וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: דורשים מישראל הבהרה על הכרזת 6 ארגונים פלסטינים כארגוני טרור

עודכן לאחרונה: 22.10.2021 / 22:36

בעקבות הכרזתו של שר הביטחון גנץ על הארגונים המקושרים לחזית העממית כארגוני טרור, הודיע דובר משרד החוץ האמריקני כי ישראל לא נתנה לארה"ב אזהרה מוקדמת על המהלך. "חושבים שכבוד לזכויות אדם זה עיקרון חשוב". בנוסף, הביע הדובר חשש מאישור הבנייה בהתנחלויות

בווידאו: פגישת שרי החוץ של ישראל, ארה"ב ואיחוד האמירויות בוושינגטון/מערכת וואלה!

דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס ביקש היום (שישי) לקבל מישראל הבהרות לגבי הכרזתה על ששה ארגונים בלתי ממשלתיים פלסטינים כארגוני טרור. לדבריו, ישראל לא נתנה לארצות הברית אזהרה מוקדמת על המהלך. "אנחנו חושבים שכבוד לזכויות אדם זה עיקרון חשוב", אמר בהודעתו.

בנוסף, התייחס דובר משרד החוץ האמריקני לשאלת וואלה! על הבנייה בהתנחלויות, עליה אמר כי "ארצות הברית מודאגת מהכוונה של ממשלת ישראל לאשר בשבוע הבא בנייה בהתנחלויות כולל בעומק הגדה המערבית. יש להימנע מצעדים חד צדדיים וזה כולל בנייה בהתנחלויות והכשרה רטרואקטיבית של מאחזים בלתי חוקיים".

הודעתו הראשונה מגיעה לאחר ששר הביטחון בני גנץ חתם על צו המכריז על שישה ארגונים של "החזית העממית לשחרור פלסטין" ביהודה ושומרון, כארגוני טרור. לדברי ההודעה שפורסמה היום בעניין, ארגונים אלה הינם חלק מרשת של ארגונים הפועלים בכיסוי בזירה הבינלאומית מטעם החזית העממית, על מנת לתמוך בפעילותו ולקדם את מטרותיו.

בני גנץ. מרק ישראל סלם ואבשלום ששוני,
חתם על צו המכריז על 6 ארגונים פלסטיניים כארגוני טרור. גנץ/מרק ישראל סלם ואבשלום ששוני

בכיר במשרד החוץ אמר כי ישראל עדכנה לפני כמה ימים שש מדינות אירופאיות שתורמות כספים לאותם ארגונים, על הכוונה להכריז עליהם כארגוני טרור. הבכיר ציין כי ישראל העבירה תיק ובו ראיות מודיעיניות על מעורבות בכירים באותם ארגונים בטרור.

"הסברנו שהחקירה על פעילות הארגונים הפלסטינים הובילה לקביעות חד משמעיות על זיקתם לטרור ובמיוחד לארגון החזית העממית ומכאן החלטת שר הביטחון", הסביר הבכיר במשרד החוץ. "בנוסף ביקשנו להגביר את הפיקוח על כספים שמועברים לגורמים פלסטינים".

עוד בוואלה!

ממשל ביידן במסר ללשכת ראש הממשלה: רסנו בנייה בהתנחלויות

לכתבה המלאה
דובר משרד החוץ האמריקני, נד פרייס במהלך תדרוך עיתונאים בבית הלבן 9 בפברואר 2021. רויטרס
דורשים הבהרות מישראל. פרייס/רויטרס

בהודעה על אישור הצו מסר שר הביטחון בני גנץ כי "ארגוני הביטחון ימשיכו לפעול ולהעצים את הפגיעה בטרור ובתשתית הטרור בכל מקום, ובכל האמצעים. אני קורא למדינות העולם ולארגונים, לסייע במאבק הזה, ולהימנע מקשר עם חברות וארגונים שמספקים את חומרי הבעירה לטרור".

שמות הארגונים עליהם הכריז השר כארגוני טרור הם ועדת הנשים, המוסד המשפטי "אלצ'מיר", מוסד המחקר "ביסאן", ארגון "אלחק", התנועה העולמית להגנה על ילדים - סניף פלסטין (DCI-P) ו-ועדת הפעילות החקלאית (UAWC).

שכונת פסגת זאב ליד הכפר הפלסטיני אל-ראם ב-13 בפברואר 2020. רויטרס
"ארצות הברית מודאגת מהכוונה של ישראל לאשר את בנייה בהתנחלויות"/רויטרס

לפי ההודעה, ארגונים אלו פעלו במעטה של ארגונים חברתיים, אולם משתייכים בפועל לזרוע של הנהגת הארגון, שמטרתה "השמדת ישראל תוך נקיטת פעולות טרור". כמו כן נמסר כי הארגונים קיבלו סכומי כסף גדולים ממדינות אירופה וארגונים בין לאומיים, תוך שימוש במגוון דרכי זיוף ומרמה.

הכספים שגייסו הארגונים שימשו את החזית העממית לשחרור פלסטין לתשלומים למשפחות אסירים ביטחוניים ו-"שהידים", משכורות לפעילים, גיוס פעילים, קידום פעילות טרור והתעצמות, קידום פעילות החזית העממית בירושלים והפצת מסרים ואידאולוגיה של הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully