וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב העבירה ללשכת רה"מ מחאה חריפה על ההחלטה לקדם בנייה בהתנחלויות

עודכן לאחרונה: 26.10.2021 / 23:47

מ"מ שגריר ארה"ב בירושלים הבהיר ליועצת המדינית של בנט כי ממשל ביידן רואה בחומרה את קידום התכנון והבנייה של 3,000 יחידות דיור חדשות - רובן בעומק הגדה המערבית. לאחר מכן, מחלקת האמדינה האמריקנית הביעה "דאגה עמוקה" מההחלטה בהודעה רשמית

בווידאו: פגישת ביידן בנט בבית הלבן/צילום: רויטרס

ממשל ביידן העביר ללשכת ראש הממשלה בימים האחרונים מחאה חריפה על ההחלטה לקדם תכנון ובנייה של כ-3,000 יחידות דיור חדשות בהתנחלויות בגדה המערבית - כך אמרו לוואלה! גורמים שמעורים בנושא.

מחלקת המדינה של ארצות הברית הביעה היום (שלישי) "דאגה עמוקה" מההחלטה, והבהירה כי התכניות להכשרת מאחזים בלתי חוקיים "לא מקובלות". "אנחנו מעבירים את המסר בשיחות עם הדרגים הגבוהים בישראל", אמרו.

זו הפעם הראשונה בה ישראל מקדמת בנייה בהתנחלויות מאז כניסתו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לתפקידו. הממשל האמריקני ניסה ללחוץ על ישראל לא לבצע את המהלך או לפחות לצמצם את מספר יחידות הדיור שיאושרו. בסופו של דבר, מספר יחידות הדיור שאושרו היה גדול מהתכנית המקורית.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן וראש הממשלה, נפתל בנט בפתח פגישתם בבית הלבן 27 באוגוסט 2021. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
ארה"ב רואה בחומרה את ההחלטה. ביידן ובנט בוושינגטון/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

הגורמים ציינו כי בשבוע שעבר, לאחר ההודעה על הכוונה לאשר את הבנייה בהתנחלויות, התקשר ממלא מקום שגריר ארצות הברית בירושלים מייקל ראתני ליועצת המדינית של ראש הממשלה נפתלי בנט, שמרית מאיר, והבהיר כי ארצות הברית רואה בחומרה את קידום התכנון והבנייה.

ראתני ציין כי ארצות הברית מודאגת במיוחד מהעובדה שכשני שלישים מסך כל יחידות הדיור שיובאו לאישור נמצאות בהתנחלויות המבודדות בעומק הגדה המערבית ומחוץ לגושי ההתנחלויות הגדולים. "זו הייתה שיחה קשה", אמר גורם שמעורה בפרטי השיחה.

אלקנה. בן דורי, פלאש 90
הפעם הראשונה שישראל מקדמת בנייה בהתנחלויות בממשל ביידן. אלקנה/פלאש 90, בן דורי

במקביל לשיחה בין הדיפלומט האמריקני הבכיר ליועצת ראש הממשלה, אמר דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס ביום שישי בפומבי כי ארצות הברית מודאגת מהכוונה לאשר בנייה בהתנחלויות, וקרא לישראל ולפלסטינים להימנע מצעדים חד-צדדיים שמחריפים את המתיחות וחותרים תחת פתרון שתי המדינות.

בירושלים ובוושינגטון סירבו להגיב אך לא הכחישו את הפרטים. בלשכת ראש הממשלה אמרו בתגובה: "איננו מתייחסים לשיח פנימי עם הממשל האמריקני". דובר מטעם משרד החוץ האמריקני אמר בתגובה: "איננו מתייחסים על שיחות דיפלומטיות פרטיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully