מדובר באישה עם בעיות רפואיות, שניכר היה כי היא נתונה במצוקה. לא ייתכן כי במצב דברים שכזה, היא תהא בתחנת המשטרה משך 13 שעות, ללא אוכל ושתיה וללא טיפול רפואי. כמו כן לא הוצא לה מינוי סנגור ולא הודעה לסנגוריה הציבורית".

בהמשך החלטתה, מתחה השופטת בר טל ביקורת על התנהלות המשטרה: "מדובר בהתנהלות לא תקינה שיש לתקנה באופן מידי וליתן הנחיות מתאימות למפקד התחנה. פרוטוקול הדיון יועבר לידי מפקד המחוז".

עו"ד טליה רם שמייצגת את האישה מטעם הסניגוריה הציבורית אמרה כי "מצער מאוד שהשוטרים בחרו לרמוס את זכויותיה של אישה מתמודדת נפש ובמקום להושיט לה יד ולסייע לה בחרו לעצור אותה תוך השפלתה. אנו מצפים שהמשטרה תפיק לקחים כדי למנוע מקרים קשים מסוג זה".

עוד בוואלה!

תושב מזרח ירושלים מואשם שתקף צעירים חרדים לאחר שהתפללו בכותל

לכתבה המלאה
מתפללים במקלט בית הכנסת שספג פגיעה ישירה באשקלון, בית כנסת שנפגע, 16 במאי 2021. ראובן קסטרו
בית כנסת באשקלון. מאי/ראובן קסטרו

עו"ד אנה בריל סגנית הסניגור הציבורי המחוזי ומנהלת מחלקת המעצרים: "אנו מתביישים בהתנהלות של המשטרה. מקרה זה מתאר את הקלות בה נרמסים זכויותיו הבסיסיות של אדם רק בגלל שהוא שונה, חולה ועני. המדובר במעצר מיותר של אישה שלא בקו הבריאות, שהוחזקה בתנאים בלתי אנושיים במשך 13 שעות בתחנת משטרה. אנו שותפים לתחושתו הקשה של בית המשפט הנכבד ומקווים כי המשטרה תשכיל להפיק את הנדרש ממקרה עצוב זה, ולהקפיד על כבודם של החלשים והמוחלשים בחברה".

מהמשטרה נמסר: "צר לנו על הצגת הדברים תוך עיוות המציאות. בניגוד מוחלט לנטען, החשודה עוכבה תחילה לאחר שגרמה נזק בבית כנסת ולא הייתה כוונה לעצור אותה מלכתחילה. לצערנו היא לא עמדה בתנאים ולא שיתפה פעולה עם החוקרים, לכן הוחלט להביאה בפני שופט על מנת לשחררה בתנאים מגבילים".

"עוד בניגוד לנטען", נמסר מהמשטרה ,"החשודה קיבלה אוכל במהלך שהותה בתחנה, אך בחרה לזרוק אותו ולהשתולל ואף סירבה לקבל טיפול רפואי. נמשיך לאכוף את החוק ולהקפיד על זכויותיהם של חשודים בפלילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully