וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפתח תקווה לבת ים: הרכבת הקלה השלימה נסיעת מבחן ראשונה

21.10.2021 / 19:46

שתי רכבות יצאו לנסיעה במסלול האדום, שעובר דרך יפו ונמתח לאורך 24 ק"מ, בתום יותר מ-6 שנים של עבודות. בשלב הבא, הרכבת תחל בסדרת נסיעות מבחן בבת ים וביפו לקראת הפעלתה המלאה הצפויה בעוד כשנה. מנכ"ל נת"ע: "יום היסטורי"

נסיעת מבחן של הרכבת הקלה ביפו. 21 באוקטובר 2021/נת"ע

לאחר יותר משש שנים של עבודות, הרכבת הקלה השלימה הלילה (חמישי) נסיעת מבחן ראשונה לאורך המסלול האדום. שתי הרכבות שמפעילה חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) יצאו ממתחם הדיפו בפתח תקווה ב-00:30, עצרו בשדרות ירושלים והגיעה לאצטדיון בת ים ב-03:00, מסלול של 24 ק"מ.

המבצע הלילי לווה בטבעת אבטחה של המשטרה שתפקידה היה למנוע מתושבים להתקרב בצורה מסוכנת לרכבת. אך גם שעות הלילה המאוחרות לא מנעו מתושבים רבים לשלוף את הסלולריים ולשתף את הרגע ההיסטורי. במסגרת נסיעת המבחן הועמדו לבדיקה שורת המרכיבים של מכלול הרכבת, תקשורת, איתות, חשמל, המסילה, מצלמות, הקרונות עצמם, ומנגנוני ההנעה והבטיחות שלה.

"עשינו היום היסטוריה, נסענו באופן מעשי מפתח תקווה לבת ים. פתחתו לראשונה את הקו מצד לצד עם מערכת מושלמת מבחינת חשמל קרונות ומסילה", אמר מנכ"ל נת"ע חיים גליק, והוסיף כי "לפנינו עוד הרבה מאוד עבודה של תיאום מערכות, אבל זהו יום היסטורי".

נסיעת מבחן של הרכבת הקלה ביפו. 21 באוקטובר 2021. נת"ע, אתר רשמי
נסיעת המבחן של הרכבת הקלה ביפו/אתר רשמי, נת"ע
נסיעת מבחן של הרכבת הקלה ביפו. 21 באוקטובר 2021. נת"ע, אתר רשמי
"זהו יום היסטורי"/אתר רשמי, נת"ע
נסיעת מבחן של הרכבת הקלה ביפו. 21 באוקטובר 2021. נת"ע, אתר רשמי
"עד עכשיו היו חפירות, מעכשיו אני מתחיל לראות את הפתרון"/אתר רשמי, נת"ע

בשלב הבא, בימים הקרובים תתחיל הרכבת הקלה בסדרת נסיעות מבחן בבת ים ובעוד כשבועיים ברחובות יפו. עם הפעלתה המלאה בעוד כשנה, תהפוך הנסיעה הזו לשגרה, בה תחלוף רכבת מדי 3.5 דקות ב-24 תחנות עיליות ועשר תחנות תת קרקעיות, כולל תחנת אלנבי, החפורה בעומק של כ-35 מטרים. בכל רכבת יוכלו לנסוע 500 נוסעים.

לפני כשלושה חודשים החלה נת"ע לראשונה לקיים נסיעות הרצה של הרכבת הקלה. אז נבחר המקטע בין הרחובות אורלוב לשנקר בעיר לקיום ההרצה הראשונית, שהתקבלה במחיאות הכפיים של התושבים שעמדו סביב נרגשים. "עד עכשיו כל החפירות והבלאגן הזה היו רק בעיות", שיתף אחד מבעלי העסקים הממוקמים במקטע הנסיעה הראשונה של הרכבת. "מעכשיו אני מתחיל לראות את הפתרון".

נסיעת מבחן של הרכבת הקלה ביפו. 21 באוקטובר 2021. נת"ע, אתר רשמי
נסיעת הרכבת הקלה/אתר רשמי, נת"ע

ראש עיריית בת ים צביקה ברוט ביקר בנסיעת המבחן. "מדובר ברגע היסטורי, שיביא בשורה גדולה לעיר", בירך. "על אף חילוקי הדעות עם נת"ע במהלך השנים, הפקקים והקושי אנו שמים את המחלוקות בצד בכדי להנות מהעובדה שרואים את האור בקצרה המנהרה ומצפים לפעילות מלאה כמה שיותר מהר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully