וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאלף יחידות דיור ישווקו בהתנחלויות; בשמאל תקפו: ממשלת ימינה לא סופרת את מרצ

עודכן לאחרונה: 24.10.2021 / 16:05

שר השיכון הודיע כי רשות מקרקעי ישראל פרסמה מכרזי שיווק ליותר מ-1,300 יחידות דיור ביהודה ושומרון, וח"כ מוסי רז תקף בתגובה: "עשר מעלות ימינה מהממשלה הקודמת - הבנייה בהתנחלויות שמחוץ לישראל פוגעת בישראל". שלום עכשיו: שוב הוכח שזו לא ממשלת שינוי

בווידאו: ישיבת ממשלה, 24 באוקטובר 2021/פול רשמי, אלכס גמבורג

שר השיכון זאב אלקין (תקווה חדשה) הודיע היום (ראשון) כי רשות מקרקעי ישראל פרסמה מכרזי שיווק ליותר מ-1,300 יחידות דיור ביהודה ושומרון. ח"כ מוסי רז תקף בתגובה ואמר כי "ממשלת ימינה לא סופרת את מרצ - עשר מעלות ימינה מהממשלה הקודמת. הבנייה בהתנחלויות שמחוץ לישראל פוגעת בישראל".

אלקין אמר: "כפי שהבטחנו, אנחנו גם מקיימים. חיזוק והרחבת ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון הינו דבר הכרחי וחשוב מאוד בחזון המפעל הציוני. אחרי תקופה ארוכה של קיפאון בבנייה ביהודה ושומרון, אני מברך על שיווקים של למעלה מ-1,000 יחידות דיור. אמשיך ואחזק את ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון".

בהודעה של לשכת אלקין לגבי מכרזי הדיור בגדה המערבית פורטו כמויות יחידות הדיור שיצאו לשיווק לפי הרשימה הבאה - 729 באריאל, 346 בבית אל, 102 באלקנה, 96 בגבע בנימין, 57 בעמנואל, 22 בקרני שומרון ויחידה אחת בביתר עילית.

בנייה שטחים התנחלות אבני חפץ. ראובן קסטרו
יותר מ-1,300 יחידות דיור ישווקו ביהודה ושומרון. ההתנחלות אבני חפץ/ראובן קסטרו

בשבועות האחרונים גוברת הביקורת ממפלגות השמאל על מדיניות והחלטות הממשלה. בין הנושאים השנויים במחלוקת אפשר למצוא את כוונתה של שרת הפנים איילת שקד להעביר את חוק האזרחות בתמיכת קולות האופוזיציה וכן לגבי המתווה להקמת יישוב או ישיבה במאחז אביתר.

בתנועת שלום עכשיו הגיבו להודעה על שיווק יחידות הדיור בהתנחלויות: "שוב הוכח שזו לא ממשלת שינוי, אלא ממשלת ימין על סטרואידים. ההתחייבות לסטטוס קוו מדיני התגלתה כמכבסת מילים בדרך להמשך מדיניות הסיפוח של נתניהו. מצער לראות איך בזמן שבימין חוגגים עוד צעד שמקדם מדינה דו לאומית, תומכי שתי המדינות בתוך הממשלה שותקים. על העבודה ומרצ להתעורר ולדרוש לעצור מיד את השתוללות הבנייה בהתנחלויות שפוגעת בסיכוי לפתרון מדיני עתידי".

ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבת הממשלה, 24 באוקטובר 2021. יואב דודקביץ, פול
ישיבת הממשלה, הבוקר/פול, יואב דודקביץ

ההכרזה של שר הביטחון בני גנץ על ארגוני הטרור בגדה עוררה בסוף השבוע ויכוח בין הפלג השמאלי והימין בקואליציה. במרצ ומפלגת העבודה העבירו ביקורת קשה על ההחלטה. ח"כ מוסי רז (מרצ) כתב אתמול ‏בטוויטר כי "זו החלטה שאין עליה הסכמה רחבה בממשלה, היא פוגעת באינטרס הישראלי ובסיכוי לעתיד בטוח לכל תושבי הארץ", וח"כ גבי לסקי (מרצ) צייצה: "‏ארגוני זכויות אדם הם לא ארגוני טרור. שר הבטחון חייב לבטל את ההכרזה!" ח"כ נעמה לזימי (העבודה) אמרה שמדובר "באקט בלתי מוסרי שרומס זכויות לחינם".

בצד הימני של הממשלה בירכו את גנץ. בצאת השבת שרי "ימינה" צייצו הודעות תמיכה. שרת הפנים, איילת שקד כתבה בטוויטר: "פעולה חשובה של שר הביטחון, בני גנץ בעקבות מידע מודיעיני מוצק של השב"כ והמט"ל. כבר שנים רבות שהארגונים האלה מתחפשים לארגוני "זכויות אדם" שבפועל הם מהווים תמיכה לפעולות טרור של החזית העממית ודלק לאנשי ה-BDS. מדינות רבות תרמו לארגונים האלה וטוב ששמים לזה סוף". שר הדתות מתן כהנא צייץ: ‏מחזק את ידיו של שר הביטחון בני גנץ שהציג את האמת על הארגונים שתומכים בטרור ומתחזים לארגוני "זכויות אדם". יישר כוח לשב"כ והמט"ל על העבודה המודיעינית שהוציאה את האמת לאור עם הוכחות מוצקות שיחדלו את התרומות שקיבלו הארגונים הללו מרחבי העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully