וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד כלא ביטחוני העסיק בחתונת בנו את עובדיו, אנשי עסקים פלסטיניים הוזמנו מבלי שדיווח

עודכן לאחרונה: 28.10.2021 / 10:10

תת-גונדר סברי שחאדה, מפקד כלא מגידו, אירח בחתונת בנו בביתו בירכא כמה אנשי עסקים מהרשות הפלסטינית - לכאורה בניגוד לנהלים. בנוסף נודע כי טבח הכלא ואנשי סגל נוספים הועסקו באירוע. "מעשה חמור שצריך להיבדק ע"י המשטרה"

בווידאו: הגשת כתב אישום נגד ששת האסירים שברחו מכלא גלבוע/מערכת וואלה!

תת-גונדר סברי שחאדה, מפקד בית הסוהר הביטחוני מגידו אירח בחתונת בנו, שהתקיימה לפני כשבועיים בביתו בירכא, כמה אנשי עסקים מהרשות הפלסטינית מבלי שדיווח על כך למערכת הביטחון ולכאורה בניגוד לנהלים - כך נודע לוואלה!. כמו כן, נודע כי בחתונה הועסקו כמה אנשי סגל מכלא מגידו, בהם רב הכלא, ששימש משגיח כשרות באירוע, טבח מהכלא ועוד אנשי סגל שהיו ממונים על הכנת הבשר. האירוע מגיע חודשיים לאחר מחדל בריחת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע.

כלא מגידו מאכלס ברובו אסירים ועצורים ביטחוניים, וכ-50 אסירים פליליים-ישראלים שכלואים במקום כאסירי עבודה ומועסקים בעבודות שונות בבית הסוהר.

"נדהמתי לגלות שתת-גונדר שחאדה מארח בביתו אנשים עסקים מהרשות הפלסטינית בזמן שהוא מפקד על כלא ביטחוני", אמר גורם בכיר בשב"ס בשיחה עם וואלה!. "זה מעשה חמור שצריך להיבדק על ידי המשטרה. איך יתכן שמפקד כלא ביטחוני עושה מעשה לא אחראי שכזה ולא מדווח על זה לאף אחד? מי יודע למי אנשי העסקים האלו מקושרים".

סברי שחאדה. דוברות שב"ס
הזמין אנשי עסקים פלסטינים לביתו. שחאדה/דוברות שב"ס

זו אינה הפעם הראשונה ששמו של תת-גונדר שחאדה עולה לכותרות. בפברואר 2020 נחשף בוואלה! כי תת-גונדר שחאדה כלא לכאורה את אחיינו בן ה-15 כליאת שווא לאחר שחשד כי רכש סמים. לפי העדויות, בפברואר 2018 ביקש שחאדה לגלות מהיכן קנה הקטין את הסמים ולהרתיעו, והחליט לקחת את הקטין למתקן מעצר של שירות בתי הסוהר שעליו פיקד בעכו.

אסירים המשוחררים במסגרת עסקת שליט מובלים מכלא מגידו לקציעות, אוקטובר 2011. דרור עינב
אירח אנשי עסקים פלסטיניים בחתונת בנו. בית הסוהר הביטחוני "מגידו"/דרור עינב

במקום נכח גם קצין מודיעין של שב"ס ששיתף פעולה עם שחאדה, התחזה בפני הקטין והציג את עצמו כשוטר. אותו קצין ביים לכאורה חקירה בה ניסה להרתיע את הנער, דפק על השולחן והרים את הקול, לאחר שהנער סירב לשתף פעולה ולספר מהיכן רכש את הסמים. כ"עונש" הוא נשלח ל"מעצר" ונכלא בתא למשך דקות ארוכות. כמו כן, בכדי ולהרתיע את הנער, ביים קצין המודיעין יחד עם מפקד הכלא "הפרת סדר" אלימה בין אסירים בתא סמוך אליו, דבר שהפחיד את אותו הנער שעשה את צרכיו על עצמו. בשלב זה הוא הוצא מהתא ונשלח בחזרה לביתו.

לאחר חשיפת וואלה! נפחה חקירת משטרה. התיק נסגר על ידי הפרקליטות מ"חוסר ראיות" והליך משמעתי ננקט נגד שחאדה שקיבל נזיפה מנהלית ונגד קצין המודיעין שהודח מתפקידו ושובץ לתפקיד של קצין אג"ם.

אילוסטרציה. AP
כלא לכאורה אחיינו כי חשד שרכש סמים, תת-גונדר סברי שחאדה/AP

שחאדה התגייס לשירות בתי הסוהר בשנת 1995. בתפקידו הראשון שימש מפקד אגף בבית סוהר "דמון". לאחר מכן, שירת במספר תפקידים בהם מפקד משמרת בבית סוהר "שטה" קצין אג"מ בבית סוהר "השרון" מפקד בית המעצר קישון ואף פיקד על כלא גלבוע לאחר חשיפת פרשת הסוהרות.

משירות בתי הסוהר נמסר: "הנושא נמצא תחת בדיקה ואם יתברר כי היתה חריגה מנהלים הסוגייה תטופל ע"י הגורמים הרלוונטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully