וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה מקדמת: מורי הדרך המובטלים יוכשרו כסדרני קורונה ונהגים בתחבורה הציבורית

עודכן לאחרונה: 16.8.2021 / 16:18

ביוזמה משותפת של משרדי התחבורה והתיירות, התגבשה תכנית למציאת פתרונות תעסוקה זמניים לעובדים של אחד המקצועות שנפגעו בצורה הקשה ביותר במשבר הקורונה, עם אלפי מורי דרך שלא שבו לעבוד מאז פברואר 2020. השרה מיכאלי: "שילוב מנצח לכולם"

יותר מ-800 מורי דרך צפויים לעבור הכשרה מיוחדת לתפקיד סדרני קורונה ונהגי אוטובוס בתחבורה הציבורית, כחלק ממאמץ למציאת פתרונות תעסוקתיים זמניים למורי דרך בעקבות משבר הקורונה. שר התיירות יואל רזבוזוב ושרת התחבורה מרב מיכאלי סיכמו היום (שני) עם חברות התחבורה הציבורית על שתי התוכניות, שאמורות לספק מאות משרות זמניות למורי הדרך, אחד המקצועות שנפגעו כלכלית במיוחד בשל משבר הקורונה.

לפי ההערכה במשרד התיירות, ישנם כ-8,000 מורי דרך שאינם מועסקים מאז פברואר 2020. רובם מעל גיל 45 וזכאים עדיין למתווה הסיוע של החל"ת, או מועסקים במסגרת זו או אחרת, אך 1,500-500 מהם הינם מתחת לגיל 45 ותשלומי החל"ת שלהם הופסקו בסוף יוני. בממשלה מנסים מאז לייצר להם שורה של פתרונות תעסוקתיים ובשבועות האחרונים פורסמו שורה של מכרזים וקולות קוראים למשרות למאגר מורי הדרך - כמו מתשאלים ודוגמים אפידמיולוגיים, ותכניות להסבה להוראה במקצועות הגיאוגרפיה, תנ"ך, אנגלית ועוד.

אוטובוסים. ראובן קסטרו
חברות האוטובוס יספקו מאות משרות זמניות למורי הדרך/ראובן קסטרו

במסגרת התכנית המשותפת של משרד התיירות ומשרד התחבורה, שלוש חברות התחבורה הציבורית, אגד, דן וקווים, יגייסו כ-400 פקחי קורונה שיעברו הכשרה של שלושה ימים כדי להסביר ולפקח על ההנחיות בתחבורה הציבורית. בנוסף, החברות מציעות לממן למורי הדרך הכשרות לרישיון נהיגה ב' לאוטובוס ציבורי, בתמורה להתחייבות לתקופת העסקה מינימלית.

לדברי שרת התחבורה מיכאלי, שיתוף הפעולה בין המשרדים הוא חלק ממדיניות הממשלה של מלחמה בתחלואה לצד שמירה על הכלכלה. "אנחנו זקוקות וזקוקים לסדרני קורונה שיוודאו שהמרחב הציבורי שלנו בטוח, בדגש על התחבורה הציבורית, ולמורי הדרך יש ניסיון ויתרון אדיר בהסברה ובמגע עם ציבורים רחבים. זהו שילוב מנצח לכולם", אמרה.

הדרכה של מורי דרך מוסמכים בשיתוף משרד התיירות בגן הלאומי ארבל. רחל אשכול, רשות הטבע והגנים, אתר רשמי
כ-8,000 מורי דרך שלא מועסקים זה שנה וחצי/אתר רשמי, רחל אשכול, רשות הטבע והגנים
מרב מיכאלי. תומר נויברג, פלאש 90
"למורי הדרך יש ניסיון ויתרון אדיר בהסברה". מיכאלי/פלאש 90, תומר נויברג

שר התיירות רזבוזוב אמר כי "מורי הדרך הם הון אנושי עצום שסובל תקופה ארוכה ממצוקה כלכלית קשה. השתלבותם של מי שהכי צריכים עכשיו פתרון תעסוקתי, ושהיו רוצים להועיל במיגור המגפה, תסייע רבות ליעילות המערך ותקרב את כולנו להורדת התחלואה ולחזרתה המיוחלת של התיירות הנכנסת לישראל".

דיון ועדת הקורונה, 30 בספטמבר 2020. יהונתן סמייה, דוברות הכנסת, אתר רשמי
מורי הדרך סובל תקופה ארוכה ממצוקה כלכלית וזה יהווה עבורם פתרון תעסוקתי. רזבוזוב/אתר רשמי, יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

בארגונים המייצגים את מורי הדרך בירכו על המאמצים למציאת תעסוקה זמנית וקבועה למובטלי הקורונה. יו"ר אגודת מורי הדרך בישראל, מיקי מלכה, אמר כי "נמשיך יחד במאמצים לייצר מקורות תעסוקה בתחום התיירות, ובמקביל לא נוותר לרכז מאמצים גם בפתרונות זמניים אחרים". יו"ר עמותת "מורשת דרך", יוני שפירא, אמר כי "מורשת דרך מקבלת בברכה כל יוזמה לעבודה מזדמנת כזו או אחרת אשר תאפשר למורי דרך שמטה לחמם נגדע למצוא תעסוקה זמנית, ותביא הכנסה טובה יחסית. אנשים מוכנים לעבוד ורוצים לעבוד. אנחנו היינו מעדיפים שהעבודה תהיה בתחום התיירות אבל אם לא כמובן שתאפשר את הגמישות הרצויה שבמידה והתיירות תחזור, ניתן יהיה לחזור לעשות את מה שאנחנו עושים, מה שאנחנו רוצים לעשות ומה שאנחנו אוהבים לעשות - ולקבל את האורחים ולהסתובב איתם בארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully