וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה לבן במליאה: חוק הדיינים אושר בקריאה ראשונה, הצעות אי-אמון נדחו

עודכן לאחרונה: 27.7.2021 / 6:35

הכנסת תדון בשורת הצעות חוק לתוך הלילה, כשהראשונות לעלות היו שלוש הצעות אי-אמון של האופוזיציה. החוק הקובע את הרכב הוועדה למינוי דיינים עבר ברוב של 59 תומכים מול 51 מתנגדים. בתקווה חדשה טענו כי ח"כ לוין הורה לבטל הסכם קיזוז עם האוזר

מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) את חוק הדיינים בקריאה ראשונה, עם רוב של 59 תומכים מול 51 מתנגדים. החוק, הקובע את הרכב הוועדה למינוי דיינים, נפל לפני כשבועיים בהצבעה במליאה בגלל הצבעה שגויה של יו"ר הכנסת מיקי לוי. הדיונים בכנסת, שהחלו אמש ונכנסו אל תוך הלילה, החלו בשלוש הצעות אי-אמון שהגישו סיעות האופוזיציה, שנפלו כולן. בהמשך יכריעו הסיעות על חוק ממשלת החילופים, המאתגר ביותר עבור הקואליציה.

בין ההצעות שנדחו היו הצעת אי-אמון של הליכוד, שנפלה ברוב של 65 מתנגדים לעומת 50 תומכים, הצעת אי-אמון של הרשימה המשותפת שנדחתה ברוב של 53 מתנגדים מול שישה תומכים, והצעת אי-אמון של ש"ס ויהדות התורה שנדחתה ברוב של 59 מתנגדים לעומת 50 תומכים.

מליאת הכנסת. 6 ביולי 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
לילה לבן בפתח. מליאת הכנסת, החודש/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

אחרי הסערה סביב הקיזוז של ח"כ מאיר יצחק הלוי מתקווה חדשה בתחילת החודש, באופוזיציה סירבו לבקשה של ח"כ צבי האוזר ממפלגתו להתקזז בעודו מאושפז בבית החולים הדסה-עין כרם בירושלים. האוזר ביקש לעשות זאת בהצבעות על כל החוקים מלבד חוק הדיינים, בגלל הרגישות של החרדים, אולם באופוזיציה סירבו ואמרו שאם הוא יכול להגיע להצבעה אחת אז לא ייתכן קיזוז על שאר החוקים.

"שוב האופוזיציה מתנהלת בבריונות וחוסר רגישות", תקפו בתקווה חדשה, וטענו כי ח"כ יריב לוין מהליכוד עומד מאחורי ההוראה לבטל את הסיכום. "האופוזיציה ה'לוחמנית' מבקשת להביא אדם שמאושפז בבית החולים להצבעות שיימשכו כל הלילה. זו אופוזיציה לאנושיות, לא לממשלה".

בליכוד השיבו אש. "מרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, נתן לפני כמה שבועות קיזוז למאיר יצחק הלוי, בעת שישב שבעה, הגם שהאופוזיציה הקודמת לא נהגה כך במקרים דומים", הזכירו. "סיעת תקווה חדשה ניצלה את הצעד האנושי של האופוזיציה, פעלה ברמייה, ובאקט חסר תקדים ומביש הביאה את ח"כ הלוי להצביע על אף שהיה מקוזז".

"כעת אנשי תקווה חדשה מגדילים לעשות: ביד אחת הם מבקשים קיזוז בטענה שמדובר בח"כ שנמצא בבית חולים, וביד השניה מבהירים שבכל מקרה יביאו אותו לשתי הצבעות על חוק הדיינים וחוק יסוד הממשלה, גם אם יקוזז. מדובר בעוד מניפולציה זולה ולא מכובדת. אם חבר הכנסת האוזר זקוק לקיזוז, כפי שטוענת תקווה חדשה, שהוא וסיעתו יודיעו ויתחייבו באופן ברור שח"כ האוזר לא יופיע לאף הצבעה, וייתנו ערבויות שלא יפרו את הקיזוז כפי שעשו בפעם הקודמת. מובן שאם כך יהיה, נהיה נכונים לקזז אותו", הוסיפו.

עוד בוואלה!

חוק הדיינים, החילופים והקנאביס: מרתון לילות לבנים בכנסת

לכתבה המלאה
מסע"ת | יועז הנדל וצבי האוזר 9 בדצמבר 2020. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
בקשתו לא התקבלה. האוזר/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

הקואליציה תצטרך רוב של 61 חברי כנסת כדי להעביר את חוק ממשלת החילופים, שנועד לעגן את ההבנות הפריטטיות בין ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, מאחר שמדובר בתיקון לחוק יסוד הממשלה. החוק היה אמור לעלות להצבעה כבר לפני כשבועיים אך בשל היעדרותו של ח"כ ולדימיר בליאק מיש עתיד, שחלה בקורונה, אך לא היו 61 אצבעות וההצבעה נדחתה.

חוק הדיינים קובע את הרכב הוועדה למינוי דיינים, ומוסיף לה עוד נציג מטעם הממשלה - שמיועד להיות השר זאב אלקין. החוק גם מגדיל את הייצוג הנשי בוועדה וקובע כי יכהנו בה שתי טוענות רבניות (במקום טוענת רבנית אחת כיום). הקואליציה כבר ספגה מכה עם חוק הדיינים, שנפל לפני כשבועיים בהצבעה במליאה בגלל הצבעה שגויה של יו"ר הכנסת מיקי לוי, וכעת מקווה להשלים את החקיקה שלו גם בקריאה שנייה ושלישית עד סוף השבוע. לפי תקנון הכנסת, הבחירות לנציגים בוועדות הדיינים, המשפטים וקאדים צריכות להתקיים עד יום רביעי הבא, לכן הקואליציה שואפת לסיים עם החקיקה השבוע.

הלילות הלבנים מתחדשות אחרי הפוגה בת שבוע ממשטר הפיליבסטרים הנוקשה של האופוזיציה בשל חג הקורבן. בשלושת הימים הקרובים צפויה מליאת הכנסת לעבור מרתון של דיונים והצבעות על הצעות חוק, שאת חלקן הקואליציה כבר ניסתה להעביר בשבועות האחרונים ונכשלה כי לא היה לה רוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully