וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: הסמג"ד שדחף פעיל שמאל בהר חברון לא יקודם במשך 3 שנים

עודכן לאחרונה: 17.10.2021 / 13:01

לפי בירור פיקודי שבוצע לקצין, בשני האירועים פעל באופן ש"אינו עולה בקנה אחד עם המצופה ממנו וחרג מהנורמות המקצועיות". באירוע הראשון תועד כשהוא דוחף פעיל שמאל במהלך הפגנה, ובאירוע השני דחף פלסטיני שהגיח לעברו. לצד עיכוב הקידום, הוא יינזף פיקודית

קצין צה"ל תועד דוחף פעיל שמאל בהפגנה בדרום הר חברון/עריכה: אביעד בללי

צה"ל הודיע היום (ראשון) כי הקצין שהיה מעורב בשני אירועים אלימים בחודש שעבר בדרום הר חברון, ייענש. לפי הודעת צה"ל, בתום בירור פיקודי סוכם כי הקצין, סמג"ד בגדוד 605 של הנדסה קרבית, לא יקודם ולא ייצא לקורס פיקוד ומטה בשלוש השנים הקרובות.

מסקנות הבירור הפיקודי של מפקד פיקוד הצפון קבעו כי הקצין פעל בשני האירועים באופן "שאינו עולה בקנה אחד עם המצופה ממנו, ובייחוד באירוע השני, לאור העובדה שמפקדיו הציגו לו את הפערים בהתנהלותו כבר לאחר האירוע הראשון".

קצין צה"ל תועד דוחף פעיל שמאל בהפגנה בדרום הר חברון. ללא, מערכת וואלה!
הקצין לא יקודם בשלוש השנים הקרובות. תיעוד האירוע הראשון, לפני חודש/מערכת וואלה!, ללא

באירוע הראשון תועד הקצין דוחף פעילי שמאל במהלך הפגנה בדרום הר חברון. לאחר המקרה מצה"ל נמסר כי הוא יינזף פיקודית על ידי מפקדיו. בתחקיר שבוצע בעקבות ההפגנה סמוך למאחז אביגיל, "נקבע כי הקצין טעה ופעל באופן שלא היה מחויב המציאות ואינו תואם את נורמות צה"ל". עוד אמרו כי לפי התחקיר, "ההחלטה להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות מסוג הלם וגז כלפי מפגינים שבכוונתם לייצר פרובוקציה שכזו הינו שגוי, וכך גם כיסוי עיניו של אחד המפגינים שנעצר".

במהלך ההפגנה, בה השתתפו פעילי שמאל מכמה ארגונים שונים בהם "לוחמים לשלום", תועד הקצין דוחף באגרסיביות את חלקם מהכביש, תוך שהוא גורם לנפילתם לקרקע. בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות, נראה הקצין אף מצמיד את אחד המפגינים לקרקע באמצעות ברכו. כמה מהפעילים נפצעו בהפגנה באורח קל.

עוד בוואלה!

צה"ל: הקצין שתועד דוחף פעיל שמאל בהפגנה בדרום הר חברון - יינזף פיקודית

לכתבה המלאה
בווידאו: תיעוד של מפקד כוח בדרגת רב-סרן דוחף פלסטיני בדרום הר חברון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

באירוע השני אותו קצין דחף פלסטיני באירוע של יידוי אבנים. מתחקיר אירוע זה, עולה כי בהתפרעות, החלטתו לנסות ולעצור את זורקי האבנים הייתה נכונה, אך "דחיפת הפלסטיני הנוסף שהתקרב למקום הייתה שגויה". עוד נקבע כי על הקצין היה לבצע את המרדף אחר זורק האבנים בגיבוי כוח נוסף.

בהמלצת מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, ונוכח מסקנות התחקירים הנוגעים לשני האירועים, החליט מפקד פיקוד הצפון שהקצין לא יקודם ולא ייצא לקורס פיקוד ומטה בשלוש השנים הקרובות. מפקד הפיקוד הדגיש שמדובר בקצין מוערך הפועל שנים במקצועיות ובאחריות, אך התנהלותו בשני האירועים "מצביעה על חריגה מהנורמות המקצועיות ומאמות המידה המצופות באירועים מעין אלו".

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, אימץ את החלטת מפקד הפיקוד ואמר כי "מפקדי צה"ל וחייליו נדרשים לבצע את המשימות בנחישות ובאופן מיטבי תוך כדי שמירה על ערכי צה"ל. צה"ל מפעיל כח צבאי, אך אינו מפעיל אלימות. לחיילים יש חופש פעולה נרחב במסגרת הנהלים וההוראות המקצועיות והם חייבים להיות מותאמים לרוח צה"ל וערכיו. מקור עוצמתו של צה"ל הוא בהיותו צבא מקצועי, ערכי וממלכתי וכל חריגה מכך, מחייבת טיפול, למידה והטמעת הלקחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully