וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: הקצין שתועד דוחף פעיל שמאל בהפגנה בדרום הר חברון - יינזף פיקודית

עודכן לאחרונה: 19.9.2021 / 21:55

בתחקיר שבוצע בעקבות ההפגנה סמוך למאחז אביגיל, "נקבע כי הקצין טעה ופעל באופן שלא היה מחויב המציאות ואינו תואם את נורמות צה"ל". בתיעוד שהופץ ברשתות, הקצין נראה דוחף באגרסיביות פעילי שמאל, שלטענתם מגיעים למקום כדי לספק מים לפלסטינים המתגוררים באזור

קצין צה"ל תועד דוחף פעיל שמאל בהפגנה בדרום הר חברון/עריכה: אביעד בללי

צה"ל הודיע היום (ראשון) כי הקצין שתועד דוחף פעילי שמאל במהלך הפגנה בדרום הר חברון יינזף פיקודית על ידי מפקדיו. לדברי דובר צה"ל, בתחקיר שבוצע בעקבות ההפגנה סמוך למאחז אביגיל, "נקבע כי הקצין טעה ופעל באופן שלא היה מחויב המציאות ואינו תואם את נורמות צה"ל". עוד אמרו כי לפי התחקיר, "ההחלטה להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות מסוג הלם וגז כלפי מפגינים שבכוונתם לייצר פרובוקציה שכזו הינו שגוי, וכך גם כיסוי עיניו של אחד המפגינים שנעצר".

במהלך ההפגנה, בה השתתפו פעילי שמאל מכמה ארגונים שונים בהם "לוחמים לשלום", תועד הקצין דוחף באגרסיביות את חלקם מהכביש, תוך שהוא גורם לנפילתם לקרקע. בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות, נראה הקצין אף מצמיד את אחד המפגינים לקרקע באמצעות ברכו. כמה מהפעילים נפצעו בהפגנה באורח קל.

מדובר בקבוצת פעילים שמפגינה באופן קבוע במקום, שלטענתם מגיעים למקום על מנת לספק מים לפלסטינים המתגוררים באזור ללא תנאים ראויים. הפעילים טוענים כי הם נתקלים בתגובות אגרסיביות מצד החיילים בתקופה האחרונה, שפועלים להרחיק אותם מהאזור.

קצין צה"ל תועד דוחף פעיל שמאל בהפגנה בדרום הר חברון. ללא, מערכת וואלה!
"הקצין טעה ופעל באופן שלא היה מחויב המציאות". תיעוד מההפגנה בדרום הר חברון, שישי/מערכת וואלה!, ללא

התחקיר של צה"ל בוצע בראשות מפקד אוגדת איו"ש תת-אלוף יניב אללוף, והוצג למפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס. לפי צה"ל, "מהתחקיר עולה כי הכוח הצבאי הותקף באלימות על ידי מספר מפגינים, שניסו לעורר פרובוקציה, זאת במטרה לחבל בפעילות הכוח. עוד עולה מן התחקיר, כי הכוח ביצע מאמצים רבים באופן מילולי ובאמצעים לפיזור הפגנות על מנת למתן את ההפגנה".

עוד אמרו בצה"ל כי המפגינים "החלו לחסום את ציר הכניסה למאחז, ניסו לתקוף את החיילים, קיללו, איימו ואף נשכבו על גלגלי כלי הרכב הצבאיים וסירבו להתפנות, זאת על אף שמפקד הכוח ביקש לפנות ציר התנועה ולמנוע את החיכוך בין המתיישבים למפגינים".

לדברי צה"ל, "הודגש בתחקיר שככלל מול אזרחים ישראליים יפעלו שוטרי משטרת ישראל ושוטרי משמר הגבול. חיכוך ומגע בין חיילי צה"ל לאזרחים ישראלים יתקיים רק בלית ברירה".

למרות זאת, בצה"ל טוענים כי הסרטון שמופיע ברשתות החברתיות "הוא חלקי בלבד, מגמתי, ואינו משקף את הפרת הסדר והאלימות שהופעלה כלפי הכוח הצבאי. עם זאת, בתחקיר נקבע כי התנהלות הקצין חרגה מן המצופה. מסקנות התחקיר הופקו ויילמדו בשטח על מנת למנוע הישנות מקרים מעין אלו".

עוד בוואלה!

עשרות תושבי סילוואן במזרח י-ם יידו אבנים לעבר המשטרה ולבתי יהודים בשכונה

לכתבה המלאה

"לוחמים לשלום": החלטה מחפירה

"לוחמים לשלום" מסרו בתגובה לממצאי תחקיר צה"ל כי "ההחלטה האומללה של צה"ל להסתפק בנזיפה בלבד על אירוע מצולם ומתועד היטב מבהירה כי אי אפשר לטעון שהסמג"ד ירד מהפסים או שמדובר ביחידה צבאית סוררת ולא מקצועית, אלא מבהירה כי כוח צה"ל פעל באירוע על פי המדיניות של הממשלה ו"רוח המפקד" של הרמטכ"ל אביב כוכבי - מאז כניסתו לתפקיד חלה עלייה מתמדת באלימות ובפוליטיזציה של התנהלות כוחות צה"ל, הן כלפי האוכלוסייה הפלסטינית והן כלפי פעילי שלום".

עוד טענו בארגון כי "אף גורם בצה"ל לא יצר קשר עם לוחמים לשלום או עם אף אחד מהצלמים שצילמו את האירוע בעת ביצוע 'התחקיר'", וכן קראו להתערבותו המידית של שר הביטחון בני גנץ "בהחלטה המחפירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully