וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר משנה לאחר שנסגר: המשטרה תפתח מחדש את התיק נגד סגן ראש העיר ירושלים

עודכן לאחרונה: 26.10.2021 / 23:11

אריה קינג תועד בשנה שעברה כשהוא גורר מפגין על הרצפה במהלך הפגנה בבלפור, מול מעונו של ראש הממשלה דאז נתניהו. המשטרה סגרה את התיק לאחר שלטענתה לא נמצאה תשתית פלילית. המפגין ועורכת דינו גורסים - המקרה לא נחקר כלל. כעת, הפרקליטות קיבלה את הערעור על סגירת התיק

בווידאו: סגן ראש עיריית ירושלים, אריה קינג עוזר למשטרה לעצור מפגינים/צילום: ציפי מנשה - מגפון ניוז

המשטרה תפתח מחדש תיק פלילי נגד סגן ראש העיר ירושלים אריה קינג, לאחר שבשנה שעברה הוא תועד כשהוא גורר מפגין על הרצפה במהלך הפגנה בבלפור.

סגן ראש העיר תועד כשהוא מתנהג באלימות כלפי מפגין, במהלך פינוי כיכר פריז על ידי שוטרים במקום. המפגין, גילי לוי, הגיש תלונה במשטרה, שהחליטה לסגור את התיק לאחר שלדבריהם לא נמצאה תשתית פלילית. לוי ערער על ההחלטה, ויחד איתו אזרחים הגישו תלונה נוספת נגד קינג ליועמ"ש. כעת, הוחלט בפרקליטות לפתוח מחדש את החקירה.

ההפגנה נערכה ב-15 ביולי אשתקד, כחלק מההפגנות מחוץ למעונו של ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו. בהפגנה השתתפו כאלפיים איש, ובסופה יצאו לצעדה ברחובות מרכז העיר, חסמו את הרכבת הקלה והתעמתו עם השוטרים. המשטרה השתמשה בכוח ובזרנוקי מים כדי לפנות את המפגינים. במקביל, סגן ראש העיר ופעיל הימין אריה קינג גרר על הרצפה את המפגין גילי לוי, ולטענת לוי אף קילל אותו.

קינג טען כי הוא לא עבר עבירה פלילית, מאחר והוא סייע לכוחות הביטחון. המשטרה החליטה לסגור את התיק בשנה שעברה, מחוסר אשמה לטענתם בהיעדר תשתית פלילית. גילי לוי ועורכת דינו מיכל פומרנץ קיבלו את חומרי החקירה, ונדהמו לגלות כי המשטרה כלל לא חקרה את קינג על האירוע.

סגן ראש עיריית ירושלים, אריה קינג. מרים אלסטר, פלאש 90
טוען שהוא סייע לכוחות הביטחון. אריה קינג/פלאש 90, מרים אלסטר

כעת, יותר משנה לאחר האירוע, הפרקליטות החליטה לקבל את הערעור ולהחזיר את התיק למשטרה. "ברור לי שהמשטרה פוליטית", אמר לוי. "אני הגשתי תלונה ולא היו לי ציפיות מהמשטרה, מה שמדהים אותי שאפילו למראית עין הם לא חקרו את המקרה ולא זימנו עדים. התקווה שלי שהדין ימוצה עם אריה קינג, והעידן המשיחי יעבור ויתחיל עידן חדש בירושלים. אני מלא תקווה שהמקרה שלי יעזור למשטרת ישראל לעשות בדק בית ולפעול בנחישות נגד כל גורם קיצוני שמבקש לגרור אותנו לשפיכות דמים".

עו"ד מיכל פומרנץ, המייצגת את המפגין גילי לוי, בירכה על החלטת הפרקליטות: "לא יעלה על הדעת שאיש ציבור יתקוף מפגין ויקבעו שאין כל עבירה פלילית. יש לקוות שהפעם המשטרה יעמדו על החומרה שנבחר ציבור מרשה לעצמו לקחת את החוק לידיים ולפעול באלימות כנגד יריב פוליטי, ויחקרו את מר קינג על תקיפתו את מר לוי".

מהמשטרה נמסר כי "לאחר חקירתו של המעורב בתיק ומתוקף סמכותו של הממונה על החקירה התקבלה החלטה על סגירת התיק מהיעדר עבירה פלילית, וזאת בכפוף לחוק סמכות שוטר לדרוש מאדם סיוע בביצוע פעולה חוקית על ידו. לאחר שהוגש ערר על ההחלטה, הועברו חומרי החקירה לידי מחלקת עררים בפרקליטות המדינה אך טרם קיבלנו לידינו את החלטתם".

סגן ראש העיר אריה קינג מסר כי "שום דבר לא השתנה, אני סומך על משטרת ישראל שתחקור ותגיע לאותן מסקנות, וקורא לכל אזרח להושיט יד לשוטר שצריך עזרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully