וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מות לוחם גולני במהלך נסיעה בכביש 6: מצ"ח זימנה מפקדים לחקירה

עודכן לאחרונה: 21.10.2021 / 10:23

לפי גורמי צבא, במשטרה הצבאית בודקים את הרקע למקרה בו מצא את מותו אבבה דרסך, שיצא מביתו לבסיס, ובמהלך נסיעה פתח את הדלת ונפל אל הכביש. במקביל, משפחתו של חייל שנשפט ל-10 ימי מחבוש, מותחת ביקורת על מפקדיו לאחר שגילה קשיי הסתגלות וביקש להשתחרר

המשטרה הצבאית החוקרת החלה היום (ראשון) לזמן מפקדים מחטיבת גולני במסגרת חקירת מותו הטראגי של חייל החטיבה אבבה דרסך. במקביל, בני משפחה של חייל אחר מאותו מחזור גיוס שנשפט לעשרה ימי מחבוש, מותחים ביקורת על "אטימות מפקדיו" בגולני שאביו מתגורר בחו"ל ומבקשים להעביר אותו מתפקיד לחימה בגלל קשיי הסתגלות.

בשבוע שעבר יצא דרסך מביתו בבית שמש לכיוון בסיס האימונים של חטיבת גולני ברגבים, במהלך הנסיעה במונית, קיבל שיחת טלפון ולפי עדויות תוך כדי השיחה פתח הדלת ומסיבה לא ברורה נפל אל הכביש ונפצע באורח אנוש. כעבור יממה מת מפצעיו בבית החולים.

גורמי צבא סיפרו כי הוא התגייס לחטיבת גולני ושובץ לגדוד 51 אך מסיבות שנמצאות בשלב זה בחקירה גילה קשיי הסתגלות. בני המשפחה סיפרו כי מצבו הנפשי היה ירוד לפני האירוע ואף היה לבד בבידוד בגלל שנחשף לחולה מאומת לקורונה. בני המשפחה סיפרו כי כל הצוות היה בבידוד יחד ורק הוא נשלח לביתו מאחר ולא היה מחוסן.

חייל עם מדי משטרה צבאית, 2015. ניב אהרונסון
מגמה מדאיגה/ניב אהרונסון

גורמי צבא הסבירו כי לצד התחקיר הפיקודי בחטיבת גולני שיוצג מאוחר יותר למפקד פיקוד הצפון אמיר ברעם, מבוצעות בימים אלו פעולות חקירה על ידי מצ"ח כדי להבין מה קרה לחייל במהלך שיחת הטלפון וכיצד טופל על ידי מפקדיו.

מדובר צה"ל, נמסר כי "צה"ל משתתף בצער המשפחה על מותו בטרם עת של חלל צה"ל, וימשיך ללוות את משפחתו. בעקבות האירוע נפתחה חקירה של המשטרה הצבאית ובסיומה יובאו ממצאיה בפני הפרקליטות הצבאית. במקביל, נערך כמקובל במקרים דומים, תחקיר פיקודי בחטיבת גולני. לא ניתן לקבוע בשלב זה מהן הנסיבות המצערות שהובילו למותו. צה"ל מחויב לתחקיר מעמיק ויסודי בדבר נסיבות האירוע, בנוסף לחקירה הפלילית".

בתוך כך, לוואלה! נודע על מקרה נוסף של חייל בן מחזור של אבבה, שהתגייס ב-19 באוגוסט, 2021 לחטיבת גולני, למרות שהיה אמור לדברי קרובי המשפחה להתגייס ליחידת חילוץ בפיקוד העורף. החייל שמתגורר רק עם אימו מאחר ואביו מתגורר בחו"ל, גילה קשיי הסתגלות וביקש כמה פעמים ממפקדיו להשתחרר ממסלול לחימה כדי להיות קרוב לאמו.

עוד בוואלה!

צה"ל: קצין ולוחם יודחו בעקבות ירי טנק לעבר אזרחים פלסטינים בשומר החומות

לכתבה המלאה
אילוסטרציה אגף המודיעין. דובר צה"ל,
דרסך היה לבד בבידוד בגלל שנחשף לחולה מאומת לקורונה/דובר צה"ל

החייל פנה לסיוע כדי לאתר מסלול שייאפשר לו סיוע כלכלי אך מפקדיו לא נענו לבקשותיו. בזמן שחלף הוא נעדר פעמיים משירות. בפעם האחרונה נשפט לעשרה ימי מחבוש אותם הוא מרצה בבסיס האימונים של חטיבת גולני. קרובי משפחתו פנו למערכת וואלה! בבקשה לסייע לו עקב "אטימות מצד המפקדים" ולאתר לו תפקיד שיסייע לו להתאקלם בצה"ל.

מדובר צה"ל נמסר: "רקע החייל מוכר. מפקדיו וסגלי הת"ש ביחידה פועלים רבות על מנת להתאים לו את השירות המיטבי ביותר. לאחר רגילה פלוגתית החייל לא שב לבסיס ובגין זאת נשפט לעשרה ימי מחבוש. לאור בקשותיו, מפקדיו כבר החלו בתהליך העברתו לתפקיד מתאים יותר לצרכיו והוא יושלם לאחר ריצוי עונשו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully