וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורבך על חסימת יאיר נתניהו ברשתות: רצו להתערב לטובתי? לא תודה

עודכן לאחרונה: 6.6.2021 / 3:00

הח"כ שנמצא בלב הסערה הפוליטית לקראת הקמת ממשלת השינוי הגן על בנו של רה"מ, לאחר שטוויטר ופייסבוק חסמו את חשבונותיו של האחרון. "בישראל מותר לכל אדם להפגין ואשמח שזה יישאר כך, גם אם ההפגנה נגדי". בתוך כך, אורבך יצא אמש למפגיניו: "בואו נרגע, זו לא ההתנתקות"

בווידאו: עשרות מפגינים בעד ונגד הקמת ממשלת בנט-לפיד מחוץ לביתו של ח"כ אורבך מימינה/צילום: ניב אהרונסון

ח"כ ניר אורבך מימינה יצא אמש (שבת) נגד טוויטר ופייסבוק בעקבות חסימתן של הרשתות את חשבונות של יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה. זאת, לאחר שהאחרון פרסם כרזות שקראו לאורבך, הנמצא בלב הסערה הפוליטית לקראת הקמת ממשלת בנט-לפיד, להתנגד להקמת הממשלה.

"‏אם המנהלים באינסטגרם/טוויטר חסמו את יאיר נתניהו כי רצו להתערב לטובתי - אז תודה, אבל לא תודה", כתב אורבך, שגם הערב נערכה הפגנה מחוץ לביתו בפתח תקווה. "בישראל מותר לכל אדם להפגין ולמחות ואשמח שזה יישאר כך, גם אם ההפגנה מופנית נגדי", הוסיף. "גם אם אינני מסכים עם מילה מדבריך, אלחם למען זכותך לאמר אותם".

חסימת חשבונותיו של נתניהו אירעה בחמישי, כשפרסם כרזה הקוראת לציבור להפגין מול ביתו של אורבך. הכרזה כללה את כתובתו של אורבך, על אף שפייסבוק אוסרת על פרסום כתובת של אנשים פרטיים.

הפוסט בעקבותיו נחסם חשבונו של יאיר נתניהו, 4 ביוני, 2021. צילום מסך, צילום מסך
הפוסט בעקבותיו נחסם יאיר נתניהו/צילום מסך, צילום מסך

בתוך כך, כמאה מפגיני ימין הגיעו סמוך לביתו של חבר הכנסת. מנגד הגיעו כשלושים מפגינים אשר תומכים בהקמת ממשלת השינוי, ובמהלך הערב המשטרה הקפידה לחצוץ בין הצדדים. בשלב מאוחר של ההפגנה, יצא אורבך אל המפגינים ואמר: "אני אומר לכם באחריות, בואו נוריד להבות ובואו נרגיע - אין כאן תכנית התנתקות ואין פה אסון אוסלו. יש פה החלטה מאוד מורכבת ומאוד קשה".

אורבך עדיין שוקל את צעדיו, באם לתמוך בהקמת הממשלה, להתנגד, או להתפטר. בימינה מעריכים שהוא לא יסכל את השבעת הממשלה ולא ימנע את הקמתה, ולדברי גורמים במפלגה - הדילמה אצלו היא בין התפטרות להצבעה בעד הקמת הממשלה. אם אורבך יבחר להתפטר, תיכנס במקומו שירלי פינטו, הבאה בתור ברשימת ימינה, שתומכת בהקמת ממשלת בנט-לפיד.

לפני יומיים רמי גרינברג, ראש העיר פתח תקווה, קרא למצביעי הימין להגיע לעירו ולהפגין מחוץ לביתו של אורבך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
יאיר נתניהו בדיון בתביעת לשון הרע נגדו, בימ"ש השלום, ת"א, 10 במרץ 2021. ראובן קסטרו
יאיר נתניהו/ראובן קסטרו

אתמול מפלגת הליכוד תקפה בחריפות את פייסבוק וטוויטר לאחר חסימתו של יאיר נתניהו. המפלגה פרסמה הודעה באנגלית בחשבון הטוויטר הרשמי שלה, בה קראה למנכ"ל החברה ג'ק דורסי, ולמנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג, לעצור את מה שהגדירו "צנזורה פוליטית" ו"מוסר כפול".

  • עוד באותו נושא:
  • ניר אורבך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully