וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 עצורים, קהילה אחת ושאלות רבות: מה שניתן לומר על חקירת הרצח וההיעלמות בירושלים

עודכן לאחרונה: 24.10.2021 / 9:23

הפרשה המורכבת, שראשיתה לפני 35 שנה אז נעלם הנער ניסים שטרית ונרצח אבי אדרי, צפויה להוליד עוד מעצרים רבים, ועדיין רחוקה מפענוח. מפרטים ראשונים עולה כי חלק מהמעורבים היו מקורבים לרב ברלנד, וכי אחד החשודים נעצר בעבר אחרי תקרית אלימה, עוד לפני היעלמות שטרית

בווידאו: שני עצורים בחשד למעורבות ברצח ובהיעלמות לפני 30 שנה מובאים להארכת מעצר/צילום: רוני כנפו

חקירת פרשת הרצח וההיעלמות בירושלים לפני 35 שנה נמשכת, ובמסגרתה צפויים מעצרים של חשודים נוספים המעורבים באירועים. מאז תחילת הפרשה לפני שבוע, שמונה חשודים נעצרו, כששלושה מהם שוחררו מאז לביתם. מרבית העצורים ההיו חברי קהילת "שובו בנים" בשנות ה-80.

שני חשודים נוספים נעצרו בחמישי במעורבות בהיעלמותו של הנער ניסים שטרית ב-1986. אחד מהם זוהה כמי שהובא לחקירה שנה קודם לחטיפה, כששטרית התלונן שהוכה על ידו. אחרי אותה תקרית לפני שלושה עשורים החשוד שוחרר, וגם הפעם, השופט לא התרשם מטענות המשטרה וסבר כי אין ראיות המצביעות על קשר בינו לבין היעלמותו של שטרית, ולכן החליט לשחרר אותו.

מאוחר יותר, ביקשה המשטרה עיכוב ביצוע על ההחלטה שלא להאריך את מעצרו של החשוד, אך בית המשפט דחה את הבקשה. כמו כן, החשוד הנוסף שנעצר, שוחרר בסיום חקירת המשטרה בתנאים מגבילים למעצר בית למשך חמישה ימים. עצור נוסף שוחרר בשבוע שעבר בתחנת המשטרה.

חשודה בפרשת העלמות ורצח בירושלים לפני שלושים שנה, בימ"ש מחוזי ירושלים, 17 באוקטובר 2021. שלו שלום, TPS
החשודה במעורבות בפרשה, בשבוע שעבר/TPS, שלו שלום

ששת העצורים הנוספים בפרשה, בהם חמישה גברים ואישה, חשודים במעורבות ברצח אבי אדרי וכן בהיעלמותו של שטרית. מתוכם, אחד שנעצר ביום שלישי, שוחרר לביתו באותו היום. היתר נתונים עדיין במעצר. אחד מהעצורים הוא בנו של שר לשעבר, הנחשב לאחד ממקורביו של הרב ברלנד.

במהלך החקירות שהתקיימו בשבוע שעבר בוצעו עימותים בין האישה החשודה לבין חלק מהחשודים. בין לבין החקירות, נשמעה האישה החשודה אומרת בשיחה לבני משפחתה "איזה ניקוי אורוות עשיתי".

פריצת הדרך שהובילה למעצרם של החשודים בפרשה הגיעה לאחר שחוקרי הימ"ר התחקו אחר המעורבים בפרשה בשנה האחרונה תוך שימוש במידע מודיעיני, ורק אז התגבשו החשדות בנוגע למעורבותם באירועים שאפשרו את מעצרם.

חשוד בפרשת העלמות ורצח בירושלים לפני שלושים שנה, בימ"ש מחוזי ירושלים, 17 באוקטובר 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
מעצר חשוד בפרשה, בשבוע שעבר/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

חקירת היעלמותו של ניסים שטרית בן ה-17 קשה ומורכבת יותר עבור אנשי היחידה החוקרת, וזאת בשל העובדה שאיסוף ממצאים פורנזיים ואיתור המבצעים - ללא גופה ומקום ספציפי שניתן לסרוק - אתגרה מאוד את צוות החקירה ואפשרה עד היום למעורבים לחמוק מהדין.

מרבית החשודים שנעצרו עד כה הצטרפו לקהילת שובו בנים בשנות ה-80 וחלקם נחשבו לבכירים בקהילה ולמקורבים לאליעזר ברלנד. בהמשך עזבו את הקהילה בזה אחר זה, חלקם במהלך העשור האחרון.

בקהילת שובו בנים ונאמניו של ברלנד סבורים כי פתיחת חקירת הרצח והיעלמות מחדש נועדה לקשור את ברלנד לאירועים ולגרום להשארתו בתוך כותלי הכלא, לשם הוא צפוי להיכנס בשבוע הבא לשם ריצוי עונשו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully