וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי וגפני נגד הממשלה החדשה: "אין דבר שבנט הרשע לא יעשה, שיוריד את הכיפה"

עודכן לאחרונה: 8.6.2021 / 16:32

ראשי ש"ס ויהדות התורה יצאו נגד בנט ולפיד. "יורקים עלינו", האשים דרעי; גפני זעם: "קורא להקיא את האנשים האלה מהציונות הדתית"; וליצמן תקף: "בנט מבייש את הכיפה". בנט בתגובה: "הח"כים החרדים לא ילמדו אותנו מהי יהדות; מנסים להרתיע אותנו מחקירת מירון - לא ילך"

בווידאו: דרעי, גפני וליצמן תוקפים את בנט - רשע, נרעיש נגדו שמים וארץ/צילום סטילס: יונתן זינדל/פלאש 90, צילום וידאו: ערוץ הכנסת

ראשי המפלגות החרדיות תקפו היום (שלישי) בחריפות את ממשלת בנט-לפיד המיועדת. בישיבת סיעה משותפת בכנסת, יו"ר ש"ס אריה דרעי טען כי הקואליציה תשנה את הסטטוס קוו בענייני דת במדינה "בחסות חובשי כיפות", ואילו יו"ר יהדות התורה משה גפני ושותפו למפלגה יעקב ליצמן קראו לציונות הדתית להוקיע את חברי גוש השינוי.

דרעי הזהיר בדבריו כי "בחסות חובשי כיפה שהשררה מעוורת את עיניהם הם הולכים להגשים את החלום של מרצ, העבודה, לפיד, ליברמן והרפורמים יחד. הממשלה בראשות בנט הולכת להרוס ולהחריב כל מה ששמרנו יחד במשך שנים. הממשלה בראשות בנט תחריב את השבת, הגיור, הרבנות הראשית וכשרות, ותקרע לחתיכות את עם ישראל שיאלץ לחסוך כמו בגלות עם מגילות וספרי יוחסין. בשם אמביציות אישיות, הממשלה בראשות בנט זורקת לפח את כל מה שחשוב לעם היהודי".

מאוחר יותר, ראש הממשלה המיועד יו"ר ימינה נפתלי בנט, הגיב לדברים, ואמר כי "חברי הכנסת החרדים לא ילמדו אותנו מהי יהדות ובוודאי לא מהי ציונות". הוא הוסיף ופנה לאזרחי המדינה החרדים: "כראש ממשלה, אדאג לציבור החרדי ולעולם התורה. אין לכם מה לדאוג. להיפך, השנה האחרונה הראתה שאתם אלה שמשלמים, בחייכם ממש, על תרבות פוליטית של הזנחה, העדפת מקורבים והנצחת בעיות".

הצהרה | יו"ר ש"ס, אריה דרעי בכנסת 8 ביוני 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"בחסות חובשי כיפה הם זורקים לפח את כל מה שחשוב לעם היהודי". דרעי, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

בדבריו מוקדם יותר, דרעי עוד אמר: "כשקמה המדינה, אבות המדינה הבינו אז שכדי לקיים חברה משותפת חייבים לסכם על סטטוס קוו שלפיו יחיו חרדים וחילונים כדי לשמור על זהותה היהודית של מדינת ישראל. היו מאבקים במהלך השנים כשראשי השמאל ניסו לפרום את הסטטוס קוו, אבל כל הממשלות שמרו עליו גם כשהמפלגות הדתיות היו באופוזיציה. אתמול נפל דבר בישראל - המדינה היהודית בסכנה והיא משנה את פניה. זאת עקירת הדת מהמדינה".

"ידעתי על ההסכמים האלה לפני ימים לא מעטים. הבעתי חרדה, שיתפתי אז את חבריי. אבל אני שומע את התדרוכים של 'אל תדאגו, נשמור עליכם'. על מי נסמוך?", הוסיף. "כשיורקים עליך, אל תגיד שזה גשם. יורקים עלינו".

הצהרה | יו"ר יהדות התורה, משה גפני בכנסת 8 ביוני 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"תהיה מלחמה על קוצו של יוד". גפני, היום/פלאש 90, יונתן זינדל
ליצמן וגפני. יונתן זינדל, פלאש 90
"הם לא חולמים על לשמור את הסטטוס קוו". ליצמן וגפני, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

גפני עלה לנאום אחרי יו"ר ש"ס, והעלה את הטונים בהאשמות נגד הממשלה שתושבע בראשון. "נבלה נעשתה בישראל. אני הרבה שנים בכנסת ואני לא זוכר מסמך כזה שהוא התרסה כלפי שמיים. לפיד ובנט, שם רשעים ירקב. אנחנו נרעיש שמיים וארץ על ההתנהלות הזאת על האיש הזה שלכאורה חובש כיפה. מלכתחילה ידענו שזה מה שהוא רוצה, רוצה ממשלה אנטי דתית, חילונית, הוא אומר שיש לו זכות וטו, על מה הוא מדבר? לא ניתן את זה בשום מקרה, תהיה מלחמה על קוצו של יוד. לא יהיה שום דבר שבנט הרשע הזה יוכל לעשות".

בהמשך, גפני פנה לאנשי הציונות הדתית בדרישה ליצור חזית נגדית משותפת. "תקיאו את האנשים האלה מתוככם, שיהיו מנודים. שלא תהיה לכם חלק ונחלה איתם. להוציא אותם מכלל ישראל שלא תהיה לנו איתם שותפות על כלום". לבנט וח"כ איילת שקד אמר "אל תעבדו עלינו, אל תפנו אלינו, תעופו לנו מהעיניים".

שר הבינוי והשיכון ליצמן הוסיף כי "זאת ממשלת שמאל שאיבדה את הדרך ואת הערכים. למה הם צריכים אגף רפורמי במשרד התפוצות, הם בעצמם רפורמים. הם לא הולכים לשמור על סטטוס קוו, הם לא חולמים על זה רגע אחד. אני קורא לבנט להוריד את הכיפה, הוא מבייש אותה. שכולם יבינו שהוא רפורמי".

הצהרה | יו"ר ימינה, נפתלי בנט בכנסת 6 ביוני 20212. יונתן זינדל, פלאש 90
הצהרה | יו"ר ימינה, נפתלי בנט בכנסת 6 ביוני 20212/פלאש 90, יונתן זינדל

בנט עוד הוסיף בתגובתו למתקפה כי "הצטערתי מאוד לשמוע את הביטויים הקשים בהם השתמשו חברי הכנסת גפני, דרעי וליצמן. אלה ביטויים שלא מוסיפים להם כבוד ומשקפים אובדן עשתונות. רק לפני שנה, כשהוקמה ממשלת האחדות הנוכחית, ימינה נשארה בחוץ, והחרדים ישבו בפנים. לא ראיתם אותי קורא לגפני להוריד את הכיפה. היתה ממשלה, לא היינו חלק ממנה, והשמש זרחה בבוקר".

בנט התייחס בתגובתו גם לנושא הקמת ועדת החקירה בנושא אסון מירון: "אם הכוונה בהשתלחות ההיסטרית הזו היא להרתיע אותנו מהכוונה להקים ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון - זה לא ילך. נהרגו 45 אזרחים ישראלים. מישהו צריך לתת תשובה".

ח"כ רם שפע (העבודה) הצטרף לדבריו של בנט, והבהיר: "דרעי, ליצמן וגפני, יש לי מסר אליכם: למרות השפה הפרועה וחסרת האחריות שלכם, ולמרות שאתם מנסים לגרום לקרבות בוץ, אנחנו בממשלת האחדות מתכוונים לכבד את המסורת היהודית ולפעול למען כל חלקי החברה הישראלית". ‏הוא הוסיף והדגיש כי "אפילו נייצג את רצון הציבור החרדי ונחקור את מחדל המירון".

הח"כים החרדים ממשיכים במתקפה

בהמשך, סיעות יהדות התורה וש"ס השיבו לתגובתו של בנט, והדגישו את שותפיו לממשלה יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן: "מי שקרא ללפיד שותפו החדש-ישן 'טעות חמורה'. ו'האיש שאחראי לקיטוב ולשנאה בישראל', מגלגל כעת עיניים לשמיים ומדבר על אחדות ואיחוי. מי שחבר לאיווט גדול רודפי הדת ומחוללי ההסתה בימינו, מטיף לנו על ריפוי ושינוי השיח. איבדת כל גבול והגיון בדרך לסיפוק פוליטי רגעי".

להצהרתו של בנט כי תוקם ועדת חקירה על אסון מירון, הסיעות השיבו: "הבריחה המביכה שלך מהביקורת נגדך תוך שימוש ציני ומביש באסון הנורא במירון, ותוך פגיעה מזעזעת בהרוגים ומשפחותיהם, מוכיחה את איבוד ערכיך ומסוכנותך להחזיק בהגה השלטון. אנחנו נהיה אלו שנדרוש ממך חקירה ותיקון במירון, ולא ניתן לך להתחמק מכך. אתה צבוע וחסר בושה".

"כמי שמחזיק בתואר השקרן הגדול ביותר בפוליטיקה הישראלית, אנו לא מצפים ממך לכלום ולא סומכים עליך בשום דבר. תראה איך אתה נראה בקרב בוחריך מול הבטחותיך שנמסו על הקרח ורק אחר כך תגיד לנו כיצד לנהוג", הסיעות סיכמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully