וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התייאשו מהמשטרה: תושבי השכונה היוקרתית בירושלים שכרו חברת אבטחה פרטית

עודכן לאחרונה: 17.10.2021 / 15:08

הצעד של תושבי ימין משה הגיע לאחר שפנו כמה פעמים בשנים האחרונות לרשויות, בעקבות פגיעה בביטחונם האישי מצד צעירים המסתובבים במקום. משלא קיבלו מענה הולם, הם שכרו חברת אבטחה פרטית ולטענתם, זה רק עניין של זמן לפני אירוע קשה. במשטרה טוענים: "כל תלונה מטופלת"

בווידאו: תיעוד תקיפת צעיר בירושלים/מצלמות אבטחה

תושבי שכונת ימין משה בירושלים שכרו השבוע חברת אבטחה פרטית, בעלות של אלפי שקלים לכל תושב. זאת, בעקבות תלונות מצד תושבי השכונה בשנים האחרונות על פגיעה בביטחון האישי מצד צעירים, המסתובבים במקום, שותים לשוכרה, מטרידים מינית ואף תוקפים ומאיימים על התושבים.

השכונה הירושלמית היא אחת היוקרתיות בעיר, עם בניינים היסטוריים, תחנת הקמח ונוף אל חומות העיר העתיקה. המאבטחים מחברת "כלבי אשמורת" אותם שכרו התושבים, אינם חמושים אך מסתובבים עם כלבים מאומנים, והשבוע אחד מהמאבטחים הזעיק משטרה לאחר שזיכה אדם שיכור, תושב מזרח ירושלים, עם נשק. במשטרה התברר כי מדובר במכשיר גז מדמיע דמוי אקדח, אך התושבים חוששים שזה רק עניין של זמן לפני אירוע יותר קשה. אחד התושבים סיפר כי לפני כמה שבועות, צעיר איים עליו עם סכין ותושב אחר סיפר שחבורה של תשעה צעירים ממזרח העיר תקפו אותו ואת בנו בן התשע.

"המצב בשכונה ומסביב לה מתדרדר מיום ליום", אמר תושב השכונה, דיוויד מ. "חוסר המשילות גרם לכך שמסתובבים כאן אנשים חסרי מעצורים שמטרידים נשים, מציקים לילדים ופורצים לבתים. לאחר שלא הצלחנו לקבל מענה הולם מהרשויות ובראשם חברת פמ"י - לה התושבים מחוייבים לשלם כסף ולא מקבלים כל מענה, פנינו לחברת אבטחה פרטית בשם 'כלבי אשמורת' והתושבים הכניסו יד לכיס הפרטי כדי לממן את הסייר", סיפר.

ימן משה. אתר רשמי, מערכת וואלה!
שכונת ימין משה/מערכת וואלה!, אתר רשמי

"בסך הכול שלושה ימים עברו ונתפס אדם חמוש ושיכור ללא רישיון לנשק בלב שכונת מגורים. אנחנו מקווים שהעירייה והמשטרה יבינו כעת, שהפיגוע הבא מעבר לפינה - ויעשו הכול כדי להרחיב את תחושת הביטחון גם בשכונת ימין משה וגם מסביב לה - בפארק המסילה, גן הפעמון ועוד - שהפכו, זה תקופה, למקומות שלא ניתן להסתובב בהם בשלווה".

מייסד ומנכ"ל חברת האבטחה "כלבי אשמורת", שחר גולדברג, הסביר כי "המאבטחים שלנו מבצעים סיורים יזומים בשכונה, הם יוצרים אינטראקציות עם התושבים שלא מרגישים תחושת ביטחון מצד אחד, ומצד שני לייצר אינטראקציות עם אנשים שגורמים לתושבים לפחד. יש כאן חבר'ה ממזרח ירושלים שבאים לשתות ומתנהגים לעיתים בצורה מסוכנת. המאבטחים שלנו לא חמושים בנשק אבל מסתובבים עם כלבי סיור מאומנים, וזה מאפשר לשלוט באירוע בלי להסתכן, ולהזעיק משטרה".

בחברת פמ"י, לפיתוח מזרח ירושלים, דחו את ההאשמות וטענו כי לפני שנה הותקנו מצלמות אבטחה בשכונה בעלות של כ-200 אלף שקלים ששיפרו את תחושת הביטחון של התושבים.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל פועלת במרכז ירושלים ובשכונת ימין משה בכל ימי השנה ובכל שעות היממה, בפעילות גלויה וסמויה, יוזמת ומגיבה. כל דיווח או תלונה המתקבלים במשטרה ומעלים חשד לביצוע עבירה פלילית מטופלים מיד במקצועיות".

עוד אמרו כי "בניגוד לנטען, מהנתונים שבידינו עולה כי השנה חלה ירידה משמעותית בהיקף עבירות הרכוש באזור. נציין כי בחודשים האחרונים תוגברו סיורי המניעה המשטרתיים בשכונה בסיוע של מתנדבי משטרה. זאת, במטרה להקנות ביטחון אישי מוגבר לתושבים. רק בשבוע שעבר התקיימה פגישה בין נציגי ועד השכונה לפיקוד המשטרה המקומי, במסגרת השיח הרציף והקשב המשטרתי הרב שניתן לתושבים ולבעיות אותן הם מעלים בפני המשטרה במהלך פגישות אלו. נמשיך לפעול למען תושבי השכונה, להטות קשב לצרכיהם, לאכוף את החוק באזור ולפעול למיצוי הדין עם כל עבריין שיפגע בשלום הציבור ובטחונו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully