וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: קצין ולוחם יודחו בעקבות ירי טנק לעבר אזרחים פלסטינים בשומר החומות

עודכן לאחרונה: 11.6.2021 / 10:23

בתקרית בוצע ירי לעבר שלושה חקלאים פלסטינים לא מעורבים, שאחד מהם נפצע בעקבותיו. בנוסף להדחת הקצין והלוחם, מפקד הפלוגה שפיקד על הגזרה יינזף, ותפתח חקירת מצ"ח שבסופה יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית

קצין ולוחם יודחו מתפקידם בעקבות ירי טנק לעבר אזרחים פלסטינים במהלך מבצע שומר החומות - כך מסר הבוקר (שישי) דובר צה"ל. מהתחקיר עולה כי הירי בוצע כדי להרחיק שלושה חקלאים פלסטינים ששהו סמוך לגבול והיו בלתי מעורבים, וכתוצאה ממנו נפגע אחד מהם.

עוד עולה בתחקיר כי הירי בוצע בניגוד להנחיות ולהוראות המקצועיות, ובעקבות ממצאיו הוחלט להדיח משירות בצה"ל את מפקד המחלקה שהורה על הירי, וכן להדיח את התותחן שביצע את הירי מתפקידו. כמו כן יינזף מפקד הפלוגה שפיקד על הגזרה, ותפתח חקירת מצ"ח שבסופה יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית.

התחקיר הוצג אמש לרמטכ"ל אביב כוכבי שסיכם את ממצאיו בחומרה ואישר את המלצות התחקיר הפיקודי. הוא ציין כי מדובר באירוע חמור שאינו עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל. 

טנקים בגבול עזה 21 במאי 2021. ראובן קסטרו
הירי בוצע בניגוד להנחיות. טנקים בגבול עזה/ראובן קסטרו

עוד נמסר כי האירוע קרה לקראת סוף המבצע, וכי הוחלט לחקור אותו בפירוט עם סיומו. הטנק שביצע את הירי שייך לחטיבה 7, שהוכפפה באופן מחלקתי תחת פיקוד פלוגה של גדוד 50 בנח"ל. מטרת הירי היתה להרחיק פלסטינים ששהו בקרבת הגדר, כחלק מפעולות ההגנה במבצע.

הירי, שלא ניתן על פי הפקודות, פגע ישירות באחד מהפלסטינים, שלא ידוע אם מת או נפצע כתוצאה ממנו. האירוע מצוי כעת בחקירת מצ"ח.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully