וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפרסום בוואלה!: דרישה מעיריית ירושלים לבטל את מימון כנס השמיטה

21.10.2021 / 10:17

סיעת "התעוררות" מבקשת לבטל את תקציב הכנס, לו הקצתה העירייה כמיליון שקלים, לאחר שהפך לפוליטי בניגוד להנחיות. "לא ככה נוהגים בכספי ציבור", אמר יו"ר הסיעה. באירוע שנערך בהשתתפות הרב קנייבסקי ואלפי בני ישיבות תקף ח"כ גפני את הממשלה: "פועלים נגד היהדות"

סיעת "התעוררות" פנתה אתמול (רביעי) לעיריית ירושלים בעקבות הפרסום בוואלה! כי כנס שנת השמיטה הפך בניגוד להנחיות למופע פוליטי, וביקשה לבטל את מימונו. הכנס נערך בתחילת החודש בהיכל הארנה בירושלים, בהשתתפות שר התורה הרב חיים קנייבסקי בן ה-94 ו-8,000 בני ישיבות.

האירוע הענק, שהוגדר בתקשורת החרדית כחסר תקדים, עלה 2.3 מיליון שקלים, ועיריית ירושלים מימנה את הכנס ביותר ממיליון שקלים - בתנאי שלא ישתתפו בו פוליטיקאים. בניגוד להנחיות, במהלך הכנס תקף חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) את הממשלה. "יש פעמים שצריך לדבר לא בשפה שאנחנו רגילים לדבר, כדי שגם האישה בירוחם או בקרית שמונה תבין שמה שעושים פה היום זה נגד התורה ונגד היהדות, זה הסיבה שאנחנו מדברים וזועקים בשפה שאיננו רגילים נגד הממשלה הרעה הזאת", אמר.

באירוע קיבל ראש העיר משה ליאון איגרת ברכה מיוחדת מהרב קנייבסקי, לרגל יום הולדתו ה-60, בה הודה הרב קנייבסקי לליאון על עמידתו לימין לומדי התורה. יש לציין כי תקציב האירוע כלל הזמנת ספרים ותכנית לימוד של הלכות שמיטה של הרב קנייבסקי, בעלות של כחצי מיליון שקלים.

כנס שנערך בירושלים על ידי 'האיחוד', איחוד בני הישיבות בארץ ישראל והאגף לתרבות תורנית בעיריית ירושלים 03 באוקטובר 2021. כיכר השבת, אתר רשמי
כנס בנושא שנת השמיטה בהיכל הארנה בירושלים, החודש/אתר רשמי, כיכר השבת

לאחר פרסום הפרוטוקולים של הישיבה בה אושר התקציב לכנס, מהם עלתה התנהלות לא תקינה באישור התקציב, פנתה סיעת "התעוררות בירושלים" לעירייה בדרישה לבטל את המימון ולהחזיר את הכספים.

אדיר שוורץ, יו"ר ועדת הביקורת העירונית מטעם הסיעה אמר כי "קריאת הפרוטוקולים מהדיון על העברת מליון שקלים מהקופה הציבורית כלאחר יד, מעוררת תדהמה וסלידה. לא ככה נוהגים בכספי ציבור. לא ככה מנהלים עירייה. אני קורא לכל המעורבים בדבר, ומשה ליאון בראשם, לתקן את דרכם בעניינים אלה".

עוד בוואלה!

במימון עיריית ירושלים: כנס לכבוד שנת השמיטה הפך למופע פוליטי בניגוד להנחיות

לכתבה המלאה
כנס שנערך בירושלים על ידי 'האיחוד', איחוד בני הישיבות בארץ ישראל והאגף לתרבות תורנית בעיריית ירושלים 03 באוקטובר 2021. כיכר השבת, אתר רשמי
קנייבסקי בכנס בירושלים/אתר רשמי, כיכר השבת

ד"ר מתן גוטמן עורך דינה של סיעת התעוררות מסר כי "עולה תמונה מטרידה מאוד מהתנהלות עיריית ירושלים במקרה זה. כמיליון שקלים מכספי ציבור מועברים בחוסר סמכות בניגוד לכל הכללים הבסיסים של מינהל תקין וללא מכרז לידי חברה פרטית. כמובן שרשאית העירייה לתמוך כספית באירועים שונים, אבל חובה על העירייה לפעול בהתאם לחוק. אני מקווה ששומרי הסף בעירייה יתעשתו במהרה ויפיקו לקחים לעתיד, ולא - נביא את הנושא לבירור בפני בית המשפט הנכבד".

מהעירייה נמסר בתגובה כי "מדובר באירוע תרבותי דתי, שהתקיים בארנה בנושא לימודי הלכות שמיטה. תקצוב הכנס אושר על פי המלצת הגורמים המקצועיים ואישורי הוועדות השונות בהתאם לנהלי העירייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully