וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במימון עיריית ירושלים: כנס לכבוד שנת השמיטה הפך למופע פוליטי בניגוד להנחיות

עודכן לאחרונה: 4.10.2021 / 23:26

בשבוע אחד נערכו שני כנסים בעיר לתלמידי ישיבות, במימון של יותר מ-1.5 מיליון שקל מתקציב העירייה, בהשתתפות פוליטיקאים - בניגוד למנהל תקין. על אף הנחייתו של עו"ד העירייה להפחית את הסכום - 1,169,000 השקלים שביקש מנהל בעירייה עבור אחד הכנסים בעיר - אושרו במלואם

בהיכל הארנה בירושלים נערך אמש (ראשון) כנס בנושא שנת השמיטה, בהשתתפות "שר התורה" הרב חיים קנייבסקי בן ה-94 ו-8,000 בני ישיבות. האירוע הענק, שהוגדר בתקשורת החרדית כחסר תקדים, עלה כ-2.3 מיליון שקלים. עיריית ירושלים מימנה את הכנס ביותר ממיליון שקלים, בתנאי שלא ישתתפו בו פוליטיקאים, אך הכנס הפך למופע פוליטי בו תקף חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) את הממשלה.

"יש פעמים שצריך לדבר לא בשפה שאנחנו רגילים לדבר, כדי שגם האישה בירוחם או בקריית שמונה תבין שמה שעושים פה היום זה נגד התורה ונגד היהדות, זה הסיבה שאנחנו מדברים וזועקים בשפה שאיננו רגילים נגד הממשלה הרעה הזאת", אמר גפני.

במהלך האירוע, קיבל ראש העיר משה ליאון איגרת ברכה מיוחדת מהרב קנייבסקי, לרגל יום הולדתו ה-60, בה הודה הרב קנייבסקי לליאון על עמידתו לימין לומדי התורה.

כנס שנערך בירושלים על ידי 'האיחוד', איחוד בני הישיבות בארץ ישראל והאגף לתרבות תורנית בעיריית ירושלים 03 באוקטובר 2021. כיכר השבת, אתר רשמי
הכנס בירושלים/אתר רשמי, כיכר השבת

על אף שהפקת אירוע בסדר גודל כזה נערכת במשך שבועות, רק כמה ימים לפני האירוע ביקש מנהל מחלקת תרבות תורנית פנחס ארליך לקבל תקציב עבור האירוע מהוועדה לפעולות משותפות.

האירוע כלל בין היתר הדפסת ספרים בעלות של 300 אלף שקלים, הפקת תכנית לימודים בהלכות שמיטה בעלות של 250 אלף שקלים והסעות לתלמידי ישיבה בעלות של כ-400 אלף שקלים.

עו"ד של עיריית ירושלים, דן בן טל, תהה אם תקציב האירוע הוא כמיליון שקלים, מדוע על עיריית ירושלים לממן אוכל והסעות לתלמידי הישיבות מכל רחבי הארץ, ותהה מדוע ארליך מגדיר את האירוע כפעולה משותפת, בעוד למעשה מדובר בבקשת תמיכה לאירוע תרבות.

גם גזבר העירייה, אלי זיטוק, שאל את ארליך מה הערך המוסף של העירייה באירוע וארליך השיב "עיר הבירה בה מתקיים אירוע הנחלת השמיטה, כששני מנהיגי המגזר הגדולים והנחשבים ביותר בימינו, מתכבדים לטרוח מבני ברק ולהשתתף באירוע עירוני בעיר הבירה, זהה ברמה חרדית עולמית לאירוע בין לאומי אחר המתקיים בעיר (מרתון וכדומה)".

עוד בוואלה!

בצל הגבלות הקורונה: מפכ"ל המשטרה בסבב פגישות עם רבנים בכירים לקראת חגי תשרי

לכתבה המלאה
כנס שנערך בירושלים על ידי 'האיחוד', איחוד בני הישיבות בארץ ישראל והאגף לתרבות תורנית בעיריית ירושלים 03 באוקטובר 2021. כיכר השבת, אתר רשמי
קנייבסקי בכנס בירושלים/אתר רשמי, כיכר השבת

ארליך הוסיף כי "לשם השוואה, אירועי סיום הש"ס שגם היה מרכזי ומשמעותי במגזר, התקיים בתל אביב, אך כעת בעיניי זה הישג גדול עבורנו כעיר לארח וליטול חלק באירוע כאמור".

יש לציין כי עיריית ירושלים מימנה את אירועי סיום הש"ס בירושלים בתקציב של שני מיליון שקלים, וגם את אירוע סיום הש"ס בתל אביב בעלות של כ-800 אלף שקלים.

בן טל התנה את אישור התקציב בכך שיופחתו ממנו 450 אלף שקלים של עלויות ההסעות והתקורה, ודרש כי הספרים ותכנית הלימוד לא יכללו ברכה של ראש העיר או חברי מועצה אחרים בכדי "שלא יהיה חשש לתעמולת בחירות אסורה". ברשימת הדוברים שהועברה לעירייה לפני האירוע הופיעו רבנים בלבד, ללא פוליטיקאים. על אף הנחייתו של בן טל, לכאורה להפחית את הסכום באופן משמעותי, 1,169,000 השקלים שביקש ארליך עבור האירוע אושרו במלואם.

אירוע דומה ייערך הערב בבנייני האומה בירושלים, כינוס לאלפי תלמידי ישיבה עם הרב שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, בהשתתפות של ראש העיר משה ליאון, סגנו מטעם סיעת ש"ס צביקה כהן ויו"ר סיעת ש"ס אריה דרעי. באירוע זה העירייה משתתפת בעלות של 300 אלף שקלים, אך למרות שבעבר בית המשפט מתח ביקורת על העירייה על מימון כנסים פוליטיים המזוהים עם ש"ס, ואף חייב אותה להחזיר 400 אלף שקלים על אירוע הקבלת פני רבו בשנת 2015. במודעות שפורסמו לקראת הכנס הערב, הובלט שמו של אריה דרעי כמשתתף באירוע.

תגובת עיריית ירושלים: "העירייה לא מימנה מתקציבה הסעות לאירוע. מדובר באירוע תרבות, אחד מיני רבים שמקיימת עיריית ירושלים לבחורי ישיבות לשם עידוד הלימוד עם פתיחת השנה המתחילה השבוע, והצפת המודעות לשנת השמיטה. במקביל לאירועי תרבות רבים לכלל תושבי העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully