וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני במתקפה חריפה על בנט במליאה: "רוצח מתי הקורונה"

עודכן לאחרונה: 28.7.2021 / 9:29

במהלך דיונים ליליים במליאה, חבר הכנסת מיהדות התורה תקף בחריפות את רה"מ על התנהלותו בזמן המגיפה. "מעניין אותם למנות את אנטיוכוס לוועדה במקום קורונה", אמר. לאחר בקשת סגן יו"ר הכנסת טיבי, גפני חזר בו מדבריו. בתוך כך, המליאה אישרה סופית את הצעת חוק הדיינים

יו"ר יהדות התורה, משה גפני, תקף הלילה (רביעי) בחריפות את ראש הממשלה נפתלי בנט במהלך דיון על חוק הדיינים במליאת הכנסת ואמר כי הוא "הרוצח" של מתי הקורונה. "אלה שמתים עכשיו מהקורונה - נפתלי בנט הרוצח שלהם. הוא גורם לאנשים למות", הטיח בבנט.

לאחר ההתבטאות, גפני קיבל הערה על האמירה מסגן יו"ר הכנסת, ח"כ אחמד טיבי, וחזר בו מהמילה "רוצח", אך שב ואמר שבנט "אשם באלה שמתים מהקורונה".

גפני על בנט במליאה: "רוצח מתי הקורונה"/ערוץ הכנסת

"דיברו נגד ח"כ נתניהו, הוא הביא חיסונים, הגענו לתחלואה אפסית", הוסיף גפני. "עד שהגיעה הממשלה הנוכחית - והגענו כמעט ל-2,000 נדבקים ביום. אין לו סיעתא דשמיא. איפה כל אלו שטענו שביבי אשם באנשים שמתו? אני חוזר ואומר, בנט אשם! לא להאמין במה הממשלה הזו עוסקת, במה היא מטרידה את האזרחים. מעניין אותם למנות את אנטיוכוס לחבר בוועדה למינוי דיינים", תקף.

כ-40 איש מתו מאז הושבעה ממשלתו של בנט, מתוך כלל 6,461 שמתו מאז המגיפה. כך שמרביתם היו דווקא בממשלה בה ישב גפני.

עוד בוואלה!

גפני וליצמן: "סילמן הקליטה בסתר ח"כים בכנסת בניסיון להפיל אותם"

לכתבה המלאה
משה גפני בישיבת השבעת הממשלה, 14 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"אשם באלה שמתים מהקורונה". גפני/ראובן קסטרו

בתוך כך, מליאת הכנסת אישרה הלילה שתי הצעות חוק של הקואליציה בהם חוק הדיינים, וננעלה בתום דיון שנמשך למעלה מ-35 שעות. חוק הדיינים, שאושר ברוב של 59-54, משנה את הרכב הוועדה למינוי דיינים, ומוסיף לה עוד נציג מטעם הממשלה - ומי שמיועד להיות הוא השר זאב אלקין. בנוסף, החוק מגדיל את הייצוג הנשי בוועדה וקובע כי יכהנו בה שתי טוענות רבניות במקום טוענת רבנית אחת כיום.

לפני כשבועיים הקואליציה ספגה מכה עם חוק הדיינים, כשנפל במליאה בעקבות הצבעה שגויה של יו"ר הכנסת, מיקי לוי, והשבוע הצליחה להעביר אותו בשלוש קריאות.

בווידאו: ח"כ בן גביר מורד בכוח בדוכן הנאומים בכנסת/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אביעד בללי

בנוסף לכך, הקואליציה אישרה את חוק הותמ"לים (הוועדה הארצית לתכנון מתחמים מועדפים למגורים) בקריאה ראשונה ברוב של 28 תומכים ו-0 מתנגדים. מדובר בחוק שמקדמת שרת הפנים איילת שקד, המאריך את פעילותן של הוועדה למתחמים מועדפים לדיור.

החוק בנוסחו הנוכחי מעורר התנגדות פנימית עזה בקואליציה מחשש לפגיעה בשטחים הפתוחים והחקלאיים, וח"כים בכחול לבן אף דרשו לקבל בו חופש הצבעה עד שקיבלו הבטחה שיוכנסו בחוק שינויים. גם ביש עתיד, מרצ ומפלגת העבודה דורשים לעשות בו שינויים לקראת הקריאה השנייה ושלישית. 

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully