וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיטה מסוכנת: שוטרים צבאיים שוב נתפסו אורבים בשולי הכביש כדי לכתוב דוחות

עודכן לאחרונה: 8.7.2021 / 10:56

אחרי שתי פניות של מערכת וואלה! לדובר צה"ל עקב השיטה, והבטחה מצד הצבא כי הנהלים חודדו ושונו, הבוקר הגיעה הפעם השלישית בה נתפסו שוטרים שוכבים בשולי הכביש כדי לרשום דוחות. מצה"ל שוב נמסר כי "הנהלים יחודדו וייערך בירור בנושא"

שוטרים צבאיים שארבו אתמול (רביעי) בשולי הדרך כדי לתפוס עבירות תנועה עשו זאת באופן מסכן חיים כשהם שוכבים על הרצפה בשולי הכביש. זאת, בפעם השלישית מתחילת השנה בה מתועדת הפעילות המסוכנת ולאחר שתי פניות של מערכת וואלה! לצה"ל. דובר צה"ל מסר כי "פעולת האכיפה שבתמונה בוצעה שלא בהתאם לנהלים. הנהלים יחודדו וייערך בירור בנושא".

התופעה תועדה לראשונה בחודש ינואר כשקצינים ונגדים בפיקוד הצפון חשפו את השיטה המסוכנת של חיילי משטרה צבאית לאכיפת עבירות תנועה וכתיבת דוחות.

הפרטים הועברו לידיעת מפקדים בכירים במשטרה הצבאית אך ביחידה התעלמו מהטענות. לדברי גורמי צבא בפיקוד הצפון, "השיטה כל כך מסוכנת לשני הצדדים. גם לשוטרים וגם לנהגים ומבירור שעשינו מדובר בעצימת עיניים של המפקדים, התעלמות מהפקודות וההנחיות, ועידוד החיילים לסכן את עצמם בפעולה שאין אחרת להגדיר אותה אלא כ'רולטה רוסית'. מספיק נהג אחד שייבהל וידרוס בעיקול שוטר צבאי בעל מוטיבציה כדי שכולם יבכו ויגדירו את המקרה כאסון".

קצינים ונגדים בפיקוד הצפון חשפו שיטה מסוכנת של שוטרי משטרה צבאית לרשום דוחות על עבירות תנועה. תמונות גולשים
שוטר צבאי שוכב בשולי הדרך/תמונות גולשים

בתגובת דובר צה"ל לפנייה של מערכת וואלה! בחודש ינואר בעניין פעילות השוטרים נמסר כי "הנושא נבדק. החיילים פעלו בנקודה זו באופן לא מדויק, ובוצע חידוד נהלים בנוגע לאופן האכיפה. מיקום החיילים במשימות מסוג זה יתבצע מעתה בצורה בטיחותית יותר. חיל המשטרה הצבאית מבצע פעולות אכיפה מצילות חיים, בהן פעולה זו".

כעבור כמה חודשים שוב חזרו השוטרים הצבאיים על השיטה תוך כדי שהם מבהילים את הנהגים ומסכנים את עצמם. אז, דובר צה"ל מסר בתגובה כי "נהלי האכיפה הסמויה לפיהם הפעילות צריכה להיעשות מחוץ לשולי הכביש ומעבר למעקה הבטיחות - חודדו. מיקום ביצוע האכיפה בעמדה הנראית בתמונה בכביש 65 נשקל בשנית והוחלט לשנותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully