וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני וליצמן: "סילמן הקליטה בסתר ח"כים בכנסת בניסיון להפיל אותם"

עודכן לאחרונה: 27.7.2021 / 21:33

בהודעה שפרסמו הח"כים נטען כי יו"ר הקואליציה צוידה בציוד הקלטה מטעם כלי תקשורת מרכזי וכי היא פעלה בניסיון 'להפיל' ח"כים באמירות והצהרות מבלי לעדכן על כך את אנשי שיחתה. "תלונה רשמית תוגש ליו"ר הכנסת, וכן לוועדת האתיקה של הכנסת לכשתוקם"

חברי הכנסת משה גפני ויעקב ליצמן (יהדות התורה) מאשימים את יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן בהקלטת סתר של חברי כנסת בתוך אולם המליאה, בשטח שמאחורי המליאה ובמסדרונות הכנסת. סילמן הצטלמה אתמול לכתבה בחדשות 12 ובמהלך הדיון בחוק הדיינים שמו לב הח"כים החרדים שהיא מסתובבת עם מיקרופון במליאה.

בהודעה שפירסמו גפני וליצמן נכתב כי "לאחר בדיקה התברר כי מדובר במכשיר הקלטה והסרטה, שהועברו לח"כ סילמן, מטעם ערוץ תקשורת מרכזי במסגרת כתבה שמתוכננת לשידור. זהו מקרה פסול וחריג, הנוגד את נהלי הכנסת באופן מהותי, בו חברת הכנסת פועלת בחשאי ובערמה, במסגרת היותה יו"ר קואליציה, תוך ניסיון "להפיל" חברי כנסת באמירות והצהרות, מבלי לעדכן ולדווח על כך לאנשי שיחתה".

יעקב ליצמן יחד עם משה גפני בדיון בוועדת הכספים בכנסת. 14 בנובמבר 2017. פלאש 90, פלאש 90
"ניסיון 'להפיל' חברי כנסת". גפני וליצמן/פלאש 90, פלאש 90

גפני וליצמן טענו עוד שסלימן עדכנה מראש חלק מהח"כים בקואליציה על הצילומים והזהירה אותם - חברי כנסת מהאופוזיציה לא ידעו כאמור מהימצאות מצלמה נסתרת עליה בעת שיחותיה איתם. "חברי הכנסת ליצמן וגפני שחשפו זאת, פנו מיידית ליו"ר הכנסת, שהגיב בהלם מוחלט והורה לסלק את אמצעי ההקלטה מהמליאה לאלתר. תלונה רשמית תוגש ליו"ר הכנסת, וכן לועדת האתיקה של הכנסת לכשתוקם".

בליכוד הצטרפו למתקפה של הסיעות החרדיות על יו"ר הקואליציה סילמן והצהירו כי האופוזיציה מתכוונת להחרים אותה בעקבות הפרשה. בהודעה מטעם הליכוד נמסר כי "המעשה שעשתה ח"כ עידית סילמן הוא חצייה של קו אדום ביחסים בין חברי הכנסת והולכת שולל חמורה. כבר אמר בעבר יו"ר הכנסת מיקי לוי על מעשה דומה: 'מה אני אצלך בחדר חקירות? תתביישי! מקליטה ומעבירה לצלמים ? לאן התדרדרנו?' לפיכך, האופוזיציה מנתקת כל מגע עם יו"ר הקואליציה שחטאה לתפקידה. הפגיעה בכבודה של הכנסת הוא בלתי נסבל ויש לעצור את ההידרדרות המסוכנת אליה מובילה אותנו ממשלת לפיד בנט שיצרה כל כך הרבה תקדימים בביזוי בית המחוקקים".

כתבת חדשות 12 דפנה ליאל הגיבה לפרסום וכיתה אותו "קשקוש". "צילמנו את עידית סילמן כשהיתה חייבת לרוץ להצבעה. היא סגרה את המיקרופון ונכנסה למליאה", אמרה. מטעמה של סילמן לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully