וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר חדרה הואשם במרמה והפרת אמונים, מנדלבליט ביקש להשעותו

עודכן לאחרונה: 27.10.2021 / 12:33

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד צביקה גנדלמן על עבירות שחיתות שביצע לכאורה לאחר היבחרו לתפקיד בין 2018-2013. מנדלבליט קבע כי המשך כהונתו לאחר הגשת כתב האישום עלול לגרום ל"פגיעה קשה באמון הציבור ובערכים של טוהר המידות ושלטון החוק"

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה היום (שלישי) לבית משפט השלום בחיפה כתב אישום נגד ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן, על מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה, שיבוש מהלכי משפט ועבירות בתחום המחשב. בעקבות הגשת כתב האישום, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט קבע כי קיימת הצדקה להשעות את גנדלמן מתפקידו.

בבקשתו להשעייתו של גנדלמן, הסביר מנדלבליט כי המשך כהונתו לאחר הגשת כתב האישום עלול לגרום לפגיעה קשה באמון הציבור ובערכים של טוהר המידות ושלטון החוק.

העבירות בוצעו לכאורה בתקופה מאז נבחר גנדלמן לראשות העיר ולראשות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה באוקטובר 2013, ועד לפרוץ החקירה ביוני 2018. הפרשה נחשפה לפני שלוש שנים עם מעצרו של גנדלמן. מכתב האישום עולה כי גנדלמן נקלע לניגוד עניינים לאחר שנבחר לתפקיד בעזרתו של סמי לוי, קבלן ויזם נדל"ן שמילא שורת תפקידים בעירייה, בהם מ"מ ראש העיר, וחש "מחויבות אישית עמוקה" כלפיו. נטען כי ראש העיר אף חשש שלוי יפעל למניעת בחירתו מחדש וכי למרות זאת, לא דיווח על ניגוד העניינים, לא חתם על הסדר ניגוד עניינים כנדרש בדין.

על פי האישום, ניגוד העניינים של גנדלמן התבטא במתן גישה ישירה ללוי ללשכתו באופן תדיר וטיפול בבקשותיו להעסקה וקידום עובדים בעירייה. עוד נטען כי ראש העיר לא פסל עצמו מלדון בענייניו של לוי, ולקח חלק פעיל בכמה מהם. בין היתר דן בבקשה של חברה הנמצאת בבעלותו להכשיר חריגת בנייה בבניין משרדים בעיר, חתם על היתר בנייה לפרויקט נדל"ן שלקבלן היה בו אינטרס כלכלי מהותי והיה שותף למתן היתר בנייה לבית אבות סיעודי על קרקע בבעלותו.

ראש עיריית חדרה צבי גנדלמן. שלומי גבאי
צביקה גנדלמן/שלומי גבאי

בכתב האישום נאמר עוד, כי בסוף ינואר 2018 התקבלה בלשכת ראש העיר בקשה לפי חוק חופש המידע לקבל את יומני הפגישות של גנדלמן. בעקבות כך, גנדלמן ומנהלת לשכתו סיכמו שימחקו מיומנו הממוחשב של ראש העיר חלק מהפגישות שהופיעו בו, לרבות פגישות שלא רצה שייוודע דבר קיומן, בהן הפגישות עם לוי.

מנהלת הלשכה פעלה בהתאם לסיכום, ובכך גרמה שיופק מהיומן הממוחשב פלט כוזב. בנוסף, הוסכם כי מנהלת הלשכה תעביר לממונה על חופש המידע בעירייה הערכה מופרזת של שעות העבודה הנדרשות לטיפול בבקשה, כדי לגרום לפונה למשוך את הבקשה, שאכן נמשכה.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה!, כתב האישום מפרט כיצד לכאורה נודעו לראש העיר גנדלמן פרטים אודות חקירת עד מרכזי בפרשה, מתוך מעין "מוצב קדמי" שהקימה היחידה הארצית לחקירות הונאה בתחנת המשטרה בחדרה. בעוד חוקר יאח"ה גבה את הודעתו של אוהד מרחב, חבר מועצת העיר חדרה, נכנס לחדר שוטר ותיק בתחנה בשם רמי יוספיאן, שתירץ את כניסתו בכך שעליו לעבוד במקום. יוספיאן שהה בחדר עד לסיום חקירתו של מרחב.

על פי כתב האישום, יוספיאן, שאשתו נינה עובדת עיריית חדרה, עדכן אותה בדבר חקירתו של מרחב ומסר לה את פרטי גרסתו, לרבות כל הנוגע ליחסיו של היזם לוי עם ראש העיר. מכתב האישום עולה כי היא התקשרה לאפללו, נהגו של גנדלמן וביקשה להפגש עמו בדחיפות כדי למסור לו את הפרטים. לאחר שהנהג עודכן, העביר את המידע לגנדלמן, שהנחה אותו לעדכן בהם גם את לוי. אפללו העביר את המסר ללוי והנחה אותו להתרחק מהעירייה בתקופה הקרובה. אפללו מואשם אף הוא בשיבוש מהלכי משפט, ומרחב ובני הזוג יוספיאן יהיו עדי תביעה במשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully