וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורוביץ: "בלי פתרון למערכת הבריאות, לא נוכל להעביר תקציב"

עודכן לאחרונה: 26.7.2021 / 15:53

שר הבריאות התייחס לתקציב מערכת הבריאות: "אנשי אגף התקציבים מנסים לרמוס את קווי היסוד של הממשלה". לפיד על ריבוי השרים בממשלה: "זה רע מאוד, מדובר בצורך פוליטי". נתניהו: "במקום לתת ג'ובים ולהביא שיטפון נורבגי לכנסת, הממשלה צריכה להביא את החיסון השלישי"

בווידאו: לפיד על ריבוי השרים בממשלה - "צורך פוליטי גרוע"/צילום: ערוץ הכנסת

שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס היום (שני) לתקציב מערכת הבריאות ואיים כי אם משרד האוצר לא יגיע עמו להסכמות, התקציב לא יעבור. "בשלב זה אין שום התקדמות עם האוצר, להיפך, הכול תקוע. אנשי אגף התקציבים מנסים לרמוס את קווי היסוד של הממשלה, שקבעו מדדים ברורים להבראת המערכת ולחיזוקה", אמר הורוביץ. "אם לא נגיע עם האוצר לסיכומים ברורים יהיה פה משבר גדול מאוד. בלי פתרון למערכת הבריאות, לא נוכל להעביר תקציב".

בד בבד, ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד אמר כי "צורך פוליטי גרוע" הוביל לריבוי השרים בממשלה. בתשובה לשאלת וואלה! על הפרת הבטחות הבחירות שלו בנוגע לגודלה של הממשלה, השיב לפיד כי "זה לא מה שרצינו, זה לא מה שקיוויתי, אבל זה מאפשר שתהיה ממשלה שתוכל להעביר תקציב". "זה צורך פוליטי גרוע, אין לי כוונה להגן עליו, וככל שנצליח יותר בבחירות נוכל למנוע את התופעות האלה", הוסיף.

גם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו התייחס בישיבת סיעת הליכוד לנושא ואמר כי "במקום לתת ג'ובים ליאיר גולן ואלי אבידר ובמקום להביא שיטפון נורבגי לכנסת, הממשלה צריכה להביא את החיסון השלישי עכשיו. זה מחדל לא יאומן של הממשלה. אנחנו כבר שילמנו על מיליוני חיסונים והם עדיין לא מביאים אותם לישראל".

כזכור, עם אישור הממשלה אתמול של מינוי אלי אבידר כשר במשרד ראש הממשלה, ושל ח"כ יאיר גולן (מרצ) לתפקיד סגן שר הכלכלה, מספר השרים בממשלה גדל ל-28 ומספר סגני השרים עלה לחמישה. עלות לשכת שר מוערכת בכ-6.5 מיליון שקלים בשנה, ועלות לשכת סגן שר בכ-2.5 מיליון שקלים. בנוסף, עלות הלשכה של כל אחד מ-21 הח"כים החדשים שנכנסו במקום השרים המתפטרים היא כ-1.7 מיליון שקלים בשנה.

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ במהלך ישיבת סיעת מרצ 26 ביולי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"אם לא נגיע עם האוצר לסיכומים - יהיה פה משבר". הורוביץ/פלאש 90, יונתן זינדל

מוקדם יותר הגיב שר האוצר אביגדור ליברמן לראשונה למינוי אבידר, חבר מפלגתו לשעבר, ואמר כי "מה שחשוב הוא הקואליציה".

"אנחנו מכבדים את רצונם של אנשים", אמר ליברמן בפתח ישיבת הסיעה של מפלגת ישראל ביתנו. "לא חשוב המצב המפלגתי - מה שחשוב הוא הקואליציה. מה חשוב זה שהוא חבר בקואליציה וכל השאר זה פרטים שלא מעניינים".

אבידר, שהתמודד בבחירות ב"ישראל ביתנו", הסתכסך עם ליברמן, ומאז הקמת הממשלה מתנהג בכנסת כסיעת יחיד.

עוד בוואלה!

הדיל שיפתור את בעיית אלי אבידר: ימונה לשר לענייני מודיעין

לכתבה המלאה

נתניהו: במקום לתת ג'ובים, הממשלה צריכה להביא את החיסון השלישי

בווידאו: נתניהו קורא להביא את החיסון השלישי/צילום: ערוץ הכנסת

בישיבת סיעת תקווה חדשה, התייחס שר המשפטים גדעון סער להצעת החוק שתמנע מנאשם בפלילים לכהן בראשות הממשלה. "מזכיר למי שרוצה לשכוח או להשכיח, השלטון הקודם לא הוחלף בהליך משפטי אלא הוחלף כי היה רוב בכנסת שרצה להחליף אותו, והרוב הזה עדיין קיים. היום אין שום מניעה שהכנסת הזו תעשה את הדבר הנכון שהרוב הגדול של אזרחי ישראל מצפים לו".

"לא החוק הוא פרסונלי, ההתנגדות היא פרסונלית, אבל היא לא יכולה לכפות נורמה שגויה על כל המדינה", השיב לביקורת. "חווינו מה המשמעויות של לחיות תחת ראש ממשלה נאשם בפלילים, איך הנורמות של המדינה משועבדות לאינטרס האישי, איך מערכת אכיפת החוק תחת מתקפה בלתי פוסקת ועתירת כזבים, אסור שמדינת ישראל תהיה בעתיד במצב דומה". הוא הבהיר: "ההתקפות רק מחזקות את נחישותי להביא לממשלה במושב החורף, בהנחה שיהיה רוב בממשלה, את החוק הזה - והכנסת תכריע אם אנחנו הולכים לעידן חדש ונכון יותר".

יאיר לפיד 26 ביולי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"צורך פוליטי גרוע". לפיד/פלאש 90, יונתן זינדל

המינוי של אבידר לשר נעשה כחלק מההיערכות הקואליציה להעברת תקציב המדינה, במטרה להבטיח את הרוב ולמנוע עריקות והתנגדויות שיסכלו את אישור התקציב.

בשבועות האחרונים מזכיר הממשלה שלום שלמה ניהל עמו מגעים להסדרת היחסים, מחשש מאיומיו להצביע נגד הצעות של הקואליציה. עם הקמת הממשלה, אבידר סירב להצעת ליברמן להתמנות לשר במשרד האוצר ודרש לקבל תיק ביצועי.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה!, אבידר מיועד בהמשך להתמנות לשר לענייני מודיעין במקומו של אלעזר שטרן שאמור להתמודד על ראשות הסוכנות היהודית באוקטובר. עד אז, הוא יתמנה כשר במשרד ראש הממשלה עם אחריות על נושאי "תכנון אסטרטגי", זאת על אף שרק בתחילת החודש הממשלה החליטה על סגירת המשרד לענינים אסטרטגיים.

אבידר צפוי להתפטר מכהונתו בכנסת בימים הקרובים במסגרת החוק הנורבגי, ובמקומו ייכנס לכנסת הבא בתור ברשימת ישראל ביתנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully