וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מות החייל שנפל ממכונית בכביש 6: "לא נמצאו פגמים, המון שאלות נותרו לא פתורות"

21.10.2021 / 19:24

גורמים בחטיבת גולני מסרו כי המח"ט יציג בימים הקרובים תחקיר למפקד האוגדה, על מותו של החייל אבבה דרסך שנפל ממונית בכביש 6. לפי הגורמים, בשלב זה לא נמצאו ליקויים מהותיים בתהליך הקליטה. מקורות בבסיס האימונים החטיבתי: השמועות על שיחה אחרונה ממפקדיו לא נכונות

מפקד חטיבת גולני, אלוף-משנה ברק חירם, יציג בימים הקרובים התחקיר הפיקודי על מותו של החייל אבבה דרסך - כך על פי גורמים בחטיבה. תחקיר המקרה, שהתרחש בשבוע שעבר, יוגש לידי מפקד אוגדה 36 דן נוימן, ובו תוצג שרשרת האירועים כפי שנבחנו על ידי גורמי המקצוע בצבא וקדמו למקרה הטראגי.

לפי הגורמים בחטיבה, בתחקיר תוצג בין היתר סקירה בנוגע לתהליך קליטתו של דרסך בבסיס האימונים החטיבתי (בא"ח) בפיקודו של סגן-אלוף שמעון סיסו, לצד האירועים החריגים מאז הגיוס בחודש אוגוסט ואופן הטיפול בו. התחקיר יכלול גם חוות דעת של קצינת בריאות הנפש, וסקירת דרכי הטיפול של קצינת משאבי האנוש החטיבתית. לדברי גורמי צבא בפיקוד הצפון, בשלב זה של התחקיר, לא נמצא פגם בהתנהלות המפקדים וכי עדיין לא ברורה מהות השיחה האחרונה שקדמה לנפילה מהמכונית.

אבבה דרסך. באדיבות המשפחה
אבבה דרסך, החייל שנהרג כשנפל ממונית בכביש 6/באדיבות המשפחה

גורמים בבא"ח דחו בתוקף את הטענה והשמועות כי שיחת הטלפון האחרונה למכשיר הסלולרי של החייל הייתה ממפקד הגדוד או ממפקד הפלוגה. הם אף ציינו כי דרסך לא זומן כלל למשפט ולא לשיחת נזיפה, אלא לשיחת מפקד כדי לקדם טיפול בבעיות השירות שלו והעברה מתפקיד לאחר התייעצויות עם שאר הגורמים בבסיס. "עד עכשיו יש הרבה שאלות לא פתורות", אמרו. "לא ברור מה באמת קרה בשניות האחרונות לפני שנפל אל הכביש".

לאחר הצגת התחקיר למפקד האוגדה יוצג התחקיר בפני מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם.
במקביל נמשכת חקירה משולבת של המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) ומשטרת ישראל. מפקדים מהבא"ח זומנו לחקירת מצ"ח ומסרו עדויות על ההתנהלות ואופן הטיפול בחייל, ואכיפת הנהלים והפקודות במקרים דומים של חייל שסובל מקשיי הסתגלות. משטרת ישראל המשיכה לאסוף עדויות על האירוע.

עוד בוואלה!

מות לוחם גולני במהלך נסיעה בכביש 6: מצ"ח זימנה מפקדים לחקירה

לכתבה המלאה
אבבה דרסך, חייל גולני. באדיבות המשפחה
"הרבה שאלות לא פתורות. לא ברור מה באמת קרה" גורמים מבא"ח גולני/באדיבות המשפחה

במהלך השבוע, נהג משאית סיפר בעדותו במשטרה כי בנסיעה בכביש 6 מדרום לצפון הבחין במונית בולמת מספר פעמים באופן חריג ולכן שמר ממנה מרחק. לפתע ראה דלת נפתחת וממנה מבצבצות רגליים וידיים של חייל לובש מדים, ולאחר כמה ראה רגעים את החייל נופל אל הכביש. "הוא התגלגל לאורך יותר ממאה מטר. לא היה לו סיכוי בגלל המהירות. זה היה מראה קשה. אפילו לחובש שהגיע למקום", סיפר. הוא הוסיף כי כשהבחין בדבר, הוא האט את הנסיעה וחסם את נתיב הנסיעה כדי להגן על החייל עד לפינוי לבית החולים בלינסון, שם לאחר מכן מת מפצעיו.

אל"ם ברק חירם. דובר צה"ל
מפקד חטיבת גולני, אל״ם ברק חירם/דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר: "בעקבות האירוע נפתחה חקירה של המשטרה הצבאית ובסיומה יובאו ממצאיה בפני הפרקליטות הצבאית. במקביל, נערך כמקובל במקרים דומים, תחקיר פיקודי בחטיבת גולני.בשלב זה לא ניתן לקבוע מהן הנסיבות המצערות שהובילו למותו. צה"ל מחויב לתחקיר מעמיק ויסודי בדבר נסיבות האירוע, בנוסף לחקירה פלילית. נדגיש כי כל פרסום מידע בגין האירוע ופרטיו עלול לפגוע בהליך החקירה. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully