וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אורבך יצביע בעד ממשלת בנט-לפיד: "החלטה לא פשוטה"

עודכן לאחרונה: 8.6.2021 / 12:40

אחרי שהיה נתון ללחץ כבד מימין, הודיע חבר הכנסת מימינה שיתמוך בממשלת בנט-לפיד. "ההחלטה מחויבת במציאות של חוסר יציבות שלטונית ומשבר אזרחי. אסיים את התיקו בפוליטיקה הישראלית", הכריז, וטען כי עשה "כל שביכולתו בשביל שתוקם ממשלת ימין". סמוטריץ': שקרן וחצוף

ח"כ ניר אורבך (ימינה) הודיע היום (שלישי) שיצביע בעד ממשלת בנט-לפיד במליאה ביום ראשון. חבר הכנסת היה נתון ללחץ בלתי פוסק והתקשה לגבש החלטה בשבועות האחרונים, ולאחר שיו"ר הכנסת יריב לוין קבע מועד להשבעה - החליט לפרסם גם את בחירתו.

"החלטתי לסיים את התיקו בפוליטיקה הישראלית. החלטתי להצביע בעד ממשלת האחדות", כתב. "אני צועד בדרך הזו לא בלב שמח או בנפש חפצה, אני צועד בדרך הזו דווקא בגלל שהיא לא ברורה. זו לא החלטה פשוט,ה אבל היא מחויבת במציאות של משבר אזרחי, שיח אלים, תחושה של כאוס. על סיפה של מלחמת אחים. כבר לא אור לגויים".

ניר אורבך בכניסה לפגישת מפלגת ימינה בביתו של נפתלי בנט, רעננה, 4 ביוני 2021. אבשלום ששוני, מעריב
סיים את ההתלבטות. אורבך/מעריב, אבשלום ששוני

אורבך, מנכ"ל מפלגת הבית היהודי לשעבר, מתח ביקורת חריפה על הציונות הדתית. "לצערי גם הציונות הדתית הפוליטית ממנה באתי, זאת שידעה לשתף פעולה עם ימין וגם עם שמאל, איננה עוד. היא נוכסה על ידי כוחות שאינם מייצגים אותי או את הקהילה ממנה באתי. לצערי אין חוט המקשר בין הציונות הדתית הממלכתית לבין מפלגת הציונות הדתית. זו לא דרכנו. זו לא דרכי. זה לא בית המדרש שלי".

הוא ציין כי "לא סוד הוא שהעדפנו ופעלנו להקמת ממשלת ימין. אני מגיע מהימין האידיאולוגי ושם אני מתכוון לפעול. בהמשך למאמצים הממושכים של חברי נפתלי בנט להקים ממשלת ימין, אני עד הימים האחרונים עשיתי ככל שביכולתי בשביל שתוקם, כולל פעולה אקטיבית שאף ח"כ מהימין לא עשה".

"הממשלה החדשה שתקום היא ממשלה שמטרתה לנסות ולחבר ביננו, שנדאג אחד לשני, שנכבד אחד את השני", הצהיר. "ממשלה שתוכל להעביר תקציב, לדאוג לאזרחים שלה ולצרכים שלהם, לראות אותם ולשים אותם במרכז. ממשלה שתיתן מענה לתושבי לוד, רמלה, עכו ושאר הערים המעורבות בזמן אמת, שתדע להקים ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון. שתדאג לכבד את האחר גם אם הוא חושב אחרת".

"בין ערעור המדינה ובין ממשלה שנשענת על מנסור עבאס בחרתי במה שנראה בעיניי כטובת המדינה. כדי שלא נגיע להתפרקות - אנחנו לוקחים אחריות. כדי שלא תמשיך ההתפוררות אנחנו נוהגים בממלכתיות. אלו הערכים שעליהם גדלתי", סיכם.

עוד בוואלה!

אחרי עשור של שקרים בחסות הביביזם, אורבך פשוט צריך להיצמד לאמת

לכתבה המלאה
הצהרה | יו"ר ימינה, נפתלי בנט בכנסת 6 ביוני 20212. יונתן זינדל, פלאש 90
הצליח לשכנע. בנט/פלאש 90, יונתן זינדל

לדברי גורמים בימינה, הדילמה של אורבך הייתה בין התפטרות להצבעה בעד הקמת הממשלה, ובכל אופן לא התכוון להצביע נגד. בשבוע האחרון נערכו מול ביתו הפגנות בעד ונגד כניסה לממשלה בהשתתפות עשרות אנשים. גורמים רשמיים בליכוד ומקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו פעלו מאחורי הקלעים לגייס מאות מפגינים שייצאו באוטובוסים מערים מרכזיות ברחבי הארץ להשתתף בה.

אורבך אף מקבל בימים האחרונים לסלולרי האישי שלו אלפי הודעות, חלקן כוללות קללות ונאצות. גם בני משפחתו ספגו הטרדות דומות, ואלמונים חייגו לאמו ולשאר בני המשפחה, בניסיון להגביר עליו את הלחץ. בעקבות זאת, קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, הנחה בשבוע שעבר להצמיד אבטחה לאורבך ולח"כ עידית סילמן, שהייתה נתונה גם היא למסע שכנועים תקיף מימין.

יו"ר הציונות בצלאל סמוטריץ' תקף בחריפות את ח"כ אורבך ואמר כי "רציתי לכתוב שהוא אפס. אבל הוא שחצן חצוף, שקרן, ורודף כבוד ותפקידים שאם היה מקבל שיריון אצלינו היה בא מיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully