וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרוטקשן בשכונת היוקרה: "אם לא שילמת - יגנבו לך שוב ושוב"

עודכן לאחרונה: 22.10.2021 / 17:05

תופעת דמי החסות בדרום הגיע גם לעיר נתיבות. בשכונה החדשה, שנחשבת לאחת המבוקשות בדרום, נתקלים בעלי מגרשים במהלך בנייה בדרישה לתשלום פרוטקשן. "הם שואלים אם אתה צריך שומר, ואם אתה אומר 'לא' אז הם גונבים לך ואתה משלם", מספרים קבלנים ותושבים בשכונה

בווידאו: הפרוטקשן בצפון: שלושה תושבי אבטין הואשמו בהצתות ובאיומים/מערכת וואלה!

הפרוטקשן בדרום הגיע גם לעיר נתיבות, כשבנווה שרון, השכונה החדשה שנחשבת לאחת המבוקשות בדרום, נתקלים בעלי מגרשים במהלך בנייה בדרישה לתשלום פרוטקשן, דמי חסות. "אם לא שילמת - יגנבו לך שוב ושוב", הם אומרים.

בעבר תופעות כמו דמי שמירה לא הגיעו לעיר גם בגלל אכיפה של יחידת השיטור העירוני "אופק", אבל עכשיו עקב ההתפתחות העצומה של העיר הפרוטקשן הגיע גם לשם. "אנחנו משלמים שמירה, כשאתה בונה וילה הם מתקשרים אלייך או באים אלייך", אומר אחד הקבלנים בשכונה.

"לי גנבו מספר פעמים מהבית. הם שואלים את אתה צריך שומר ואם אתה אומר 'לא' גונבים לך ואז אתה משלם", הוסיף אותו קבלן.

בניינים בבנייה בנתיבות. ראובן קסטרו
"אם אתה אומר 'לא' הם גונבים לך". בניינים בבנייה בנתיבות/ראובן קסטרו

לדבריו, "אתה לא יכול להיות שם 24 שעות ביממה אז אתה משלם. מי שבונה בחלק האחורי של השכונה אז לוקחים ממנו פורטקשן. בשכונות אחרות בעיר אין את זה, בשכונה הזו יותר קל לגנוב בגלל הקרבה לשטח שמחוץ לעיר. אין באמת שומר הוא דואג שהוא בעצמו לא יגנוב לך". אומר אחד התושבים שבונה את ביתו בשכונה".

תושב אחר שבונה בית בשכונה מספר שמקרה שלו המהלך התחיל דווקא הפוך. לא פנו אליו, אלא גנבו ורק לאחר מכן התחילו לגנוב דברים מהווילה שבבנייה בסכומים של עשרות אלפי שקלים. "הם היו בבית שלי במשך שעות וגנבו חומרי בניין. הם לא באו אליי בכלל, נגמרה השיטה הזאת שהם באים אלייך, הם גונבים ואז אתה פונה אליהם דרך כאלה שמשלמים ומכירים".

התושב סיפר כי בעבר לא היו את התופעות הללו בנתיבות: "היום הם עושים מה שהם רוצים, אני משלם 4,500 שקלים בחודש. פניתי לאנשים שעובדים בשטח והתחלתי לשלם ופתאום אין גניבות. אין שום שומרים על הבתים זאת בושה, אוזלת יד".

שריפת מכוניות בחניון ורד הגליל, 12 ביולי 2021. אלי אשכנזי
שריפת מכוניות בחניון ורד הגליל בניסיון לסחוט כספים מבעלי המקום. יולי/אלי אשכנזי

תופעת סחיטת דמי החסות שכיחה מאד ביישובים ועסקים בדרום הארץ ובצפונה. העבריינים סוחטים באיומים כספים ומשחיתים רכוש של עסקים שמהם הם מעוניינים לגבות את דמי החסות, ומעת לעת המשטרה עוצרת חשודים במעורבות במעשים.

בפרקליטות מחוז הצפון מרגישים לאחרונה את הקושי בהתמודדות עם העבריינים הסוחטים דמי חסות מעסקים באזור. לפני כמה חודשים בכיר בפרקליטות חיבר מסמך שהועבר לידיה של ליאת בן ארי, המשנה לפרקליט המדינה, בו הוא מצביע על הצורך בתיקון בחקיקה, כך שניתן יהיה להתמודד בצורה אפקטיבית בתופעת הפרוטקשן.

"מאחר שמדובר בפשיעה בעלת מאפיינים של פשיעה מאורגנת ומאחר שהרווח הכספי של העבריינים מגביית דמי החסות הוביל לתפוצה נרחבת ביותר של התופעה, ברור כי לא ניתן למגר את התופעה באכיפה שנשענת על עבירות הנושאות תג מחיר כה נמוך", כתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully